Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

The Battle of Love

Forum > Fanfiction > The Battle of Love

1 2 3 ... 8 9 10 ... 34 35 36
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
När kommer det mer då?

hon skrev ju idag!

Skrev hon att det kommer mera idag? 0:

25 jul, 2012 20:04

Lexie
Elev

Avatar

+1


För mina läsares skull lägger jag upp ett till.
Ikväll kommer det mer och ett längre kapitel c:
__

Chapter Nine - Hotter Than Fire

"AHHHAHHH" skrek jag. "Det bränns!"

Lavender och dom andra vaknar snabbt och rusar fram till mig.

"JAG DÖÖÖÖR!"

"HERMIONE VAKNA!"

Jag väcktes och kollade upp på alla suddiga ansikten jag såg framför mig. Jag svettades och var alldeles varm. Huvudet värkte och bultade och jag kände att jag nästan behövde spy. Jag tog handen och långsamt kände på halsen. Inget märke eller bett.

"Hur mår du egentligen? Du är alldeles glansig och jag svär att ganska många vaknade eftersom du skrek väldigt högt och länge" frågade Padma.

"Jag tror jag behöver spy."

"Vi måste gå till sjukhusflygeln" sa Parvarti när hon känt på min panna.

"Du är tillräckligt het för att man ska kunna steka bacon och ägg på dig."

"Bacon och ägg.. åhh vad gott" sa Lavender och hon var i sin lilla egna värld.

"Tänk inte på mat nu Lav. Hjälp till" sa Ginnny och försökte bära mig ut.

Jag kände hur alla hjälptes åt vilket gick sådär. Nere i uppehållsrummet satt Fred och George och frågade vad som hänt. Tjejerna sa att dom inte visste men George tog över och bärde mig till flygeln.

"Lilla Hermione, du är ju glödhet" sa han och flinade men ändå med en oro i rösten.

"Vad är det som har hänt? Varför väcker ni mig mitt i natten?" frågade Madam Pomfrey bekymmrat.

"Jag vet inte men Mione väckte alla Gryffindorare genom ett högt skrik och jag tror det var en mardröm. Nu är hon jättevarm och det enda hon sagt är att hon tror hon kommer spy" sa George.

"Lägg henne där" sa hon och pekade bestämt mot en ledig säng. "Tack du kan gå nu."

Han log mot mig en sista gång kunde jag se trotsallt det suddiga.

"Så kryp ner här och försök att vila men innan måste du ta en huvudvärkstablett."

Jag nickade och svalde. Madam Pomfrey gick och jag låg kvar där ensam så länge. Jag ville inte vara ensam med allt som jag drömt. Tänk om Ariana var tillbaka? Det var inte många som kände till henne. Jag vet inte hur eller vad hon är men hon sägs vara syster till Bellatrix, Narcissa och Andromedas gammel gammel farmor eller något. Själv såg hon ut att kanske bara vara lite yngre än 30. Kanske 27 eller något?

Hon hade mystiskt försvunnit och sen stod det att hon dött och blivit påkörd av en bil. Det måste vara Ariana själv som spridit det för ingen hade hittat hennes kropp. Och nu efter 100 år är hon tillbaka. Starkare och snabbare än någonsin och som vanligt: galen i att döda mugglarfödda. Jag hoppas bara allt bara var en dröm men ändån, den verkade så sann.
Jag försökte blunda och tillslut somnade jag.

Draco Malfoy


Jag såg inte Hermione någonstans på frukosten. Jag gick fram till Potter och var tvungen att fråga vid förnamn.. usch..

"Jo Harry vart är Hermione någonstans? Jag har inte sett henne."

Man såg att han blev helt paff men samlade ihop sig.

"Hon är i sjukhusflygeln" sa han och gjorde en grimars.

Sjukhusflygeln? Varför? Vad har hänt? Jag började att springa och tillslut var jag framme och jag var helt varm och svettig. Jag har ingen bra kondition. Hon låg och sov så fridfullt. Jag satte mig på sängen och höll hennes hand. Aj! Hon är ju jätte varm. Hon slog upp ögonen och kollade på mig.

"Hej Drakie" sa hon och jag såg att hon var yr.

"Vill du ha ett spann att spy i?"

Hon nickade och blundade. Jag gick till Pomfrey och frågade om ett spann och hon tog genast fram det.

"Jag sätter spannet på din vänstra sida om det är okej?" frågade jag och kysste hennes panna.

"Ja tack, du äger."

Hon lät som om hon var full men jag visste att hon inte var det. Och det är ingen idé om att fråga vad som hänt just nu. Hon måste få vila först.

"Kan du lägga dig brevid mig, snälla?"

"Men Madam Pomfrey då?"

"Jag skiter väl i det! Snälla, för min skull?"

Jag tog av mig skorna och la mig under täcket brevid och höll om henne.

"Du är så het. Hetare än eld."

"Haha tack antar jag" sa hon och en rodnad kom fram.

"Aha.. jag menade om att du var varm men het är du också" sa jag och flinade.

Hon gav mig en "blicken" men sen fnissade hon och somnade nästan direkt i min famn så jag gjorde samma sak. Somnade brevid min vackra tjej.

† alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849

25 jul, 2012 20:04

Ormtunga
Elev

Avatar


moooooooooooooooooooorrrreeeeeeeeee

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2F36db2b885bbc0f7ec6f4521a028dcf56%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D5177460 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F291617428%2Foriginal.gif

25 jul, 2012 20:08

Borttagen

Avatar


Superbra!

25 jul, 2012 20:10

Borttagen

Avatar


jättebra!!! Jättejättejättebra!

25 jul, 2012 20:14

Ginny.:.Weasley
Elev

Avatar


Superduopermehabigbraawesome♥

And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them

25 jul, 2012 20:15

Borttagen

Avatar


Längtar efter nästa kapitell! ♥

25 jul, 2012 20:16

Borttagen

Avatar


"Bacon och ägg.. åhh vad gott" sa Lavender och hon var i sin lilla egna värld.
LOL xd ♥

25 jul, 2012 20:17

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
"Bacon och ägg.. åhh vad gott" sa Lavender och hon var i sin lilla egna värld.
LOL xd ♥

Ja, gullig.com ♥

25 jul, 2012 20:18

Lexie
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
"Bacon och ägg.. åhh vad gott" sa Lavender och hon var i sin lilla egna värld.
LOL xd ♥

Ja, gullig.com ♥

haha men jag blev sjukt sugen på bacon och ägg bara för det

och tack alla ni där uppe! ♥

† alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849

25 jul, 2012 20:32

1 2 3 ... 8 9 10 ... 34 35 36

Forum > Fanfiction > The Battle of Love

Du får inte svara på den här tråden.