LLP, Dotter till Harry Potter [SV]
Forum > Fanfiction > LLP, Dotter till Harry Potter [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Eliza SP
Elev |
Den är jätte bra jag älskar den. Du har så många idéer!!!!!!!!!!!!!!!
22 maj, 2013 20:45 |
|
"Parvati Patil"
Elev |
Kapitel 8 ”Kärlekstrubbel” (Lilys perspektiv igen)
Jag vaknade dagen därpå av att solen strömmade in genom fönstret och jag kände att det här kunde bli en bra dag. Efter att ha pratat med Minerva och Hagrid kändes det mycket bättre, det bästa var nog att jag visste att det var DOM som gjorde fel och jag hade många lärare som stöttade mig och en underbar vän som alltid fanns vid min sida. Jag gick upp och klädde på mig, sedan väckte jag Gabbie som snabbt klädde på sig så att vi kunde gå ner till frukosten. Dagen flöt på som vilken vanlig dag som helst även fast att vi hade Örtlära med Gryffindor. Det gick en dag, två dagar, tre dagar utan att DOM ens tittade på mig och det passade mig bra nu när helgen bara låg några timmar bort. Våran sista lektion var Trolldrykskonst, vi skulle göra en trolldryck som kunde färga ens hår till vilken färg som helst. Det kändes skönt att det var fredagkväll och helgen äntligen var här. Efter frukosten på lördagen gick jag och Gabbie till biblioteket för att göra klart en uppsatts som vi hade fått av Tonks tidigare i veckan. -Okej nu måste vi bara hitta en bra bok om förhäxningar. Sa Gabbie med myndig röst. Vi letade ganska länge tills det kom fram en kille ifrån Hufflepuff som jag trodde gick i andraårskursen och sa: -Behöver ni hjälp med något? Gabbie fnissade lite medans jag svarade: -Eh ja, vet du vart böcker om förhäxningar finns? -Dom finns är lite längre bort. Svarade han mig medans han gick några steg åt höger. -Åh tack men vilken bok skulle du rekommendera? -Lätt! "Förhäxningars kraft och hur man hanterar dom" av Harry Potter, föresten det är väll din pappa? -Eh jo det är det... Svarade jag samtidigt som jag kom på en sak: -Åh gud så ohyfsad jag är! Jag har ju inte ens frågat vad du heter! -Ta det lugnt. Ifall du nu undrar så heter jag Eric Levanosce. -Okej, vi ses kanske och tack för hjälpen! -Det var så lite så, ha en bra dag! Sa han och gick med ett leende som ag nästan smälte av när han gick iväg. -Oh GUD! Utropade Gabbie. -Vadå? Jag vände mig mot henne. Hon stirrade på mig och sa: -Han var ju JÄTTE söt! Jag förstod verkligen vad hon menade. -Ja det är han! -Och han verkade vara intresserad av dig! Jag stirrade på henne. -Mig?! Men det spelar ingen roll för han är andraårs elev och dessutom har jag sett han och Carmen i hans årskurs stå och kramas... Det sägs att dom är tillsammans... Jag suckade och började leta efter boken som han hade tipsat oss. Jag och Gabbie var i biblioteket större delen av dagen. När vi gick upp till uppehållsrummet var vi båda helt utmattade så vi gick och la oss direkt. Jag kunde ändå inte sova Den natten drömde jag om Eric Levanosce. Vi gick på en äng i vårsolen och höll varandra i handen. Söndagen gick alldeles för snabbt, jag och Gabbie satt i biblioteket nästan hela dagen. Den kommande veckan för förbi, helt plötsligt var det fredag igen och mitt första möte med Minerva kom också. Jag kände mig inte så nervös eftersom DOM hade legat lite lågt även om jag hade fått många långa och sura blickar. Jag stod utanför Minervas kontor prick åtta som lovat och knackade på. -’Kom in.’ Hörde jag Minervas röst. Jag gick in och satte mig vid stolen vid skrivbordet mittemot Minerva. ’Hejsan Lily.’ Hälsade hon. -’Hej Minerva.’ -’Hur går det?’ Har du hamnat i några okända bråk?’ -’Det går bra och det har inte hänt så mycket, några Slytherin elever har hackat lite på mig men jag har kunnat tänka på annat.’ Det där andra var HAN, Eric Levanosce. -’Vet du varför dom här eleverna är taskiga?’ -’Inte säkert men jag tror, med tanke på vad dom säger, att det är för att Harry är min pappa…’ Vi pratade i ungefär en halvtimme och bestämde att vi inte skulle ha några fasta möten utan att jag skulle komma förbi när jag ville. På väg tillbaka till Raveclaws uppehållsrum var jag helt borta i tanken. Jag väcktes hastigt tillbaka till nuet av att jag in i något hår och ramlade ner på golvet samtidigt som jag hörde: -’AJ!’ Den rösten kunde jag känna igen vart som helst… det var HAN! Eric! Jag reste mig snabbt upp och såg att alla hans böcker och pergament låg utspridda på golvet. -’Åh GUD så klantig jag är!’ Sa jag snabbt och började samla ihop hans böcker. Eric hade återhämtat sig och började också han att samla ihop hans saker. Just som vi håll på tittade båda upp. Vi tittade på varandra och vi båda började luta oss framåt. Han pussade mig mjukt på munnen och jag kände ett härligt lyckorus. Nästan lika snabbt som det börjat slutade det och han reste sig snabbt upp och mumlade något om plugga och sen. Han rafsade ihop dom sista sakerna och skyndade sig iväg. ___________________________________________________ Vet att det har tagit ett tag men men... Ni får försöka stå ut med mitt sega skrivande... ♥♥♥♥ Ps. Kommer vara på klassresa i helgen så det kommer inte bli någon uppdatering fören tidigast måndag! ♥♥♥♥ I’m a bit dark and twisted. 27 maj, 2013 21:17
Detta inlägg ändrades senast 2013-05-30 kl. 19:12
|
|
Ariana Potter
Elev |
28 maj, 2013 07:19 |
|
Tyra
Elev |
svinbra!!!!!!!!!!!!!!!!!!
28 maj, 2013 15:38 |
|
Tille02
Elev |
28 maj, 2013 15:49 |
|
-Luna-Lovegood-
Elev |
Jätte bra!!!
![]() Läs gärna Hogwarts? Min älskade Drake Green dog och precis dagen efter märkte jag det!!!... 29 maj, 2013 16:08 |
|
Sara Ravenclaw
Elev |
30 maj, 2013 14:30 |
|
Borttagen
|
Finns inga ord för hur bra den är!
31 maj, 2013 20:03 |
|
Eliza SP
Elev |
Gud vad bra du måste skriva mer så fort du kan, kul med lite kärlek vid första ögonkastet!
3 jun, 2013 15:41 |
|
"Parvati Patil"
Elev |
Ville bara säga att jag nu har Word på båda mina datorer!!! JIPPI!!!
Kapitlet hoppas jag hinner bli klart den här veckan! ♥ I’m a bit dark and twisted. 5 jun, 2013 17:37 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen