Rostbiff och Stuvad Potatis [SV]
Forum > Fanfiction > Rostbiff och Stuvad Potatis [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
_SanD_
Elev |
21 apr, 2012 15:21 |
|
Borttagen
|
MER! OMH OMH!
22 apr, 2012 21:12 |
|
Humle Snurre
Elev |
Kapitel 22:
Ginny: När jag satt vid frukosten en morgon tittade jag lite på Harry, jag såg hur han ansträngde sig för att inte titta mot mig. Jag brukade lite på honom ibland men inte så någon märkte det. undra vem jag skulle gå med på discot, jag kunde inte gå ensam. Nej, helt uteslutet. Men med vem skulle jag gå med? Det är på fredag men vem? När jag tittade på Harry och sedan ner på min tallrik igen, där det nu låg en prydlig ihopvikt lapp. jag tog lappen och gick upp till min sovsal som nu var helt folktom. På lappen stod det: Vi måste träffas. jag vill prata med dig. kom till Vid-Behov-Rummet så fort du läser detta meddelande. Vem kunde det var ifrån, Harry? Isåfall hade han rätt, vi behövde verkligen prata. Jag gick upp till vid -behov-rummet men när jag kom dit var det inte Harry som stod där utan det var Draco.
LÄS: www.boktomtarna.blogg.se/
23 apr, 2012 16:10 |
|
_SanD_
Elev |
23 apr, 2012 17:22 |
|
Humle Snurre
Elev |
Tack så mycket!
Kapitel 23 Pansy: Det var ett ganska hastigt beslut att gå till Potter för hjälp med Draco. Men vad skulle jag göra? Den gällde ändå den lilla söta Weasley-tjejen. Nu stod vi i den tysta korridoren och utbytte långa outgrundliga blickar. "Så... Hur fick du veta?", frågade Harry nonchalant, men i hans ögon fanns fortfarande spår av ilska kvar. Jag berättade historien om att jag, direkt efter lektionen gått för att konfrontera Draco. Hur han hade stirrat mig i ögonen med en blick som dolde både rädsla och sorg. Han hade inte avslöjat direkt att hans hjärta tillhörde någon annan. Och när jag tillslut gissade mig fram till Weasley-tjejen gav han mig en sista lång blick och sammanbitet nickade till mig. Jag hade gissat rätt. Och mitt hjärta föll i tusentals små bitar. Så jag sprang med tårarna rinnande ner för kinderna. Och då bestämde jag mig för att gå till Potter, eftersom han var ju kär i samma flicka som Draco. "Hur ska vi göra?", frågade Harry när jag berättat klart. Jag funderade en stund. "Tycker du inte att vi borde gå till vid-behov-rummet och brygga en liten dryck?", sa jag kaxigt. "Vad menar du?", sa Harry sakta. "En kärleksdryck. Så kan vi sära på Draco och Weasley-tjejen.", förklarade jag tydligt.
LÄS: www.boktomtarna.blogg.se/
23 apr, 2012 19:03 |
|
Nelly1513
Elev |
23 apr, 2012 19:31 |
|
Borttagen
|
Awsome! Mer?
23 apr, 2012 20:36 |
|
Humle Snurre
Elev |
Kapitel 24
Draco: Jag står vid vid-behov-rummet och väntar. Hoppas Ginny kommer jag behöver verkligen prata med henne. När jag står och funderar ut hur jag ska börja ser jag en tjej men rött hår komma gående mot mig. Mitt hjärta tog ett skutt i bröstet och jag började le. Ånej, inte le sådär fånigt. tänkte jag och sänkte mungiporna. Ginny verkade märka det för hennes ansikte förvreds i ett oroligt ansiktstryck. "Hej." Säger hon när hon kommer fram. "Hej." Svarar jag. "Kom vi går in här." Säger jag och vi går in i vid-behov-rummet. Jag sätter mig i en fåtölj och Ginny sätter sin mittemot mig. "Så, vad var det du ville prata med mig om?" Frågar Ginny och jag ser in i hennes vackra ögon. "Jo... asså...." Jag får inte fram orden. Ginny tittar förväntansfullt på mig. "Jo, jag undrar om du vill gå på discot med mig?" Jag känner att mina kinder blir röda och jag tittar ner på mina händer som ligger i mitt knä. Ginny tar en av mina händer i sina och tittar mig i ögonen. "Ja, det vill jag gärna." Svarar hon och ler mot mig. Jag ler tillbaka. Jag känner mig som världens lyckligaste människa just nu!
LÄS: www.boktomtarna.blogg.se/
24 apr, 2012 19:23 |
|
Nelly1513
Elev |
24 apr, 2012 19:30 |
|
_SanD_
Elev |
24 apr, 2012 21:10 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen