Lägg av med Slytherin-mobbningen!
Forum > Harry Potter > Lägg av med Slytherin-mobbningen!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cailine
Elev |
Skrivet av NeaLi: Min åsikt är, att alla får tycka som dom vill. Men det betyder ju ändå inte att man ska mobbas Det sista förstår jag inte alls vad du menar med, men det klart att alla får ha sin egen åsikt. Jag kan inte påstå att jag har speciellt trevliga åsikter om de andra elevhemmen, jag kan mala på i år och dagar om nackdelarna med de, men det är något jag håller för mig själv. ![]() ![]()
21 aug, 2012 10:36 |
|
Borttagen
|
jag har aldrig mobbat er slytherinare alla är inte onda och dumma som vissa säger ni är speciella på erat sätt precis som vi gryffindorare och alla hufflepuffare och rawenclaware
21 aug, 2012 10:52 |
|
Ladusvalan
Elev |
Jag tycker över huvud taget att folk har för mycket fördomar gentemot alla elevhem (mig själv inräknad) - inte bara mot Slytherin. Men även om man kanske föredrar något/några elevhem före andra så är det ju fel att generalisera alla i ett elevhem och på allvar påstå att människor i ett elevhem skulle vara sämre människor än andra.
Själv tycker jag att det verkar finnas rätt många trogna Slytherin-anhängare på denna sida också, så jag tycker att vi kan uppmana alla till att sluta klanka ned på andra elevhem i allmänhet. 21 aug, 2012 11:20 |
|
Ida S
Lärare |
^ Är inne på lite samma spår. Det känns lite som att alla verkligen vill hylla sitt eget elevhem till skyarna och gärna få säga rakt ut (mer eller mindre seriöst) att de andra elevhemmen inte är särskilt mycket att ha, SAMTIDIGT som ingen tål när folk säger så om ens eget elevhem.
Det är inte bara Slytherin som blir "mobbat". Alla elevhem utsätts för fördomar, jag tror inte det är ett enda elevhem som inte någon gång känt sig orättvist behandlat? Gryffindor - "det väljer folk för att de vill vara i samma som Harry Potter." Slytherin - "de är onda allihop" Ravenclaw - "det elevhem som får minst utrymme i böckerna och som är minst viktigt" Hufflepuff - "hogwarts papperskorg, de som blev över." (Jag hoppas att ni noterar att det där inte är mina åsikter. Det är åsikter jag stött på.) Så jag vill snarare säga... låt oss lägg ner med all mobbing och allt nedvärderande. Love between the houses right? Right. "we live together, and harry does all the cooking." 21 aug, 2012 11:34 |
|
Winny Geasley
Elev |
Jag tycker oxå att det är hemskt, jag menar, jag tycker att Slytherinarna är fantastiska personer. Se på Draco Malfoy!! Han var verkligen ledsen när Crabbe dog! Slytherinarna har oxå hjärtan!!
21 aug, 2012 12:35 |
|
Solkatten
Elev |
Jag tror Slytherin får ungefär lika mycket mobbning som Hufflepuff.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 22 aug, 2012 15:30 |
|
kajus.s
Elev |
hmmmmmmm fattar inget!
We ar never Ever getting back together! 22 aug, 2012 16:06 |
|
Borttagen
|
Jag tror att alla elevhem utsätts för fördomar och så, så det är inte bara slytherin.
22 aug, 2012 16:09 |
|
Borttagen
|
ok 22 aug, 2012 16:10 |
|
Måntass
Elev |
Det är faktiskt inte bara Slytherin som får sådant skit.
Jag hörde en gång en Ravenclaw flicka säga 'Asså gud vad jag hatar Gryffindor! De är bara överarroganta människor! detsutom kan man säga att de igentligen inte har någon talang, de vill bara vara i samma elevhem som Harry! Asså gud! Jag skulle göra allt för att inte hamna där!' Det var för säkert ett år sedan, men det sved då, och det svider nu. ![]()
22 aug, 2012 16:17 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen