Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Lily Potter-Livet bakom bröderna.

Forum > Fanfiction > Lily Potter-Livet bakom bröderna.

1 2 3 ... 8 9 10 ... 34 35 36
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jättebra!!

22 apr, 2012 22:10

Emma Granger
Elev

Avatar


Tack!

Trött tjej <333

23 apr, 2012 17:22

Lida
Elev

Avatar


Ny läsare, hjätte bra

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcTWjlLJasjBhJ5ZcJEgQwKjRRBcYj0JIPtPDVyOLLHrtj3pubP1dA Läs Järna min ff Mån barnet http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=35314&amp;page=5#p2336622

24 apr, 2012 20:23

Emma Granger
Elev

Avatar


Tack så mycket, Har typ inte skrivigt något, Ide torka! Hjälp!

Fick till det!
Nytt Kapitel till er!

Kapitel 14- Tur att man har en smartis I gänget!

“Lily, Är du säker på att vi går rätt?”, sa Veronica tyst.
“Jaaaa”, sa jag för 79:onde gången. Jag gick upp för en av trapporna. Sam hållde sig tyst. För en gångs skull.


“Lily, Var är vi?!”, sa Veronica skarpt och tittade sig omkring.
“Jag, Jag, Jag vet inte”, sa jag I chocktillstånd.
“Va?! Vet du inte!”
“Nej” Veronica suckade och mumlade nåt liknade potatismos. En magisk karta kom fram ur luften.
Jag och Sam som fortfarande var I chocktillstånd och fick nästan hjärtattacker när den kom fram.
“Här är vi”, sa Veronica och pekade på tre pluppar nära varandra med trollstaven. Det stog: Samantha Stone, Veronica Davids och Lily Potter, På plupparna.
“Och vi ska hit” hon pekade på en slags dörr på tre vånigar över oss. Där stog det: Uggleboet. Jag och Sam kunde inte ta in det här än.
“Hur gjorde du det där?”, fick Sam fram mellan flämtningarna.
“Ärsch, Bara en sak jag hittade”, svarade Veronica nochalant. Vi började gå efter Veronica.


“Hejsan Mhy!”, sa Veronica glatt och ett hoande hördes över Uggleboet. En helt brun uggla kom ner och satte sig på Veronicas axel. Andra hoande började.
“Willow?”, sa jag. Ugglan James hade köpt åt mig flög ner. Jag gav henne ett brev till Mamma och Pappa, hon flög iväg. Sam tittade bara.
“Sam?”, viskade jag I hennes öra.
“Jaa?”, viskade hon, Hennes röst lät som om det var en gråtklump I den.
“Din Uggla?”
“Iris!”, kraxade hon. En grå-vit uggla kom ner. Sam bara log och log och log. Hon gav Iris ett brev till hennes mamma.
“Kommer ni?”, Veronica stog vid dörren och log nochalant.
“Jepp!”, sa jag och gick efter henne och Sam till sällskapsrummet.


“Lily!!!”, kraxade Hugo när jag kom in. Han hade röda ögon som visade att han hade gråtit. Han kramade mig hårt.
“Hugo?”, viskade jag I hans öra.
“Var har du varit Lil”
“Jag har bara varit hos Willow”, jag släppte min kusin och satte mig brevid Veronica I en av sofforna.
“Tja Lily”, Eric kom in I salen.
“Hej!”, sa jag och en lätt rodnad kom över mina kinder. Sam vinkade upp mig och Veronica till sovsalen. Vi smög efter henne upp dit.


“Lily?”, Sam tittade på mig.
“Du är kär I Eric” Mitt hjärta tog ett skutt. Hur visste dem?


Mer? Ledsen att det tog sådan lång tid med nytt kapitel! Har nytt kapitel om ni vill ha?

Trött tjej <333

25 apr, 2012 16:57

Majis
Elev

Avatar


Mer! Men undrar varför Hugo har gråtit xD Det får man väl reda på i nästa kapitel?

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

29 apr, 2012 10:35

Lida
Elev

Avatar


29 apr, 2012 10:38

Emma Granger
Elev

Avatar


Majis: Ja det får man fast inte i nästa, utan näst nästa.
Lida: Tack

Trött tjej <333

29 apr, 2012 17:54

Majis
Elev

Avatar


Skrivet av Emma Granger:
Majis: Ja det får man fast inte i nästa, utan näst nästa.
Lida: Tack

Har redan allt inplanerat

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

29 apr, 2012 18:02

Emma Granger
Elev

Avatar


Japp!

Nytt kapitel!



Kapitel 15- Sanning eller Konka?


Kommer skriva ur två perspektiv detta kapitel.
LILY:
Jag rodnade lätt.
“Jaa”, sa jag tyst. Veronica log med sitt bländade leende mot mig.
“Lily!” Veronica omfamnade mig.
“Varför har du inte sagt något?”, Sam´s leende gick från öra till öra.
“Jag vå, vågade inte”, sa jag och rodnade ännu mer.
“Lily, Vi är dina bästa vänner” Veronica´s blonda hår lyste.
“Säg allt eller inget”, Sam tittade på mig.
“Något att berätta?”, Jag flinade åt Sam. Hon rodnade bakom sitt långaa bruna hår.
“Ja, Jag är kär I din kusin”, hon rodnade jätte starkt och jag fnittrade tilsammans med Veronica.
“Vem av dem? Fred, Hugo, Louis eller någon av mina bröder?”
“Hugo”, sa Sam snabbt. Jag och Veronica brast ut I skratt.



När vi kom till sällskapsrummet satt inte någon där längre.
“Hugo?”, sa jag ganska skarpt med oro I rösten. En pojke kom fram.
“Hej Lily”, sa pojken och snurrade runt. Maison Caprik, Dåligt tillfälle.
“Maison, Vet du var Hugo, Eric och Fredrick är?”
“Neeeee, Eller joo, Men jag säger inte”, Maison flinade. Jag suckade och gick tillbaka till sovsalen.
“Veronica?”, sa Sam efter en stund. Jag och Veronica tittade skrämmande på henne.
“Du kan ju ta fram kartan”
“Jaaaa”, sa Veronica och sa något liknade potatismos. Kartan kom fram. I pojkarnas sovsal Gryffindor stog det: Hugo Weasley, Eric Wilson och Fredrick O´Simons. Veronica lade tillbaka kartan och vi gick till killarnas sovsal. Vi stannade utanför och lyssnade intensivt.



ERIC:

Fredrick, jag och Hugo satt och körde sanning eller konka.
“Sanning eller Konka”, sa Fredrick och tittade på Hugo.
“Sanning”, svarade Hugo.
“Vem är du kär I?”, Fredrick flinade och Hugo slog sig för pannan.
“Samantha är söt”
“Bjud ut henne då!”, sa jag och log mot Hugo.
“Visst, Men bara om du bjuder ut din kärlek, Lily” Hugo tittade in I mina ögon för att visa att hann menade allvar.
“Okej, Du då Fredirck, Vem?”, sa jag och Hugo med en mun.
“Emm Rebecca Johnson I Ravenclaw, Och ehh Veronica” Han andades ganska läskigt.
“Vem?” Hugo och jag tittade på honom.
“Får ni se”, Fredrick flinade medans jag och Hugo brast ut I en skrattattack.

Mer?


Trött tjej <333

29 apr, 2012 18:07

Majis
Elev

Avatar


Mer ja Men det lät lite skumt där när Fredrick skulle säga vem han var kär i

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

29 apr, 2012 18:14

1 2 3 ... 8 9 10 ... 34 35 36

Forum > Fanfiction > Lily Potter-Livet bakom bröderna.

Du får inte svara på den här tråden.