Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 884 885 886 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Ginny00
Elev

Avatar


Nästan alla mugglisar svarar ja på frågan om de varit underviktiga i tråden 100 random frågor, och jag undrar varför jag är avundsjuk.

8 mar, 2013 19:10

Rymdkonungen
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Rymdkonungen:
Skrivet av Borttagen:
Jag vill bara rymma! Ta alla mina pengar och sticka till ett annat land. Det värkar som om min familj inte vill ha mig för att dom har så många hemligheter för mig och det gör så att jag inte känner mig trygg och mina klasskamrater vill inte ha mig, den ända vän jag hade har jag förlorat... Han går bara iväg med dom andra så jag blir ensam


Var i samma situation när jag gick i min gamla klass, inte med familjen då men med vännerna. Jag var alltid ensam på rasterna och grupparbeten var bara piss.
Jag ville också försvinna, flytta bort.
Men det blir bättre, om inte nästa vecka så om en månad eller några år. Det blir alltid bättre. Och om din ställning inte ändras så kan du tänka på när du blir myndig, då får du välja själv, du kan flytta utomlands. Då behöver du inte bo kvar. Men det blir bättre. Kram! ♥


Okej, jag förstår, men jag går bara i sjuan och varje kväll så får jag än klump i halsen för att jag är rädd för vad som ska hända dagen efter, jag har det mycket svårt!


Det låter inte så bra ;( Jag går också på sjuan, och då när var ensam i skolan, på fyran och femman, så pratade jag med kuratorn. Det var hon som en timme kom och frågade om jag ville prata lite med henne, för min dåvarande lärare hade tyckt att jag varit nedstämd. Nåja, hon frågade om det var något och jag svarade nej, var liksom inte beredd, hade inte talat med henne förr. Men sedan gick jag dit några gånger till och det kändes liksom bra. Sedan blev detbättre och jag behövde inte längre prata med henne. Men tveka inte, kuratorer är väldigt snälla, och har tystnadsplikt. Hoppas det blir bättre för dig! Kram! ♥

tycker Rymdkonungen...

8 mar, 2013 19:16

Drake
Elev

Avatar


Skrivet av Ginny00:
Nästan alla mugglisar svarar ja på frågan om de varit underviktiga i tråden 100 random frågor, och jag undrar varför jag är avundsjuk.
Antagligen för att dagens ideal är att typ vara så smal som möjlig tänk om vi kunde ha ett ideal som var att vara hälsosam och normalviktig. Inget fel på de som är under/överviktiga, tycker bara att det vore bra om folk ville sträva efter det som är hälsosamt, men det är ju inte precis lätt så som det är idag.

8 mar, 2013 20:26

Borttagen

Avatar

+2


Skrivet av Drake:
Skrivet av Ginny00:
Nästan alla mugglisar svarar ja på frågan om de varit underviktiga i tråden 100 random frågor, och jag undrar varför jag är avundsjuk.
Antagligen för att dagens ideal är att typ vara så smal som möjlig tänk om vi kunde ha ett ideal som var att vara hälsosam och normalviktig. Inget fel på de som är under/överviktiga, tycker bara att det vore bra om folk ville sträva efter det som är hälsosamt, men det är ju inte precis lätt så som det är idag.


Innan mådde jag dåligt över min vikt och utseende, matångest m.m men nu har jag bestämt mig för att sålänge jag äter relativt nyttigt, unnar mig något ibland men inte varje dag, tränar ofta och sover bra, så ska jag I.N.T.E stirra på mina lår i en evighet och tänka att jag måste banta

8 mar, 2013 20:35

Myling
Elev

Avatar


Skrivet av lovegood99:
jag får panik då jag tänker på att jag måste höja mitt medeltal för att komma in på 'kattan'(ett gymnasie). även fast jag går på sjuan och har 8 och 9an kvar.. men de känns så omöjligt att höja.. jag måste höja med ett vitsord...

vrf tänker jag ens på detta dåjag har 2 år kvar?


Ta det lugnt. Du har hur mycket tid som helst! Och som min filosofilärare sa till mig "skolan är inte så jävla viktig, egentligen". Det viktigaste är att leva och må bra, uppleva saker.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fupload.wikimedia.org%2Fwikipedia%2Fcommons%2Fthumb%2F6%2F60%2FIcelandic_Magical_Stave_draumstafir.svg%2F300px-Icelandic_Magical_Stave_draumstafir.svg.png

8 mar, 2013 20:59

lovegood99
Elev

Avatar


Skrivet av Myling:
Skrivet av lovegood99:
jag får panik då jag tänker på att jag måste höja mitt medeltal för att komma in på 'kattan'(ett gymnasie). även fast jag går på sjuan och har 8 och 9an kvar.. men de känns så omöjligt att höja.. jag måste höja med ett vitsord...

vrf tänker jag ens på detta dåjag har 2 år kvar?


Ta det lugnt. Du har hur mycket tid som helst! Och som min filosofilärare sa till mig "skolan är inte så jävla viktig, egentligen". Det viktigaste är att leva och må bra, uppleva saker.

åhh, ska ta vara på de orden!

8 mar, 2013 21:22

Borttagen

Avatar


Vill bara slå föräldrar ibland.
I 13 år. 13. År. Har jag ALLTID varit den som går lite bakom de andra. Den som inte blir mobbad. Den som har vänner men bara alltid kommer lite bakom. Det har varit stora gäng, och jag har alltid varit den som är liite bakom och liiiite mindre av en ''bärande vägg'' om ni förstår vad jag menar. Jag menar, om ni tänker ett gäng som ett hus så finns det alltid väggar som måste vara där för att huset inte ska rasa, och så finns det väggar som bara är där, och man skulle kunna riva utan att huset rasade ihop.

Det har alltid varit jag. Den där väggen.

Och när jag för första gången får ett sms av en av mina bästa vänner, som är en i tjej/killgänget jag har hängt lite med någon gång och vill vara med men som jag knappast är en stående vägg i, och det står ''Snääälla kan du sova över med mig, ****, ****, ****, *** och **** kom igen, det blir inte lika kul om du inte är där! :* :* :* ♥''
Så är min första reaktion
''Du skämtar''
Trodde att hon var med några av de här killarna i gänget (som typ skoj-bråkar med mig) och de hade snott hennes mobil och skrev det för att göra bort mig... Men hon skrev ''Skype? ♥'' och sen frågade hon om jag ville vara med. ''Kom igen, det blir så tråkigt om du inte är där!''

FÖR FÖRSTA JÄVLA GÅNGEN I HELA MITT LIV ÄR JAG IALLAFALL EN STÅENDE VÄGG.

Och vad säger min käre mor?
Nej.

För hon känner knappt de. NEEEEEJ OKEJ MEN JAG HAR JU VARIT HOS DE FLERA GÅNGER OCH JAG TÄNKER KNAPPAST BE DE KOMMA HEM TILL OSS, OCH HUR FAN SKA DU LÄRA KÄNNA DE OM DU DUMPAR VARENDA CHANS JAG HAR ATT NÅGONSIN FÅ BLI EN STÅENDE VÄGG!?!?!?!


FAN ÄR SÅ JÄVLA BESVIKEN NU.
Ni tycker jag överreagerar, okej, men tänk att jag har aldrig. Någonsin. Fått höra, eller se, orden; ''Vill du följa med?'' om jag inte råkar skypa med de i samma ögonblick som de bestämmer det. Och ännu mindre ''Det blir inte roligt utan dig.'' Har alltid varit den som går lite bakom. Så. Ja. Jag. Är. Sur. Nu.

8 mar, 2013 21:23

Bombarda
Elev

Avatar


Skrivet av LucyMalfoy *:
Skrivet av Bombarda:
känner att jag bara behöver säga detta:
Du var en underbar person och kommer bli evigt saknad !♥
Kan inte fatta att du tog dit liv


Jag lider med dig. Du kan alltid prata med mig


taack!

Kärlek till alla!

8 mar, 2013 23:02

Hotissue
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Vill bara slå föräldrar ibland.
I 13 år. 13. År. Har jag ALLTID varit den som går lite bakom de andra. Den som inte blir mobbad. Den som har vänner men bara alltid kommer lite bakom. Det har varit stora gäng, och jag har alltid varit den som är liite bakom och liiiite mindre av en ''bärande vägg'' om ni förstår vad jag menar. Jag menar, om ni tänker ett gäng som ett hus så finns det alltid väggar som måste vara där för att huset inte ska rasa, och så finns det väggar som bara är där, och man skulle kunna riva utan att huset rasade ihop.

Det har alltid varit jag. Den där väggen.

Och när jag för första gången får ett sms av en av mina bästa vänner, som är en i tjej/killgänget jag har hängt lite med någon gång och vill vara med men som jag knappast är en stående vägg i, och det står ''Snääälla kan du sova över med mig, ****, ****, ****, *** och **** kom igen, det blir inte lika kul om du inte är där! :* :* :* ♥''
Så är min första reaktion
''Du skämtar''
Trodde att hon var med några av de här killarna i gänget (som typ skoj-bråkar med mig) och de hade snott hennes mobil och skrev det för att göra bort mig... Men hon skrev ''Skype? ♥'' och sen frågade hon om jag ville vara med. ''Kom igen, det blir så tråkigt om du inte är där!''

FÖR FÖRSTA JÄVLA GÅNGEN I HELA MITT LIV ÄR JAG IALLAFALL EN STÅENDE VÄGG.

Och vad säger min käre mor?
Nej.

För hon känner knappt de. NEEEEEJ OKEJ MEN JAG HAR JU VARIT HOS DE FLERA GÅNGER OCH JAG TÄNKER KNAPPAST BE DE KOMMA HEM TILL OSS, OCH HUR FAN SKA DU LÄRA KÄNNA DE OM DU DUMPAR VARENDA CHANS JAG HAR ATT NÅGONSIN FÅ BLI EN STÅENDE VÄGG!?!?!?!


FAN ÄR SÅ JÄVLA BESVIKEN NU.
Ni tycker jag överreagerar, okej, men tänk att jag har aldrig. Någonsin. Fått höra, eller se, orden; ''Vill du följa med?'' om jag inte råkar skypa med de i samma ögonblick som de bestämmer det. Och ännu mindre ''Det blir inte roligt utan dig.'' Har alltid varit den som går lite bakom. Så. Ja. Jag. Är. Sur. Nu.


Fan vad kul för dig :' blev glad i hjärtat när jag läste. Men kan du inte förklara just det här för din mamma så kanske hon ger med sig? Man vill ju alltid se sitt barn glad liksom. Sedan kanske hon kan få ett hemnummer eller nummer till någon förälder så det kan lugna henne lite? Det brukade fungera när jag var i din ålder

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi1091.photobucket.com%2Falbums%2Fi388%2Famorsitow%2Fsignaturen.jpg http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore

8 mar, 2013 23:09

Borttagen

Avatar


Skrivet av Rymdkonungen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Rymdkonungen:
Skrivet av Borttagen:
Jag vill bara rymma! Ta alla mina pengar och sticka till ett annat land. Det värkar som om min familj inte vill ha mig för att dom har så många hemligheter för mig och det gör så att jag inte känner mig trygg och mina klasskamrater vill inte ha mig, den ända vän jag hade har jag förlorat... Han går bara iväg med dom andra så jag blir ensam


Var i samma situation när jag gick i min gamla klass, inte med familjen då men med vännerna. Jag var alltid ensam på rasterna och grupparbeten var bara piss.
Jag ville också försvinna, flytta bort.
Men det blir bättre, om inte nästa vecka så om en månad eller några år. Det blir alltid bättre. Och om din ställning inte ändras så kan du tänka på när du blir myndig, då får du välja själv, du kan flytta utomlands. Då behöver du inte bo kvar. Men det blir bättre. Kram! ♥


Okej, jag förstår, men jag går bara i sjuan och varje kväll så får jag än klump i halsen för att jag är rädd för vad som ska hända dagen efter, jag har det mycket svårt!


Det låter inte så bra ;( Jag går också på sjuan, och då när var ensam i skolan, på fyran och femman, så pratade jag med kuratorn. Det var hon som en timme kom och frågade om jag ville prata lite med henne, för min dåvarande lärare hade tyckt att jag varit nedstämd. Nåja, hon frågade om det var något och jag svarade nej, var liksom inte beredd, hade inte talat med henne förr. Men sedan gick jag dit några gånger till och det kändes liksom bra. Sedan blev detbättre och jag behövde inte längre prata med henne. Men tveka inte, kuratorer är väldigt snälla, och har tystnadsplikt. Hoppas det blir bättre för dig! Kram! ♥


Ja, det hoppas jag med, jag har pratat med skolans kurator några gånger och det känns bättre och jag har pratat med min klassföreståndare att dom som håller på att göra mig illa att sluta och det är bra i typ en dag men sen håller dom på igen och på min skola är det så att om någon håller på så är alla lärare är inblandade för att alla ska vara trygga och ha vänner och att det ska vara tyst under lektionerna. Men de håller även på efter skolan

8 mar, 2013 23:10

1 2 3 ... 884 885 886 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.