Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Du lovade att aldrig ändras!

Forum > Fanfiction > Du lovade att aldrig ändras!

1 2 3 ... 8 9 10 ... 13 14 15
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


längtar till kap. 17......

7 feb, 2013 14:35

Lillan Potter
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
längtar till kap. 17......


Me to!!!

7 feb, 2013 14:45

Luna Ravenclaw
Elev

Avatar


Ne, det var inte dåligt!

Skrivet av Lillan Potter:
Skrivet av Borttagen:
längtar till kap. 17......


Me to!!!

Jag också

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

7 feb, 2013 16:27

Lillan Potter
Elev

Avatar


Skrivet av Luna Ravenclaw:
Ne, det var inte dåligt!

Skrivet av Lillan Potter:
Skrivet av Borttagen:
längtar till kap. 17......


Me to!!!

Jag också

Bara tycker det är lite läskigt med mammans död... Undra hyr hon dog...

7 feb, 2013 16:49

Luna Ravenclaw
Elev

Avatar


Skrivet av Lillan Potter:
Skrivet av Luna Ravenclaw:
Ne, det var inte dåligt!

Skrivet av Lillan Potter:
Skrivet av Borttagen:
längtar till kap. 17......


Me to!!!

Jag också

Bara tycker det är lite läskigt med mammans död... Undra hyr hon dog...

Hon dog väll i en bilolycka?

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

7 feb, 2013 16:51

Lillan Potter
Elev

Avatar


Skrivet av Luna Ravenclaw:
Skrivet av Lillan Potter:
Skrivet av Luna Ravenclaw:
Ne, det var inte dåligt!

Skrivet av Lillan Potter:
Skrivet av Borttagen:
längtar till kap. 17......


Me to!!!

Jag också

Bara tycker det är lite läskigt med mammans död... Undra hyr hon dog...

Hon dog väll i en bilolycka?


Nej nu kommer jag ihåg!!! Det var väll en Bussolycka??!!!

7 feb, 2013 16:54

Luna Ravenclaw
Elev

Avatar


Skrivet av Lillan Potter:
Skrivet av Luna Ravenclaw:
Skrivet av Lillan Potter:
Skrivet av Luna Ravenclaw:
Ne, det var inte dåligt!

Skrivet av Lillan Potter:
Skrivet av Borttagen:
längtar till kap. 17......


Me to!!!

Jag också

Bara tycker det är lite läskigt med mammans död... Undra hyr hon dog...

Hon dog väll i en bilolycka?


Nej nu kommer jag ihåg!!! Det var väll en Bussolycka??!!!

Bilolycka, kollade precis

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

7 feb, 2013 17:02

AlexZz
Elev

Avatar


SUPER!

.https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F54ffmJa.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FXP6PXDm.gif.

7 feb, 2013 20:28

EricsFlicka
Elev

Avatar

+1


Kapitel 18: Skolan

Måndagen efter begravningen satt jag i skolbänken igen. Iklädd den gröna klädnaden och med en stor skolväska över axlen med en massa böcker.
" Kan någon berätta vad som händer om man får i sig en " Glömskedryck"? " Professor Snape tittade roat ut över klassrummet. Ingen räckte upp handen. Eller jo Granger viftade med den.
" Ingen?" Jag suckade och räckte snabbt upp handen.
Professor Snape såg glad ut. " Ja miss Van Googh?" Jag log och svararade:
" Det är väl en trollryck med okänd effekt, men som namnet antyger så hindrar eller stärker den minnet. Det står inte riktigt ordentligt i en bok vad som händer för det är olika resultat varje gång." Professor Snape nickade gillandes.
" 10 poäng till Slytherin för din perfekta beskrivning. Tills nästa lektion vill jag ha 2 pergament med olika resultat av glömskedrycken."
Flera tittade oroligt på varandra.
" Hur ska vi få fram olika resultat?" Professor Snape tittade ogillandes på en gryffindor elev.
" 5 poängs avdrag för att du inte räckte upp handen Mr Weasley. Ni ska läsa om det i böcker. Är du dum?" Weasley rodnade och tystnade.
Efter lektionen hade vi Örtlära med Professor Sprout.
" Välkommen, idag ska vi plantera om Mandragora. Vi ska flytta de från denna krukan, till denna." Hon höll upp två olika krukor. " Men ni behöver hörselskydd för de skriker. Hör man deras skrik så svimmar man. Gå och hämta ett par hörselskydd nu." Alla rusade mot hörselskydden är att få tag på ett par som såg bäst ut. Mina såg helt okej ut och döljde alla ljud.
Professor Sprout höll upp fingrarna och räknade ner från 3. Sen drog vi alla upp de skrikande, babyliknande plantorna och stoppade snabbt ner den i den andra krukan. Vi slängde jord över den och pustade sedan ut.
När Professor Sprout tog av sig hörselskyddet gjorde vi andra det också.
" Bra jobbat! Kan någon berätta vad man har mandragoror till?" Hon tittade sig runt i klassrummet och stannade sedan på mig. Jippie mer poäng till Slytherin.
" Miss Van Googh?"
" Färska mandragoraplantor har ett skrik som kan orsaka allvarliga skador, och hörselskydd är nödvändigt för att inte skada hörseln. Mandragorans blad är yviga, och har en grön färg med en violett skiftning. Sedan används de också nör någon blir förstenad." Professor Sprout såg chockad ut. Inte många vet om att de används om man blir förstenad.
" Bra 10 poäng till Slytherin. Ni kan gå." Hon såg fortfarande chockad ut och alla rusade ut innan hon ändrade sig om läxan. Vi fick aldrig någon.
2 timmar senare efter en väldigt tråkig lektion i skötsel av magiska djur satt vi i Stora Salen för att äta.
" Hur har er dag varit?" Jag tittade snett på Blaise.
" Vi har samma lektioner Blaise." Han flinade.
" Jag vet. " Vi abröts av att Professor Snape kom fram till oss.
" Bra jobbat med att få ihop 20 poäng idag Miss Van Googh." Jag log.
" Tack Professor Snape." Han tittade sig runt på Slytherinbordet.
" Det hade ju inte skadat om fler i detta elevhem fick poäng varje dag." Han log hånflinades och lämnade bordet. Blaise tittade efter honom.
" Jag gillar honom men ibland vill jag bara lamslå honom eller något." Jag nickade.
" Håller med."
Borta vid Gryffindor bordet satt Potters gäng och garvade åt något. Jag tittade på dom och suckade. Varför gör aldrig vi så?

mera? ^^

8 feb, 2013 10:47

Borttagen

Avatar


Mer längtar!

8 feb, 2013 14:46

1 2 3 ... 8 9 10 ... 13 14 15

Forum > Fanfiction > Du lovade att aldrig ändras!

Du får inte svara på den här tråden.