Harry Potters Tvillingsyster
Forum > Fanfiction > Harry Potters Tvillingsyster
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
cikki
Elev |
Skrivet av Burningflame: Bra Fanfiction, men det är 1 grej som jag stör mig litte på. Ibland skriver du Gryffindor och i bland Gryffindore. Det stavas Gryffindor, INGET e på slutet. Tack. Sorry. ska fixa det. 16 sep, 2012 13:42 |
|
Borttagen
|
kommer det mer snart?
30 sep, 2012 20:15 |
|
cikki
Elev |
Ja! NU kommer det!
När Hilly vaknar på morgonen efter blir hon förvånad. Hon ligger inte i sin säng, i sitt rum. Hon ligger i en himmelssäng, i ett runt rum. Hon är på Hogwarts, minns hon plötsligt. Hogwarts. Hon reser sig ur sängen och börjar ta på sig kläderna. Det känns lite ovant, hon är ju van vid mugglarkläder. Hennes mamma ville att hon skulle gå i en ”omagisk” skola innan hon började på Hogwarts. Hon ville att Hilly skulle göra något vettigt istället för att sitta hemma hela dagarna. Nu är hon färdigklädd. Hon tittar på Claras säng. Den är tom. När hon kommer ner i uppehållsrummet så ser hon Clara som sitter i morgonljusets sken och läser en bok. När hon hör Hillys steg så vänder hon sig om i fåtöljen hon sitter i. Hennes ljusbruna långa hår glänser som mörkt guld. Hennes mörkblåa ögon möter Hillys. Hon reser sig och kommer fram till Hilly. Godmorgon. Ska vi gå ner och äta frukost? Visst, svarar Hilly och tillsammans går dom mot stora salen. När dom kommer ner i salen så är det inte många där. En pojke några år äldre än dom sitter vid Slytherinbordet och äter gröt, ett gäng med fnittrande 4års tjejer sitter vid Ravenclawbordet och två killar sitter och pratar lågmält vid Hufflepuffbordet. Dom två vännerna sätter sig vid Gryffindorbordet och börjar äta. Hilly lassar på ett berg av äggröra, och Clara hugger in på två ostmackor samtidigt. Det är jättegott. När dom är klara så är det fortfarande inte många i salen, och klockan är kvart i åtta. Dom börjar sakta gå upp mot tornet igen. Dom börjar inte förens halv nio, så dom har inte direkt bråttom. När dom kommer upp till sällskapsrummet så börjar dom spela knallkort. Dom blir dock avbrutna av några upprörda elever som tycker att det låter för högt, så dom byter chokladgrodekort istället. Det visar sig att Hilly har massor av kort av sorten Clara inte har, och Clara massor av kort som Hilly inte har. Dom byter glatt, och när klockan är tjugo över åtta så tittar dom på schemat. Nu på morgonen har dom trolldryckskonst. Om Hilly hade rätt så kände hennes mamma läraren där ganska bra, och att han inte skulle vara elak. Konstigt nog så trodde inte Clara att det skulle bli kul. Hon suckade, och sa att hennes storasyster som gick tre årskurser över dom sa att professor Snape var orättvis. När dom kommer ner i fängelsehålorna, där lektionerna i trolldryckskonst visst skulle hållas, så sätter dom sig vid samma bord som en tjej som Hilly minns som Parvati och en flicka vid namn Lavender. Hilly ser i ögonvrån att Harry Potter sätter sig bredvid en lång, rödhårig kille med lång näsa. Hilly gissar att han är en Weasley. Professor Snape kommer in i klassrummet. Han liknar en fladdermus, tycker Hilly, men låter bli att fnissa. Den fladdermusliknande läraren börjar ropa upp alla elever. -Hilly Mark? Säger han med sin kalla röst. -Här, säger Hilly. Snape fortsätter, och stannar upp. -Javisst ja, säger han dempat. -Harry Potter. Vår nya... berömdhet. Några Slytherinpojkar fnissar och Harry rodnar lätt. Snape blir klar med uppropet, och blickar ut över klassen. Hans ögon är svarta, svarta som mörker. Hilly ryser. Dom där ögonen är kalla och tomma. Hilly inser att hennes mamma nog inte känner honom så bra. _______________________________________ Hoppas att det duger! 30 sep, 2012 20:16 |
|
missdumbledore
Elev |
30 sep, 2012 20:44 |
|
Lida
Elev |
Älsakade det att han liknade en flladermusXD (kan se det frammförmig)
30 sep, 2012 20:49 |
|
cikki
Elev |
Tack!
30 sep, 2012 20:56 |
|
Viethina
Elev |
Super!
Man av Stål, Fader av Guld http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=34739&page=1#p2219271 Regrets Collect Like Old Friends SV http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=34672&page=1#p2212091 30 sep, 2012 21:13 |
|
LauraTree
Elev |
AWESOME!!
30 sep, 2012 21:17 |
|
cikki
Elev |
Tack!
1 okt, 2012 07:48 |
|
Borttagen
|
Super duper bra!!!!
1 okt, 2012 15:33 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen