Snape!
Forum > Harry Potter > Snape!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Severus10
Elev |
Han visste visst eftersom hans far säkert hade berättat om det.
12 dec, 2011 05:48 |
|
zalazaroskar
Elev |
Haha Severus Snape år typ den som är lite både och…lite god och lite ond
12 dec, 2011 11:08 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Severus10: Han har inte alls alltid varit ond. Han har fram till några veckor/månader innan Lilys och James död varit ond men sen blev han god och var alltid god sen dess. Nää han har alltid varit ond, kanske inte i början, men under hans vuxna tid så var han ond. Det var bara det att han stod på de godas sida för Lilys skull. De enda han var god mot var Lily och Dumbledore. Han var inte ond. Han bestämde sig för att bli Dödsätare efter Lily lämnade honom. Han kände väl att ingenting var värt någonting längre, så varför bry sig? Han var aldrig ond på riktigt. 12 dec, 2011 12:29 |
|
Sirius_Musta
Elev |
Jag kan inte heller tycka han är ond. Att tjäna Dumbledore samtidigt som man på hans order ska låtsas vara dödsätare o "spia" på Voldemort, det är inte att vara ond. Sen är han inte snäll mot Harry o andra elever men kan som inte tycka det. Han är bara fett modig. ♥
12 dec, 2011 13:22 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Severus10: Ehm nej? Lucius kunde inte berätta något för Draco för hans historia var att hela Malfoy familjen var under imperiusförbannelsen. Draco fick reda på saker o ting när andra kriget började och det var dags att välja sida.Han visste visst eftersom hans far säkert hade berättat om det. 12 dec, 2011 13:27 |
|
prongs
Elev |
sirius, alla människor är onda! nej men asså... han var ju på rätt sida så att säga men ändå, han var så dum mot min harry... INTE OKEJ!
intressant diskussion detta! PRONGS RODE AGAIN LAST NIGHT | ♥ jeffrey, king of my heart ♥ 12 dec, 2011 14:20 |
|
Borttagen
|
Jag tycker iaf att Severus var ond. Men han hade en god sida som särskilt trädde fram mot Lily och hans känslor för henne.
Severus valde den goda sidan för hennes skull eftersom hon var hans mening med livet. Om hon aldrig hade levt är jag säker på att han ändå hade varit dödsätare. Men det finns en skillnad på honom och de andra dödsätarna. De andra gillar att döda och tortera mugglare (iaf de flesta), det däremot gör inte han. Fast jag kan medge att han gillar att mobba andra som tex Harry och Neville. To summarize this så tycker jag att Snape hade en god och en ond sida men eftersom den onda var "större" så klassar jag honom som ond. Men jag kan även hålla med er som tycker att han hade sin egen sida, ett mellanting. 12 dec, 2011 15:10 |
|
Borttagen
|
Han var varken god eller ond. Han gjorde bra saker, yes he did. Men han var en grymt elak mot eleverna och psykiskt mobbade dom. Han var en bitter snubbe
12 dec, 2011 15:13 |
|
Severus10
Elev |
eftersom det GOD GODA GODA GODA SIDAN AV HONOM VAR STÖRRE SÅ ÄR HAN GOD GOD GOD GOD GOD
12 dec, 2011 17:24 |
|
Borttagen
|
Severus10; jag tror du har markerat din ståndpunkt, du tycker han är god. Vi andra utvecklar våra tankar vilket du kanske också borde göra?
12 dec, 2011 17:29 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen