(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
Bussen stannade och jag klev av. Mobilen plingade till, det var Mika. Hon hade brutit benet, stackars henne! Jag skulle precis svara men då stängdes mobilen av för att jag inte hade något batteri kvar. Jag suckade och la ner mobilen i väskan. Himlen var stjärnklar och månen lyste upp vägen. Vad var klockan egentligen? Jag kunde inte kolla på mobilen. När jag kom hem stod mamma i hallen och väntade oroligt på mig.
"Kimberly Beulah Crawford" skrek mamma när jag kom in genom dörren "Vet du hur mycket klockan är?" "Nej, men" började jag men mamma gick in i köket och hämtade mobilen. Hon höll fram den mot mig så att jag kunde se vad klockan var. Halv tio... "Gå upp på ditt rum, nu! Jag är väldigt besviken på dig unga dam!" vrålade mamma och pappa kom ut från toaletten. Han suckade. "Kim, vad har du gjort såhär sent på kvällen? Dojon stänger ju nio!" sa han och tittade på mig med arga ögon. "Det var inte meningen... Jag..." jag kunde inte komma på en ursäkt, Rudy stängde ju dojon klockan nio och jag sprang till och med till bussen! Vad hade tagit så lång tid? Mamma och pappa väntade på att jag skulle fortsätta meningen men jag bara vände mig om och gick uppför trappan. Jag slängde mig på sängen och Kola kom fram till mig. Hon la huvudet mot min panna och blundade. Jag log och klappade henne. "Tänk om killar kunde vara som katter? Mysiga och utan problem!" sa jag högt för mig själv och Kola. Hon lyfte på ögonlocket och fnös som om hon höll med. Jag fnissade till lite och reste mig upp. Klockan var tio nu, dags att sova. Jag tog mobilen och satte den på laddning. Sedan gick jag in i duschen och sedan gjorde jag mig iordning för sängen. Jag kröp ihop tätt intill Kola och hon spann lugnande. Efter några minuter somnade jag och drömde om balen. Och Jack. that's all I got to say 20 nov, 2013 15:24
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 12:26
|
|
Borttagen
|
Jag tittade ut ur fönstret och märkte hur det blev allt ljusare utanför. Jag gick upp ur sängen och tittade på väckarklockan. Den var halv fem, men jag gick upp iallafall och tog fram några rena kläder (Se bild nedan) och gick sedan till badrummet. Jag började duscha och tvättade håret. När jag blev klar satte jag på mig kläderna och kammade sedan håret. Jag satte upp det i en lång tofs och gick sedan ut ur badrummet efter jag borstat tänderna. Jag gick till mitt rum, tog mobilen och smög sedan ner. Pappa, Jack och Jacks mamma sov fortfarande så jag fick vara tyst. Jag tog ett äpple och la mig i soffan. Jag satte på Tv:n och började leta efter något bra program. Tillslut började Simpsons på sexan så jag såg på det. När klockan blev halv åtta och alla andra vaknat gick jag ut i hallen, tog min väska om axeln och tog kryckorna. "Jag går nu!" ropade jag till pappa. Han kom springande till hallen. "Nej, det gör du inte. Jag skjutsar dig." sa han och satte på sig skorna. Jag suckade men jag kunde inte säga emot. Det skulle göra skit ont om jag skulle gå hela vägen till bussen. Jag satte mig i bilen och pappa började köra. Efter en stund var vi framme i skolan och jag sa hejdå till honom. Jag gick in till skolan och började leta efter Kim ![]() 20 nov, 2013 15:34 |
|
Kola
Elev |
Jag vaknade klockan halv åtta och tittade på mobilen. Inget nytt. Mamma och pappa pratade med låga röster i vardagsrummet och jag hörde att Lia var med. Jag suckade och gick in på toaletten. Eftersom jag duschade igår så borstade jag bara tänderna och sminkade mig. Jag gick tillbaka till mitt rum och borstade håret medan jag tittade i garderoben. Jag valde ett par mycket slitna jeans och en grå stickad tröja(skickar bild på KIK för har det på mobilen). Jag kollade mig i spegeln och kom plötsligt på vad jag hade tänkt på innan jag somnade. Balen, som kommer snart! Jag gick snabbt fram till min kalender som hängde på väggen och räknade. Den är om elva dagar! Herre gud! Jag sprang ner i vardagsrummet och exploderade på min mamma.
"Mamma! Balen är om elva dagar, jag måste ha en klänning, skor, en de..." jag avbröt mig "jag måste ha skor!" "Lugn nu Kim!" utbrast hon och tittade strängt på mig. Hon suckade och jag såg att hon hade fått en rynka i pannan, som hon brukar när hon är stressad eller bekymrad. "Vad är det?" frågade jag sakta. Pappa tittade på mig med sorgsna ögon medan Lia och mamma tittade ner i golvet. "Jo, din mamma och jag har bestämt oss för att flytta ihop igen" började han. "Men vad kul!" utbrast jag. Vad var det de var så bekymrade över? Mamma tittade upp på mig. "Du vet att jag inte har något jobb" sa hon och jag nickade "tja, pappa har ett jobb i Kalifornien och en villa vid stranden. Lia har precis kommit in på en ny privatskola och jag är erbjuden ett jobb på den nya skolan" "Ska vi flytta till Kalifornien?!" skrek jag och flämtade till "Nej! Aldrig i livet! Jag stannar här!" skrek jag och kände hur tårarna strömmade nerför kinderna. Lia kom och satte sig bredvid mig och kramade mig. Pappa suckade och mamma tittade på honom och nickade. "Kimmy, älskling" sa han försiktigt "du är ju 14 år nu och den här lägenheten har ett kök, en toalett, två sovrum och ett litet vardagsrum" jag nickade och tittade spänt på honom. Skulle jag få bo kvar? Mamma tog ett djupt andetag och fortsatte istället för pappa, för han hade en tår rinnande nerför kinden. "Jo, Jack och Mikas föräldrar bor ju bara på andra sidan gatan. Mikas rum ska göras om till ett kontor. Och vi anade att du ville bo kvar i Seaford" mamma pausade och tittade på mig. Jag nickade fort och lyssnade noga. "Jo, vi tänker att du kanske kan bo kvar här och vi betalar fortfarande hyran och så och skickar pengar till mat. Vi kommer också och hälsar på två gånger i månaden och vi firar jul och så i Kalifornien" sa pappa och jag hoppade upp. "Åh tack tack tack!" skrek jag och kramade mamma och pappa hårt. Mamma tittade på mig med ett leende på läpparna. "Det blir bättre" sa hon och jag satte mig bredvid henne "Det finns ju ett sovrum över, med svartgråa väggar och en svart garderob, vi tänkte att Mika kunde bo här med dig men att hennes föräldrar betalar mat och så åt henne, vilket redan är bestämt" sa mamma och jag skrek och sprang runt i rummet. Herre jävlar, jag skulle få en egen lägenhet och bo där med min bästis!!! Gudinna vad detta var coolt! Jag skrek och hoppade upp och ner en stund innan jag lugnade ner mig. Jag tackade de en gång till och kramade Lia. Mobilen ringde och jag sprang till mitt rum och svarade. Det var Mika. "OMG Kim har du hört? Vi ska få en egen lägenhet!" skrek hon i luren så fort jag hade svarat. Jag skrek och vi pratade länge och mycket. Vi skulle ha fester, myskvällar, skaffa mopedbilar när vi blev femton (det är som små bilar) och allt möjligt! Jag suckade glatt och vände mig mot Kola. "Hörde du det? Vi ska få ett eget hus!" sa jag och kliade henne på magen. Hon mjauade nöjt och gnuggade huvudet mot mitt knä. Jag skrattade och Mika sa att hennes pappa hade berättat det på SMS. Hon var i skolan nu och väntade på mig. Jag skrattade. "Varför sa han det inte tidigare?" frågade jag och fnissade. "Han visste det inte då, dina föräldrar ringde nyss och pratade!" utbrast hon och vi började gapskratta. Jag tittade på klockan. Fan bussen hade gått... Jag sa hejdå till Mika och gick ner i vardagsrummet. "Kan någon skjutsa mig till skolan?" frågade jag. Mamma och Lia skulle ut och shoppa men pappa var ledig. Han tog bilnycklarna och jag tog min väska. Vi satte oss i bilen och jag pratade om hur kul jag och Mika skulle ha hela vägen. När vi var framme vid skolan tackade jag honom en gång till och gav honom en kram. Sedan sprang jag in i skolan och möttes av en skrikande Mika. Vi kramade om varandra och fnissade väldigt mycket! Vi gick armkrok till nästa lektion. Denna dagen var nog den bästa någonsin! Hur huset ser ut: Köket: är nybyggt och väggarna är cremefärgade och möblerna vita och lite grå. Samma sak med kylskåp o sånt. Toaöetten: Vita kakelväggar och en dusch/badkar (blandning liksom ett badkar med dusch på) en toa och ett stort handfat med hyllor över. Vardagsrummet: En vit soffa med många rosa och vita kuddar och en vit ganska stor TV. Mitt rum: sängen --> ![]() Skrivbord --> Man ser lite av skrivbordet men ett vitt bara med en ljusblå laptop. Garderob --> An vit med spegeldörrar. Fåtölj --> Man ser i vänstra kanten en brun fåtölj med vita prickar på Sedan ditt rum, du får lägga ut en bild på det :' that's all I got to say 20 nov, 2013 20:20
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 12:27
|
|
Borttagen
|
När jag och Kim pratat ett tag sa vi adjö till varandra. Jag skulle ha Geografi och hon skulle ha matte. Jag gick till Geografin lektionen med kryckorna under armarna. När jag var nära klassrummet kom den nya killen fram till mig. "Ditt knä?" sa han bara och tittade på det. "Det mår fint fint" svarade jag och gick förbi honom. "Förlåt, men jag har bråttom till lektionen." sa jag och fortsatte att gå medan jag stödde mig på kryckorna. Tillslut kom jag fram och jag satte mig på min plats. Mr Doyce kom in i klassrummet. "Hejsan allihopa." sa han med hög röst. Han stannade blicken på mig. "Mika. Kan jag få prata med dig lite snabbt?" frågade han och tittade ogillat på mig. Jag suckade djupt men följde efter honom ut ur klassrummet. "Vad är det?" frågade jag när han stängt klassrums dörren. "Du var inte kvar på min kvarsittning?" sa han och la armarna i kors. "Nähä, det visste jag ju inte." suckade jag och kände hur knät sved. "Du får ta tre timmar idag istället." sa han surt. Jag bet mig i läppen. "Nej, tack. Jag är upptagen." sa jag bara och började gå i korridoren med kryckorna. "Mika! Geografin är viktig!" ropade han efter mig. "Jaha, ser det ut som att jag bryr mig?!" skrek jag tillbaka och satte mig på trappan som låg flera korridorer bort från klassrummet. 20 nov, 2013 20:38 |
|
Kola
Elev |
Jag gick in i mattesalen med ett leende på läpparna. Mrs Redbird hade inte kommit än så jag gick fram till hennes skrivbord och kollade vad vi skulle ha för läxa. Det låg ingen där så antingen var hon och kopierade den eller... Så hade vi ingen läxa! *Dagen blir ju bara bättre och bättre* tänkte jag medan jag gick och satte mig längst bak i klassrummet. Jag tog fram min penna och började klottra på bänken när Mrs Redbird kom in.
"Se så! Sätt er nu!" ropade hon till killarna som stod och tittade ut genom fönstret och skrattade åt någon. De lugnade ner sig och gick och satte sig längst bak vid mig. En var mörkblond och de andra hade gyllenbrunt hår, som Jack. Killen med det blonda håret nickade åt mig och log. Jag log försiktigt tillbaka, jag ville ju inte att Mrs Redbird skulle tro att vi pratade och ge oss kvarsittning och förstöra mitt goda humör. Jag vände mig framåt igen och försökte koncentrera mig på talen men killarna skickade lappar till varandra och störde mig. Jag tittade på klockan, fyrtiofem minuter kvar till rast... Jag suckade och tittade ut genom fönstret, någon gick ut genom skolan. Jag tittade noga, personen åkte skateboard och var riktigt bra. Det var en kille i alla fall, för han hade kort hår, slitna jeans och en svart döskalle t-shirt. Jag log, det måste vara Colin. *Så han kan åka skateboard? Då kan Mika och han åka tillsammans...* jag fnissade till lite åt hur Mika skulle se ut om hon fick reda på att Colin kunde åka skateboard, lika bra som hon. Jag stördes ur mina dagdrömmar av att en papperlapp hamnade framför mig. Jag suckade och tittade på killarna som bara flinade. Mrs Redbird stod och hjälpte en elev lite längre fram och skulle säkert inte se mig. Jag tog lappen och öppnade den sakta. Det stod med ganska dålig handstil, man såg nästan inte vad det stod. Vill du gå på balen med mig? /Justin Jag tittade på de mörkhåriga killarna som skakade på huvudet och pekade på den blonda. Han rodnade och log kaxigt mot mig. Jag tänkte efter, Jack ska inte gå på balen... Om jag inte hittar någon att gå med snart så kommer jag inte ha någon att gå med. Jag tog ett djupt andetag och skrev tillbaka, med lite snyggare handstil. Okej that's all I got to say 21 nov, 2013 15:23
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 12:28
|
|
Borttagen
|
Jag tog kryckorna under armen och tittade på skolklockan. Den var snart halv tio så jag gick ut på skolgården där jag såg Colin åka skateboard. Han såg mig och körde mot mig. Han stannade och tog upp brädan. "Du gillar inte att se någon annan åka skateboard va?" sa han och flinade. "Jag har inte direkt något emot det." suckade jag och tittade på knät. "Hur ramlade du egentligen? Det såg skit bra ut i början..." "Jag vinkade bara åt Kim, det var därför jag ramlade... Jag såg mig inte om." sa jag och log. Han nickade och flinade sedan igen. "Varför är du inte i klassrummet?" frågade han och la ner skateboarden. "... Geografi." svarade jag lätt. Han nickade igen. "Haha, Geografi suger! Jaja, herrå." sa han och började åka på sin skateboard ut från skolan. Nu ringde det ut och jag gick in till skolan och väntade tills Kim kom ut. "Hej, Mika!" sa hon och log brett. "Jag har fått en dejt till balen!" sa hon glatt. Jag såg förvånat på henne och började sedan skratta. "Det här måste vara din lycko dag!" flinade jag och vi började gå till cafeterian. Jag tog ett äpple och satte mig på en stol. "Så vem är det?" frågade jag. "Han heter Justin..." "Menar du den där blonda killen i din matte klass?" frågade jag och flinade. Ännu en sådan där söt kille. "Ja, han! han skickade en lapp till mig på lektionen!" skrattade hon. Jag började också skratta. 21 nov, 2013 15:48 |
|
Kola
Elev |
Vi gick mot cafeterian, ganska långsamt eftersom Mika har kryckor. Jag kunde inte sluta tänka på balen... Jag tog fram mobilen och SMS:ade henne *När kan vi leta skor och klänning till balen?* jag log mot Mika som tittade på min mobil.
"Ska du gå då?" frågade jag. Hon stannade som om hon blev chockad av frågan. "Eh.. Jag? Jag vet inte" suckade hon och började hoppa fram med sina kryckor mot en bänk "det här är jobbigt!" stönade hon och pekade på kryckorna. Jag nickade och satte mig bredvid henne. "Du kanske ska gå på balen med.." började jag men Mika höll för min mun och nickade mot några killar som stod och tjuvlyssnade bakom hörnet. Jag suckade och gick dit, det var Milton och Jerry. Jag tog de båda i öronen och drog de mot Mika. "Ta det försiktigt yo!" skrek Jerry och gnuggade sitt stackars öra. Mika skrattade och ställde sig upp. "Kom, vi tar något att äta" sa hon och gick mot cafeterian. Vi följde efter henne till 'vårt' bord. Jack satt redan där med Eddie och pratade om fysikläxan. Jag satte mig ner bredvid Jack och Mika tittade menande på mig. Jag suckade och brydde mig inte om henne. Jack gav mig sin pudding. "Här, jag är inte hungrig" sa han och log mot mig. Jag log tillbaka och tog en tugga. Mika flinade mot mig och jag lipade åt henne. Hon skrattade och gick för att hämta en pudding. Milton och Jerry hängde med henne och Eddie skulle ha extralektion i fysik... Jag satt där bredvid Jack när Justin kom (på börjar på J, sammanträffande? Skulle inte tro det!). "Hej Kim" sa han och log mot mig. Han satte sig mittemot oss och Jack tittade på honom som om han var en utomjording. Jag fnissade men Jacks ansikte var som sten. "Vad gör du här Justin?" frågade han kallt och rörde inte en min. Jag tittade på de, vad är det med killar egentligen? "Jag ska fråga Kim om balen" sa Justin med samma stöddiga attityd. Jack tittade på mig. Jag nickade. "Ska du gå med honom?" frågade han och tittade på Justin. Jag nickade ännu en gång och vände mig mot Justin igen. "Så vad ville du?" frågade jag sött och log. Hans ansikte mjuknade lite och han log svagt tillbaka. "Jag bara undrade vad du ska för klänning?" "Jag vet inte, men jag har sett en klänning i ett skyltfönster. Den är lila med silvriga detaljer" svarade jag och Justin log och gick. Jack tittade länge på mig. "Vet du ens vem han är?" frågade han. Jag suckade, herre gud är han min mamma eller? "Ja, han går i min matteklass" svarade jag kort. Jack skakade på huvudet. "Inte det, han är en Svart Drake. Det går rykten om att de Svarta Drakarna ska hämnas på dig för att du slutade i deras dojo" sa Jack i en viskning, som om han var rädd att någon skulle höra oss. Jag suckade. "Jack, rykten är inte alltid sanna! Och förresten så är Justin en bra kille" sa jag och reste mig upp. "Kim, tro mig!" ropade han efter mig men jag bara gick. that's all I got to say 21 nov, 2013 16:08
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 12:28
|
|
Borttagen
|
När vi kom fram till bordet där det låg puddingar tog jag en. Jerry tog två stycken i sina händer. "Jerry, man får bara ta en." suckade jag. "Jamen, jag tar den här till Milton...." "Jag vill inte ha en." svarade Milton. "Jag menade Eddie." sa han snabbt. Jag suckade och gick tillbaka till bordet då jag såg att Justin kommit dit. Jag stannade Jerry och Milton och puttade in dom bakom en vägg. Jag hörde hur Jack sa att Svarta drakarna skulle hämnas på Kim. Jag flinade och fortsatte dit när Kim gått. "Tror du verkligen på den smörjan?" frågade jag och la ner puddingen. Jack tittade upp och såg lite ledsen ut. "Ja, det verkar ju troligt. Och jag tror att dom kommer göra samma sak på dig." svarade han och tittade på mig. Jag skakade på huvudet och satte mig på stolen och la undan kryckorna. "Om dom gör något mot mig eller Kim så kommer dom snabbt ångra sig." sa jag och tog en tugga av puddingen. "Förresten ser du rätt avundsjuk ut. Du kunde faktiskt ha bjudit ut henne INNAN någon annan gjorde det!" sa jag och fnös. Jerry nickade och lutade sig tillbaka på stolen och började äta sin pudding. "Du borde ha frågat henne." sa Milton. Jag nickade kort. "Jerry du får min pudding." sa jag och gick upp från stolen och ut från Cafeterian. Jag gick till mattelektionen och satte mig på stolen. Efter en stund kom Milton in och satte sig bakom mig. Jag suckade djupt när Mrs Redbird kom in. Hon räknade eleverna och började med en genomgång. Jag la huvudet på armen och klottrade på matte boken. Mrs gick från elev till elev för att kolla hur många tal man gjort, när hon kom in suckade hon djupt. "Mika, vad är det där?" frågade hon och dom flesta tittade mot oss. "Det är du, ser du inte det??" frågade jag och visade upp teckningen av en blodig tant som såg helt galen ut. Dom som fått syn på teckningen hoppade till av skräck eller började skratta högt. "Mika, Matte lektionen är till för att räkna matte och inte..." "Rita av lärare? Då tycker jag att matten borde bli lite mer rolig!" muttrade jag till henne. 21 nov, 2013 16:29 |
|
Kola
Elev |
Herre gud, han kunde väl ha frågat mig innan Justin om han nu är så svartsjuk... Eller han kanske bara vill vara vänner? Har jag förstört allt nu? Mobilen plingade till det var Mika *Hej var är du?* jag tittade på klockan. Herre gud! Jag hade missat sista lektionen... Mika har verkligen fått mig att bli tuffare de senaste dagarna, jag kommer ihåg första gången jag skolkade. Jag fnissade och gick till cafeterian igen. Marge, mattanten, stod och diskade.
"Hej Marge, har du något äpple?" frågade jag och log mot henne när hon vände sig om. "Ska inte du ha lektion?" var det enda hon sa. Jag skakade på huvudet. "Jag ska gå hem för att jag har feber" ljög jag "skolsyster sa att jag skulle ta något att äta" "Jaha, i så fall finns det färska äpplen där" sa hon och pekade mot en korg. Jag valde ut ett äpple och drog fram en tjuga ur fickan. Äpplet kostade tio kronor så jag fick tio tillbaka. Jag bestämde mig för att gå till stan och kolla på klänningar sen. Jag hade ju ett kreditkort i handväskan. Jag bestämde mig för att gå nu istället. Jag tog en tugga av äpplet och gick mot mitt skåp. Jag tog min väska (bild nedan) och gick mot utgången. Jag kom på att Mika hade SMS:at mig och tog upp mobilen. *Skolkar* svarade jag och log för mig själv. Klockan var fem i två så bussen kommer om fem minuter. Jag satte mig vid busshållsplatsen och väntade. Jag kollade i väskan efter mitt busskort och hann precis få upp det när bussen kom. Jag hoppade in och visade busskortet för chauffören. Jag satte mig på ett bakochfram vänt säte och la fötterna på det mittemot. Jag tog fram mina hörlurar och satte på musiken. Bussen körde och jag blundade. När jag var framme tog jag ur hörlurarna och såg att jag hade fått ett SMS, av Mika. *Ohh, you badass! :' "Vad gör du här? Du vet att detta är en ytterst dyr butik" sa hon och satte näsan i vädret. Jag suckade och visade mitt kreditkort. Hennes ögon blev stora som tefat och hon blev genast vänlig. Hon visade mig olika klänningar som hon tyckte skulle passa på mig. Men jag sa nej till alla eftersom jag redan hade bestämt mig. Damen suckade. "Men vilken klänning vill du ha då?" frågade hon och satte sig utmattad på en stol. Jag pekade på den i skyltfönster och hon flämtade. "Tyvärr, den är slut" sa hon och tittade besviket på mig. Jag skakade huvudet. "Nej, det finns ju en där" sa jag och gick och hämtade den i skyltfönstret. "Nej nej nej! Den är en designerklänning!" utbrast hon men jag struntade i henne och gick in i provrummet. Jag tog av mig jeansen och min tröja och satte på den. Den satt perfekt! Jag gick ut och snurrade ett varv och kvinnan var helt mållös. "D-den... Den sitter ju perfekt utbrast hon och gick fram till mig. "Hur mycket ska du ha för den?" frågade jag och jag såg att hon tvekade, men sedan svarade hon tillslut. "Tolvtusen kronor tack" hon log triumferande som om hon trodde att jag inte hade råd. Men jag gick in i provrummet och bytte tillbaka till mina kläder och tog klänningen i famnen och gick till kassan. Kvinnan bara stod kvar och gapade. "Kommer du?" frågade jag och hon skyndade sig till kassan. Hon tog betalt och jag gick stolt ut ur affären. Nästa stopp; skoaffären. Jag gick mot affären när jag såg ett par silvriga högklackade superfina skor i ett fönster. Jag gick in och samma sak hände där, det var en 'ytterst dyr butik'. Men det sket jag i och provade de silvriga skorna. De satt också perfekt. Jag betalade och gick till smyckesbutiken. Jag köpte ett par vanliga runda örhängen (om du vet vad jag menar?) och gick sedan mot bussen. Nu var allt klart och jag kunde åka hem. Jag tittade på mobilen och såg att klockan redan var halv fyra. Mamma och pappa packade nog nu... Bussen kom och jag hann inte tänka mer på det. Hela bussresan tänkte jag på hur kul balen skulle bli Klänning, kommer se ut så som hon gör, alltså håret och sminket. Men bara andra skor; Skor; Örhängen; !!OBS!! Kims pappa jobbar i Kalifornien och tjänar jättemycket, samma sak med hennes mamma som precis fått ett bra jobb i Kalifornien. De gav Kim ett kreditkort för att hon inte skulle ha massa pengar ligga överallt när de flyttade. that's all I got to say 21 nov, 2013 20:48
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 12:32
|
|
Borttagen
|
Klassen skrattade igen. Jag ställde mig upp. "Om du vill att elever ska lyssna på dig och inte rita av dig, borde du bli rolig." suckade jag och gick ut ur klassrummet. Jag kände klassens brännande men struntade helt i det. Jag gick till mitt skåp, tog min väska och började gå med kryckorna ut ur skolan. När jag var ute satte jag mig på bussen och den körde snabbt iväg. Jag lutade huvudet och tittade ut genom fönstret. Jag gick ut ur bussen när den stannade vid en klädaffär där jag alltid köpte mina kläder. Jag gick in dit och fick ett varmt välkomnande av killen i kassan, Anton "Yo, Mika!" sa han och gick bort från kassan. Vi kramades snabbt och sedan tittade han på mitt ben. "Vad i helvete har du gjort nu?" frågade han och flinade. "Jag körde skateboard. Och vinkade till Kim så jag tappade balansen." ljög jag. "Så vad tycker du jag ska köpa?" frågade jag Anton och tittade på hans blåa hår. Han tog tag i min axeln och drog med mig. "Kolla på dom här. Dom är skit tuffa!" sa han och visade på en tröja och ett par byxor (Se bild nedan) Mina ögon blev stora och jag tog genast dom i handen. "Jag måste testa dom! Vänta här!" sa jag till honom och gick in till omklädningsrummet. Jag satte på mig kläderna och jag älskade dom verkligen jag gick ut ur omklädningsrummet. "Hur ser jag ut!" sa jag till honom och log. Även om han bara var min kusin kändes det som att han var min bror. "Häftigt! Passar dig perfekt." svarade han och log. Jag gick in igen och bytte sakta om och gick sedan till kassan med Anton. "Hur mycket blir det?" frågade jag och log. "400." svarade han och jag gav honom pengarna. "Tack så mycket." sa jag till honom. När jag precis skulle ut så tog han tag i min arm. "Ska jag hjälpa dig till bussen? Jag slutar nu och jag har ju inte träffat min farbror." sa han och flinade. Jag nickade och han hjälpte mig till bussen. Vi satte oss längst bak och pratade länge. Han förstod att jag inte hade talat sanning om mitt knä så nu frågade han vad som egentligen hänt. Jag sa det till honom och efter det började han skratta. Tillslut var vi utanför huset, jag låste upp dörren och eftersom att min pappa eller Jacks mamma inte var hemma så satte vi oss i soffan så länge och såg på Family Guy. Jag berättade för honom vad som hänt med mina föräldrar och att jag skulle flytta hem till Kim. ![]() Kan du föreställa dig byxorna? det är likadana som på förra bilen men mer trasiga ^^ 21 nov, 2013 21:10 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen