From Everything To You
Forum > Fanfiction > From Everything To You
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jättebra!
2 aug, 2012 17:22 |
|
Conflate
Elev |
This. Is. So. Freaking. Awesome.
Seriously, sitter här och typ gråter och skriker av glädje. :' Ey förresten, heter hennes brorsa Luke eller Jake? Du använde båda så det blev lite confusing.. xd
3 aug, 2012 09:37 |
|
Quidditch
Elev |
Kapitel 10 – Just An Hour, Lou
”Du vet att du kan använda andra färger än svart, Lou.” Han log hopplöst mig och jag skrattade till av medlidande. ”Här.” Jag tog penseln av honom och doppade den i grön akvarell-färg. Samtidigt som jag rörde handen mjukt på pappret såg jag hur Louis kollade på mig i ögonvrån. Han kollade inte på pappret eller på penseln. Jag tog ner handen och rodnade lätt. Vi båda hoppade plötsligt till när dörren flängdes upp. Harry, Tam och resten av killarna steg in. ”Sitter ni fortfarande här?” Tam såg mer än nöjd ut när Harry höll sin hand svagt på hennes rygg. Jag mötte Lou's ögon igen och stinget jag känt var som bortblåst. ”Ofcourse, mate.” Hon nickade och kollade imponerat på tavlan. ”Fint Lou, gillar det gröna.” Lou skrattade högt. ”Hur mycket jag än vill säga tack så kan jag inte det. Det var Em som målade det.” Harry nickade imponerat mot mig. ”Wow, Em.” Jag kollade på honom och såg när han släppte greppet om Tam's rygg och la sina armar i kors. ”Vad är de för ämne nu?” Louis kollade frågande på mig när vi började gå ner för trapporna till lägsta våningen. ”Dans.” Jag kollade besvärat på honom för att han skulle inse hur dålig jag var på att dansa. Han skrattade och la ena armen runt mina axlar. ”Det kommer gå bra.” Vi kom ner och möttes av våran lärare ”Åh. Hej. Ni har dans nu?” Han lät stressad så vi nickade snabbt. ”Ehm..fan.” mumlade han fram. ”Är det något fel?” Louis kollade frågande på Mr. Tinker. ”Jag ska igentligen ha eran lektion, i dans alltså, men mitt barn har brutit armen och..och..” Han drog besvärat handen över pannan. ”Jag kan hjälpa dem.” Lou släppte taget om mina axlar och vi vände oss om. Harry stod med Tam vid sin sida. ”Eller..jag kan hjälpa Emily.” Jag vände mig mot Louis som såg något ängslig ut. ”Kom igen Lou! Det tar en timma.” Tamara sträckte ut sin hand emot honom. Det tog bara några sekunder innan han fattade den och Tam ledde honom bort bland folkmassorna som fanns där nere. ”Åh..Tack, Harry.” Mr. Tinker gav en klapp på Harry's axel innan även han försvann bland människorna på lägsta våningen. Jag kollade upp på Harry's ansikte och log nervöst. Han log ner mot marken innan vi började gå mot salen där han skulle lära mig dansa. ”Okej. Ta din vänstra hand på min..eh..axel och den högra i ehm..min hand.” Han kollade ner i marken medans jag gjorde som han sa. Jag såg hur en svag svettdroppe bildades på hans panna. ”Andas, Harry.” Jag kollade rakt in i hans gröna ögon som äntligen ville möta mina. Vi började sakta röra oss över golvet som bara bestod av oss två. Min blick var fäst vid honom och hans var fäst vid min. Vi gjorde några lätta snurrar som vi varje gång skrattade åt. Han lyfte upp mig högt och jag tog stöd av hans axlar. Det kändes som om jag inte alls var dålig på att dansa längre. Det kändes som Harry gjorde mig, jag vet inte, komplett? Musiken stannade. Jag stod med mina både händer på hans bröst. Han kramade om mig med sina muskulösa armar. Det kändes så bra. Så bra. Jag kollade upp mot honom och kollade in i hans ögon. Så som jag alltid gjorde. Jag vet inte om det var jag som inbillade mig men det kändes som om hans huvud rörde sig närmre mitt. // Muhaha. En taskig en. Men den var ändå lite söt, I know u like it. Jag har börjat skriva nu på några kapitel längre fram så jag ska försöka hålla uppdateringen så bra som jag håller den nu. Eller jag ska försöka. Tack för allt stödjer mig. Gör så att man peppar sönder varje dag. TAAAAAACK! Conflate - TACK, TACK, TACK! ![]()
3 aug, 2012 13:23 |
|
Bombarda
Elev |
Skit bra!
Kärlek till alla! 3 aug, 2012 13:30 |
|
Dream
Elev |
NEJ, THIS IS REALLY GOOD, ALLTSÅ VERKLIGEN FÖR BRA, JAG VET INTE ENS VAD JAG SKA SKRIVA! :3
men gud vilket taskigt slut, hörru hur har du tänkt att jag ska klara mig nu?
3 aug, 2012 13:32 |
|
Borttagen
|
It was so cute♥
3 aug, 2012 13:45 |
|
Hermia
Elev |
Så otroligt jättesuperunderbart ♥
Once a MADling, always a MADling 3 aug, 2012 13:53 |
|
Conflate
Elev |
GAAAH, ÄLSKAR'T!! ♥
Men jag har beslutsångest om jag ska hoppas att det blir Em och Lou eller Em och Harry. :s Lou är otroligt gullig i den här fanficen, Em kan ta Harry så får jag honom istället? (a) ♥ Men slutet var taskigt mot Louis. D: ♥
3 aug, 2012 14:07 |
|
Quidditch
Elev |
Okej bara för att jag typ sitter här och gråter för att ni säger så underbara saker så får ni välja.
Antingen ett kort kapitel idag eller ett långt kapitel imorgon? ![]()
3 aug, 2012 14:10 |
|
Bombarda
Elev |
Skrivet av Quidditch: långt imon! Okej bara för att jag typ sitter här och gråter för att ni säger så underbara saker så får ni välja. Antingen ett kort kapitel idag eller ett långt kapitel imorgon? Kärlek till alla! 3 aug, 2012 14:14 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen