Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[PRS] Internat med möjligheter.

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [PRS] Internat med möjligheter.

1 2 3 ... 8 9 10
Användare Inlägg
kotte7
Elev

Avatar


(Kan du försöka att inte skriva så kort?)
Jag snurrar hastigt runt när jag hör harklingen. Det jag ser gör mig förskräkt. Det är rektorn. Hon står på taket och tittar på oss med sträng min. Jag känner hur mina kinder får allt rödare ton och försöker stammande få fram en ursäkt för att jag är på taket. Det går inte så bra. Det enda jag kommer på är att ingen har sagt att vi INTE får vara här. Fast det borde varje vettig människa förstå.

21 nov, 2013 15:15

Queen Boo
Elev

Avatar


(Okiii)
''Miss... jag vet ju inte vad du heter än, men vad gör du på taket?'' frågar rektorn. ''Vad ser det ut som?'' frågar jag. Rektorn skakar på huvudet. ''Du får inte vara på taket'' säger hon. ''Sätt upp skyltar på fönstren då'' säger jag sarkastiskt. Rektorn ler. ''Du har kvarsittning. Går du i specialklass?'' Jag nickar. ''Japp. Men då kan inte ge mig kvarsittning om du inte vet vem jag är!'' ropar jag, och slinker snabbt ner genom killarnas fönster.

jag är jättecoolig älska mig plz

21 nov, 2013 15:59

kotte7
Elev

Avatar


Selena får en utskällning av rektorn och jag tycker att hon var lite väl trotsig. Sen hoppar hon in genom killarnas fönster. Rektorn ropar att hon fortfarande har kvarsittning och vändersig sedan mot mig. ''Och vad gör du uppe på taket miss...?'' Jag blir ju tvungen att säga som det är. ''Jag heter Kathrine, Kathrine Lejon." "Jag satt och läste på mitt rum och hörde dunsar på taket. Så jag tittade ut gwnom fönstret och såg See och någon annan stå här uppe. Så jag gick ut för att kolla vad de gjorde." Jag tystnar sedan och väntar på mitt eventuella straff. "Ja" börjar rektorn "jag måste även ge sig kvarsittning så imorgon efter sista lektionen går du till sal 16 och sitter där och jobbar i två timmar." Inte så farligt ändå tänker jag och säger "Ja frun." Och går sen in genom mitt fönster igen.

22 nov, 2013 07:38

Queen Boo
Elev

Avatar


Jag fattar att rektorn sa åt vakterna att ta fast mig, eftersom jag nu är jagad. Killarna vars rum jag hoppat in i stirrar förvånat på mig. Den ena har bara kalsonger på sig, men verkar ha glömt det. De stirrar ännu mer när vakterna hoppar in efter mig. Jag vinkar till killarna när jag öppnar dörren och springer ut. Vakterna följer efter mig. Jag springer genom killarnas elevhem och alla stirrar på mig. Inte så konstigt i och för sig... En sextonårig tjej som blir jagad av fyra minst två meter långa vakter. Jag springer ut ur elevhemmet och finner att tre vakter står utanför. Jag stannar tvärt. ''Eftersom du försökte undfly din kvarsittning får du straffkommendering, och utegångsförbud. Vad heter du?' säger en av de, troligen den yngsta. Han har svart, rufsigt hår, och han är väldigt muskulös. Hans blå ögon tittar på mig. Jag ler. ''Först får du säga vad du heter'' säger jag. Han skakar leende på huvudet. ''James'' säger han. ''Jag heter Olga Meethrow'' säger jag snabbt, knuffar honom i bröstet, när han vacklar till smiter jag förbi och till mitt rum.

jag är jättecoolig älska mig plz

22 nov, 2013 12:27

kotte7
Elev

Avatar


Jag hör någo komma inrusande genom dörren och antar att det var See. Jag suckar och fortsätter med att packa upp mina saker. Jag sätter upp lite affischer och sätter mina böcker i bokhyllan. Sen ser det nästan ut som att någon bor här iallafall. Sen vänder jag uppmärksammheten mot vindsluckan. ''Det skulle vara kul att se vad som finns ovanför'' tänker jag och hämtar en stol.

22 nov, 2013 13:11

Queen Boo
Elev

Avatar


Jag rusar upp till Kathrine och stannar till. ''Vad håller du på med?'' frågar jag förvånat. Jag tittar upp mot taket och ser vindsluckan. ''Jaha'' säger jag. Jag funderar på om jag kan hoppa så högt. Jag provar, och lyckas slå till luckan. Nästa gång jag hoppar drar jag undan spärren, och luckan faller upp. Jag hör hur dörren öppnas nere, och någon ropar Olga. Jag skrattar för mig själv.

jag är jättecoolig älska mig plz

22 nov, 2013 15:16

kotte7
Elev

Avatar


See kommer inspringande i rummet och hoppar upp i taket och vips så är vindsluckan öppen. Snällt, men det är lite jobbigt att jag inte fick göra det själv. Det här är ju faktiskt mitt rum. (Elin, inget mer inhoppande i mina för mig själv spel okej?). Men ivilket fall så stänger jag luckan igen. Jag vill gärna kolla vad som finns där när jag är själv. Vad är det? Frågar jag See eftersom att jag tror att hon har en anledning till att komma in i min del av tornet.

29 jan, 2014 08:18

Queen Boo
Elev

Avatar


(Kunde inte låta bli att förstöra din dag!)

"Finns det en sån i mitt rum också?'' frågar jag oroligt när jag hör steg. ''Skit samma, jag måste upp där. NU!'' Utbrister jag när en vakt kommer in i rummet. Jag springer vidare och in genom dörren mellan våra rum.

jag är jättecoolig älska mig plz

30 jan, 2014 18:01

kotte7
Elev

Avatar


(Hrmm)

See svarar inte på min fråga utan sticker så fort det kommer in en vakt i rummet. Det förstår jag. Men nu måste kanske jag ta hand om vakten själv. Han ser stark ut och han ser inte korkad ut heller. Jag går så samlat jag kan ner från stolen och ställer tillbaka den vid skrivbordet.

30 jan, 2014 21:14

Queen Boo
Elev

Avatar


Jag hoppar ut genom mitt fönster och landar på det fuktiga gräset.
Jag ser mig omkring men ser ingen så jag börjar springa igen. Jag springer mot skolans grindar...
Plötsligt har två vakter lyft upp mig och börjar släpa mig tillbaka till skolan. Jag sätter hälarna i marken.

jag är jättecoolig älska mig plz

31 jan, 2014 09:04

1 2 3 ... 8 9 10

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [PRS] Internat med möjligheter.

Du får inte svara på den här tråden.