Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Jasper du är en ängel

Forum > Fanfiction > Jasper du är en ängel

1 2 3 ... 7 8 9
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Okej när det gäller årstider och högtider kommer det här ff vara lite flumigt men för tillfället så närmar det sej alla hjärtans dag.
__________________________

Kapitel. 31

Anika*

Nu var jag riktigt irriterad på Linnea och Jasper!!!
Var dom tvungna att kyssas hela tiden?!?!?! 
För tillfället orkade jag inte med kärlek! 
Nej men allvarligt jag överdriver inte, dom kysstes ungefär... HELLA TIDEN!!!!!!!! Vilket innebar att jag inte kunde prata med henne mer en 2 minuter utan att hon avbröt mej på ett ytterst irriterande sätt!!!
Hon hade nyss avbrutit mej och, ja man kunde inte se vems arm som var vems så ihop slingrade var dom!
LINNEA!!! Sa jag, eller sa och sa hela korridoren hörde men jag brydde mej inte för tillfället.
Linnea och Jasper såg som vanligt ut att just kommit på att jag var där. 
Linnea när var du senast med mej! Utan Jasper. Tillade jag.
Linnea såg ut att fundera lite.
Hur länge har jag känt Jasper? Frågade Linnea.
I ett halvår ungefär! Sa jag. Du sover ju inte ens i vår sovsal längre!!!
Okej sej till om du vill göra något, bara vi två. Sa Linnea.
Ja vad sägs som den veckan då vi ska till hogsmeade. Sa jag, jag var kanske en aning taskig men jag var faktiskt väldigt sur på Linnea för tillfället.
Vänta det är väll inte den dagen då det är alla hjärtans dag!? Frågade Linnea.
Jo. Svarade jag.
Linnea tog med mej in på tjejernas toalett (närmare bestämt Missnöjda Myrtel).
Vem är William ihop med? Frågade Linnea.
Hur visste du det? Frågade jag.
Du ville nyss få mej och Jasper att inte träffas på alla hjärtans dag, jag kände det bara på mej. Sa Linnea.
Men vem är han ihop med. Fortsatte hon.
Okej... Han är ihop med Ravenclaw-tjejen... Sa jag.

Linnea*

Ravenclaw-tjejen!!!! Är den tjejens mål att försöka förstöra våra kärleksliv?!?!?!
Utbrast jag.
Tydligen. Svarade Anika.
Kunde hon inte blivit ihop med några andra killar?! Sa jag.
Fast William... Sa Anika.
Fast Jasper.... Sa jag.
Okej vi kan väll komma överens om att hon har bra smak det gäller killar. Sa Anika.
Så du är alltså sur över mitt och Jaspers förhållande för att William och Ravenclaw-tjejen är ihop? Frågade jag. 
Ja, du var inte så positiv när hon var ihop med Jasper! Sa Anika.
Men vi råkade vart ihop innan! Försvarade jag mej.
Och jag råkar ha vart kär i honom mer en några veckor!!! Sa Anika och slog ut med armarna. 
Okej vi kommer inte vart med den här diskussionen. Sa jag.
Så tänker du låta mej ha en bra alla hjärtans dag i år. Frågade jag. 
Visst du kan väll vara med Jasper. Sa Anika och jag hörde att hon lät lite besviken.
Jag sa faktiskt en bra att hjärtans dag. Sa jag.
Jag vill verkligen egna min alla hjärtans dag med att titta på medan ni hånglar och glömt bort mej. Sa Anika ironiskt.
Okej förlåt för att jag och Jasper kyss och förlåt för att jag är ihop med honom. Sa jag lika ironiskt.
Tack för att du äntligen erkänner det. Sa Anika.
Okej då jag ska se till att vara lite mera prat sam då. Sa jag.
Bra. Sa Anika.
Sen var vi tvungna att skynda oss till lektionen i örtlära.

27 okt, 2012 19:22

Borttagen

Avatar


Yey, ett nytt kapitel! Jättebra!!! ♥

29 okt, 2012 07:53

Borttagen

Avatar


Alltså sorry för att jag inte skrivit, har inte orkat med det, har mått ganska dåligt på senaste tiden.
Nu ska jag iallafall skriva ett nytt kapitel och jag ska försöka se till att det händer mycket!
Ska börja skriva ur Sios (hon heter inte det egentligen det är bara ett smeknamn) perspektiv också:

Sio*

Jag borde nog säga något. Ja, annars var jag en extremt dålig vän. Fast för att kunna varna henne måste jag ju berätta.
Dessutom borde jag snacka med Karolina, eller Ravenclaw-tjejen som dom brukar kalla henne.
Hon borde få veta inan det blev som med mig.
Han var en jävligt bra lögnare. 
Det hade jag lärt mig, snart skulle väll Karolina få lära sig samma sak, alla trodde ju att han bara var en snäll och schysst kille, det var mer en fel, det var motsatsen. 
Nu i efterhand inser man hur jävla dum man var, det var klart att allt var på låtsats, att inget var sant och att jag var bara en av "dom andra" som hade vart lika korkade som jag.
Det fanns ju en hel del att berätta egentligen, dom trodde säkert bars att jag var någon som aldrig kunde hålla käften, att jag aldrig skulle kunna sånna här hemligheter, många av Hogwartsh elever var mer falska en man trodde, skolans mest populära kille var egentligen en idiot, skolans mest glapp käftiga tjej hade större hemligheter en vad man trodde var möjligt. 
Man ska inte alltid tro efter hur det ser ut, för det kan lika gärna vara en lögn, en lögn som skadar mer en man tror.
Jag förstod egentligen hur jag kunde hålla tyst om det allt, ensak var säker och det var nog att jag behövde snacka om det, iallafall vissa saker. 
Men på något sätt känns det, jag vet inte pinsamt. Och dumt, alltihop, hur kan jag ha ett så jävligt oturs fullt liv?!
Strunt samma jag måste berätta för Anikas skull.

__________________________

Lyckades jag dölja för någon vem det var Sio tänkte på?
Och förlåt igen om det fortfarande är någon som läser.

26 nov, 2012 23:10

1 2 3 ... 7 8 9

Forum > Fanfiction > Jasper du är en ängel

Du får inte svara på den här tråden.