Hermione's tvilling (SV)
Forum > Fanfiction > Hermione's tvilling (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Mintygirl89
Elev |
Skrivet av Borttagen: Mintygirl89: Men namn är ju lätta att få ett streck under på i Word-program. Hermione är ju till exempel ett ganska ovanligt namn och med utländskt ursprung. Så det är ju inte jättekonstigt att det kom ett rött streck under namnet. Tänkte inte på det! *rodnar* Nåja. Du är tillbaka och jag är jätteglad för det! Läs gärna Tårar från himlen :D <3
18 mar, 2012 19:29 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Mintygirl89: Skrivet av Borttagen: Mintygirl89: Men namn är ju lätta att få ett streck under på i Word-program. Hermione är ju till exempel ett ganska ovanligt namn och med utländskt ursprung. Så det är ju inte jättekonstigt att det kom ett rött streck under namnet. Tänkte inte på det! *rodnar* Nåja. Du är tillbaka och jag är jätteglad för det! Det är lätt att inte tänka på sådant! Och du behöver inte rodna, som sagt så är det svårt att komma ihåg allting hela tiden. Kul att du är glad att jag är tillbaka! Det är jag också faktiskt. Jag älskar att få positiv feedback för sånt jag gjort. =) Tack för att du läser denna fanfiction!♥ 18 mar, 2012 19:37 |
|
Borttagen
|
Jättebra kapitel!
24 mar, 2012 08:10 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jättebra kapitel! Tack, och kul med nya läsare också. ♥ Det kommer ett till kapitel nu, där ni får läsa ur både Maddies och Hermiones perspektiv: ___________________________________________________ Hermione: Hermione och Harry hade gått mot Hogwarts tillsammans, och nu var de nästan framme vid stora salen. Deras steg dunkade i stengolvet. Men det visste inte att en lång man med svart, flottigt hår följde efter dem. - Harry, är du säker på att McGonagall inte kommer att bli arg? frågade Hermione osäkert. Harry log. - Det är klart svarade han. Jag har ju sagt att jag skickade ett brev med Hedwig till henne. Hermione ville inte göra Harry arg eller så, absolut inte. Men nu i efterhand tvivlade hon på att McGonagall verkligen skulle lyssna på en elev som honom. Hon hörde McGonagalls röst inom sig hela tiden som sa: Potter, har jag inte sagt att du kan bli relegerad om du fortsätter såhär? Ingen elev har tillåtelse att befinna sig ute när en sorterings-ceremoni pågår! Och Granger, det där trodde jag inte om dig. Att ge sig av med en usling som Potter… 100 poängs avdrag för Gryffindor! - Vad tänker du på? Frågade Harry undrande. Jag hoppas att det inte har med McGonagall att göra. Hermione såg generat på Harry, det var ju faktiskt McGonagall hon hade tänkt på... - J-jag, J-jag, svarade hon. Men längre hann hon inte. Professor Snape hade just kommit utskuttande från hörnet. - Där fick jag er båda! sa han överlägset som om han hade hittat ett påskägg eller något. Ni smyger runt här när sorterings-ceremonin pågår, ser jag? Sa han och drog långsamt undan sitt flottiga hår från ansiktet. Hermione tittade hjälplöst på Harry, kanske hade han någon bra idé? Men Harry tittade lika hjälplöst tillbaka, de verkade vara fast i Professor Snapes fälla. Nu var Professor McGonagall deras sista hopp. ___________________________________________________ Maddie: Maddie åt lite mer av sirapspuddingen, hon funderade över varför Harry och Hermione inte var där. Hon hoppades att de inte hade hänt något mellan dem, det fick inte vara så! Hon kände att någon knackade henne på ryggen och kände genast hopp inom sig, kanske var det Harry som stod där bakom och lurade? Utan att tänka sig för sa hon högt: - Kom fram Harry, jag vet att det är du. Det hördes fniss och Maddie förstod nu vad som hade hänt. Åh nej, tänkte hon. Det var förstås inte alls Harry som stod där bakom. Det var hennes kompisar Ryse, Moran och Allie. Hon försökte komma på ett sätt att gottgöra det hela. Men det var försent, hon hade redan skämt bort sig totalt. - Vi heter väl ändå inte Harry? Sa Ryse flinande och satte sig på en av stolarna brevid Maddies. De andra gjorde samma sak. - Nej, det förstås… svarade Maddie. Jag sa helt enkelt fel, glöm bort det där. Men Ryse lyssnade inte, hon bara fortsatte. - Det var väl inte Gryffindors sökare du pratade om? Fortsatte hon retsamt. Han heter ju Harry, Harry Potter. Nu blev Maddie riktigt irriterad på Ryse, var hon tvungen att vara sådär retsam hela tiden? Det var skitjobbigt. - Äh, jag orkar inte med dig längre! Sa Maddie irriterat till Ryse. Du fattar ju ingenting! Och ni då, fortsatte hon och vände blicken mot Moran och Allie. Ni säger ju aldrig något! Ni låter Ryse göra hur hon vill med er och mig för den delen, skaffa ett eget liv någon gång! Maddie vände på klacken, hon visste att hon hade varit orättvis mot Moran och Allie, de hade ju inte gjort något. Men hon orkade inte bry sig. __________________________________________________ Det blev ett extra långt kapitel den här gången, hoppas det var bra! =) 24 mar, 2012 08:19
Detta inlägg ändrades senast 2012-03-24 kl. 15:10
|
|
Borttagen
|
Gud vad bra!!♥
Det var extra långt och extra bra denna gång. =) 24 mar, 2012 13:42 |
|
Borttagen
|
Superbra!!!!
24 mar, 2012 13:59 |
|
Borttagen
|
Jättebra! Fortsätt så! ♥
24 mar, 2012 14:38 |
|
Mintygirl89
Elev |
Ojojojoj! Harry och Hermione som har blivit upptäckta av Snape! Och Maddie som skäller ut sina vänner! Hur ska detta gå?
Det var ett bra kapitel. Långt och bra. Lite småfel men sånt händer. Läs gärna Tårar från himlen :D <3
24 mar, 2012 18:14 |
|
Borttagen
|
Tack för alla kommentarer!♥ Ni är bäst! =)
Jag tror att det kommer mer imorgon, men är inte helt säker. Jag skriver ju bara på helgen, som ni vet. Men om jag har tid i veckan så kan det förstås slinka in ett kapitel eller två. 24 mar, 2012 19:10 |
|
lillaska
Elev |
jätte bra
24 mar, 2012 19:14 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen