Lily ~ James
Forum > Fanfiction > Lily ~ James
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Lily_Evans: Fortsett eller så kmr jag samla ihop en armé med egna dödsäare som ska få dig att skriva, till vilket pris som hälst.... ja då är jag med i armèn! 18 jul, 2011 18:43 |
|
Ginny02
Elev |
Skrivet av Borttagen: jag med fast vi behöver ju int vara dödsätare vi kan ju vara läsare som hungrar efter mer eller liknande......Skrivet av Lily_Evans: Fortsett eller så kmr jag samla ihop en armé med egna dödsäare som ska få dig att skriva, till vilket pris som hälst.... ja då är jag med i armèn! "Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow 18 jul, 2011 19:26 |
|
Lily_Evans
Elev |
Vad ska vi heta...
Ideer? Jag är ett horokruxfolk. 22 jul, 2011 16:45 |
|
Borttagen
|
Nej faktiskt inte... Min hjärna är inte lika snabb när man sommnar klockan 3 23 jul, 2011 11:35 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Lily_Evans: Fortsett eller så kmr jag samla ihop en armé med egna dödsäare som ska få dig att skriva, till vilket pris som hälst.... Oh shit HJÄLP! Jag har skrivit aslångt! Men jag har glömt skicka det -B i spådomskonst, D i trollkonsthistoria och Astronomi, A i trolldryckskonst, örtlära, skötsel och vård av magiska djur och trollformellära, Ö i förvandlingskonst och U i försvar mot svartkonster. -Bättre än mig, säger Sirius. Jag fick A i allt utom spådomskonst, där fick jag B, och Förvandlingskonst och försvar mot svartkonster, där fick jag Ö. -Jag fick A i precis allting, säger Peter. -Du då Måntand? frågar James. -Erm...U i allt utom spådomskonst, trollkonsthistoria, skötsel och vård av magiska djur. Där fick jag A. Och i försvar mot svartkonster fick jag ö. -Du då Lily? -Jag fick D i spådomskonst, trollkonsthistoria och astronomi, U i trolldryckskonst, Ö i örtlära och skötsel och vård av magiska djur, U i trollformellära och Ö i förvandlingskonst och försvar mot svartkonster. -Låt os konstatera att det går bäst för Måntand och Lily. -Det behöver vi inte konstatera, säger Sirius. Det vet vi redan. -Tänk att det bara är 5 dagar kvar på terminen...säger Lily. -Sen blir vi vuxna på riktigt, säger James och låtsas räta till en slips. -Haha, säger Sirius ironiskt. -Det finns ett till tecken på att bli vuxen. säger James. -Vadådå? frågar Peter. -Kom lite Lily...säger James. Han rycker med sig Lily. Nästa dag har Lily en glittrande ring med en lysande smaragd på ringfingret. -Herregud. James Potter. Varför har du inte sagt något!?!? skriker Sirius och Remus i kör. -Ja, herregud, J-james Potter! stammar Slingersvans. -Ta det lugnt, hörni. Det är en privatsak. -Privatsak? Ni ska ju gifta er! gormar Sirius -Vi skulle inte göra det nyss... -Amen lägg av nu va! -Ni tycker ju jämt att jag tjatar så mycket om att det kommer bli jag och Lily en dag... -Han har en poäng, flikar Remus in. -...så ni kanske inte ville veta... -Jag slår vad om att du inte var lika självsäker denna gången! -Så DÅ vill ni gärna höra! När jag är osjälvsäker... -woah woah woah, nu bryter jag här, säger Remus. James, ja faktiskt för du kan vara lite... -Självsäker? -Ja och då blir du lite... -Du försöker säga att jag är en kaxig besserwisser eller något va? säger James argt. -Absolut inte, säger Remus bestämt. Men det kan bli lite enformigt i sig. -Seriöst, Måntand. Du låter som du ska recensera en film eller något. -Ja, hehe, ''James frieri- the movie'' - hehe. säger Peter. -Men alltså, det är inte konstigt att man tröttnar efter ett tag. Du säger du gillar Lily Evans. Vi säger ''okej''. Lily Evans hatar dig. Du säger att du kommer få henne, vi säger ''mm''. Lily Evans hatar dig... Du säger du ska...vad det nu är Lily Evans, vi säger ''Sure'' Lily Evans hatar dig FORTFARANDE. -Inte nu längre...säger James. -Nej, och därför borde du sagt det! säger Remus. -Gjort är gjort... -Och du är en kronhjort, hehe...säger Peter och de andra glor på honom med ett höjt ögonbryn. -Spela roll, liksom. Kom, jag är vrålhungrig! Sista dagen kom, och sedan stod de alla 5 på perrongen- James, Lily, Sirius, Remus och Peter. -Ska vi gå då? säger Sirius. De kastar alla en sista blick på slottet innan de kliver på tåget... _________________________________________________ Del 1- Början på året och romansen Del 2- Dumbledores historia och början på första kriget. Nu kommer Del 3! Del 3- Livet efter Hogwarts och bröllopet (jag planerar att göra 8 delar, men det kan bli mer. Isåfall blir det; Del 4- Kriget och Äktenskapet. Del 5- En själ i sju delar och en ny själ Del 6- En ny början- och slutet på den första. Vad tycker ni? _________________________________________ LIVET EFTER HOGWARTS OCH BRÖLLOPET. -Jag har en överraskning till dig, Lil. säger James. -Vadå? frågar Lily. -Du vet att du alltid sagt att du vill bo nära havet? -Ja... -Kolla här, säger han och sticker fram ett papper i handen på henne. På pappret- eller broschyren, var en bild på en jättevacker stuga- Den är ljusbeige, Och över hela taket sitter snäckor i alla möjliga former. Utanför dörren står två vita pelare. -Det är jättefint! säger Lily. Men... -Jag har köpt den, säger James. -Nu skojar du va? Det ansatta datumet kom närmare och närmare. James valde sin Bröllopsmarschalk- Sirius, och Lily valde sin tärna - Alice. De valde en lokal och präst söktes upp. Till slut kom dagen de väntat på. Till sist kom dagen. Lily var iförd en ljust ljust ljust lila klänning. Den var kortärmad, och kjolen var gjord av tyll. På hela överdelen satt broderier, och inbroderat en massa små lila pärlor. James hade köpt en bukett liljor (passande eller?) I sin vita kostym hade han satt ner en lila blomma i bröstfickan för att matcha Lily. Till sist kom den- kyssen. Lily Evans fanns inte mer. Nu fanns bara Lily Potter, James Potter och en oövervinnerlig kärlek. 27 jul, 2011 18:17 |
|
Luna 1
Elev |
27 jul, 2011 18:29 |
|
Borttagen
|
tack tack
27 jul, 2011 18:51 |
|
Elliee
Elev |
Grymm
Don' cry there always a reason to smile. 28 jul, 2011 00:21 |
|
Ginny02
Elev |
SÅ BRA DET VAR JÄTTE VACKERT DÄR PÅ SLUTET.....
"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow 28 jul, 2011 09:03 |
|
Borttagen
|
Håller med!!!
28 jul, 2011 11:03 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen