Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Elma00
Elev |
JAg sitter och klipper mig själv i amren. Helt plötsligt så tog jag saxen och började klippa mig själv. Okej, jag har slutat nu, och har inte håålit på specielt länge. Men jag vill få ett stopp på det här, Jag vill inte mer. jag vill inte må dåligt, jag vill inte göra illa mig själv, jag vill inte vara rädd för mig själv. jag vill bara var amig själv, och det här är inte mig själv.
5 mar, 2013 21:06 |
|
Borttagen
|
Skrivet av JosefinFini: Alltså jag är hungrig hela tiden. Jag äter enormt mycket frukost, och sen framåt lunchtid kurrar magen så att det hörs ända till andra sidan stan. Jag äter då jättemycket lunch. På väg hem från skolan känner jag igen hur jag verkligen är hungrig. Så jag tar mig ett ordentligt mål mellis för att sedan avsluta dagen med en helt sjukt stor omgång middag. Min mage hänger bara längre och längre ner över byxkanten, men äter jag inte så blir jag så jobbig. Jag blir sur och irriterad för minsta lilla och typ skriker och är konstig. Så på lunchen sitter jag där och vräker i mig tillsammans med mina kompisar som efter att ha ätit fem gafflar morötter (om ens det) säger att de är proppmätta. Nästa samtalsämne är att åh mina kompisar behöver verkligen träna för de är såå tjocka! Och ändå simmar de en gång i veckan, tränar någon kampssport två gånger i veckan och tennis en gång. Själv sitter jag framför datorn och spelar musik på min fritid. Jag känner mig som en himla muffin vid mina tändstickor till kompisar. Jag skulle gärna vara en muffin om det inte vore för att tändstickorna känner att de är för tjocka och måste gå ner i vikt, och det ger mig lite småångest. Men jag måste äta! Jag klarar inte dagen annars och jag vet att man bara blir tjockare av ätstörningar. Jag vill helt enkelt börja leva ett lite sundare liv, med lite mindre godis och onyttiga saker, mer hälsosam mat och lite träning! Och det är väl en jättebra lösning, men jag vet ju inte hur man gör D: Förlåt att jag skriver såna töntiga saker, men som sagt blir jag på dåligt humör när jag är för hungrig, och jag har ingen lust att äta mellis.. Jag har inte ätstörningar och jag mår inte så dåligt på något sätt heller, men jag bara kände för att skriva av mig lite. Om jag nu ska komma med mina fakta-tips så, om problemet är att du inte blir mätt, prova att äta grovt bröd istället för vitt (om du inte redan gör det) du kanske inte tycker det är lika gott, men dansk rågkaka eller något liknande är smarrigt om man bara äter det ett par gånger 5 mar, 2013 21:10 |
|
Elma00
Elev |
5 mar, 2013 21:18 |
|
JosefinFini
Elev |
NTonks: Tack för tipset! Jo, jag brukar bli mätt när jag äter, men ordentligt hungrig inför nästa mål. Har börjat äta mer grovt bröd eftersom det i allmänhet innehåller mer av det som är bra för kroppen och mindre av det som inte är lika bra ^^
Tack för att du bryr dig och tar dig tid att svara ♥ Elma00: Jag vet inte hur din situation ser ut och hur mycket du har pratat med folk om att du inte mår bra, men jag finns alltid här om du behöver prata! ♥ Klipp inte dig själv i armen! Du vet att det finns en sån där ådra som om den går av kan man dö D: Var försiktig med dig själv och låt ingen annan få förstöra dig!! ♥ ![]()
5 mar, 2013 21:19 |
|
Elma00
Elev |
JosefinFini Jag är väldigt förvirrad, så jag vet inte riktigt vad det är med mig själv. Jag vet bara att jag väldigt troligen har Social Fobi.
Jag har inte pratat med någon utbildat person om det här, trots att jag verkligen har försök att ta konstakt med en kurator.
5 mar, 2013 21:24 |
|
lovegood99
Elev |
ska vi starta en klubb...? nej men,samma här... det gör mittliv mycke jobbigare.. min kurator verkar ha glömt bort att hon lovat mig att jag ska träffa henne.. de ha gått över en och en halv månad nu sen de va meningen att vi skulle träffas.. 5 mar, 2013 21:31 |
|
JosefinFini
Elev |
Skrivet av Elma00: JosefinFini Jag är väldigt förvirrad, så jag vet inte riktigt vad det är med mig själv. Jag vet bara att jag väldigt troligen har Social Fobi. Jag har inte pratat med någon utbildat person om det här, trots att jag verkligen har försök att ta konstakt med en kurator. Jag har inte någon väldigt bra koll på vad det innebär och så, så jag kanske inte är till så mycket hjälp. Men du kan ju ta kontakt med någon som har det och som vant sig vid att hantera det, du kanske kan få en del tips ^^ Att ringa och prata med någon sån där telefonperson är väl ett rätt jobbigt alternativ om man har social fobi (hatar själv att prata i telefon, kan bara prata avslappnat med min mamma, ingen annan, så jag förstår defenitivt om det känns som ett jobbigt val), men det kanske finns någon vuxen i din omgivning som du känner tillit till som kan hjälpa dig att få kontakt med en utbildad person? En förälder, en förälder till en kompis, en annan lärare, en före detta lärare? c: ![]()
5 mar, 2013 21:32 |
|
Elma00
Elev |
Skrivet av lovegood99: ska vi starta en klubb...? nej men,samma här... det gör mittliv mycke jobbigare.. min kurator verkar ha glömt bort att hon lovat mig att jag ska träffa henne.. de ha gått över en och en halv månad nu sen de va meningen att vi skulle träffas.. Vi kan starta Vi Som Hatar Social Fobi Klubben Jag kan helt seriöst inte leva ett normalt liv, då allting är så begärnsat för mig. Jag kan inte ta på mig de kläder jag vill, inte ha håret som jag vill , inte prata som jag vill m.m. Men du, jag tycker att du ska gå och prata med din kurtor Skrivet av JosefinFini: Skrivet av Elma00: JosefinFini Jag är väldigt förvirrad, så jag vet inte riktigt vad det är med mig själv. Jag vet bara att jag väldigt troligen har Social Fobi. Jag har inte pratat med någon utbildat person om det här, trots att jag verkligen har försök att ta konstakt med en kurator. Jag har inte någon väldigt bra koll på vad det innebär och så, så jag kanske inte är till så mycket hjälp. Men du kan ju ta kontakt med någon som har det och som vant sig vid att hantera det, du kanske kan få en del tips ^^ Att ringa och prata med någon sån där telefonperson är väl ett rätt jobbigt alternativ om man har social fobi (hatar själv att prata i telefon, kan bara prata avslappnat med min mamma, ingen annan, så jag förstår defenitivt om det känns som ett jobbigt val), men det kanske finns någon vuxen i din omgivning som du känner tillit till som kan hjälpa dig att få kontakt med en utbildad person? En förälder, en förälder till en kompis, en annan lärare, en före detta lärare? c: Att ringa och prata med någon ska vara jobigt för sånna med Social fobi, men jag har aldrig riktigt haft ett problem med det. Har ringt och prata med bris ett par gånger, fast om andra saker. det skulle ha varit så att mina föräldrar hade kunnat hjälpa mig, om det inte var så att min mamma inte trodde på mig. Och mina närmaste vänner har öfröskt ringa till kuratorn åt mig, men vi når aldrig fram till henne.
5 mar, 2013 21:39 |
|
LunaLovegood1
Elev |
Jag bara önskar att han kunde berätta. Jag avlider snart trots att jag inte vet varför jag hoppas på något som ändå inte kommer stämma. Det är hu bar patetiskt. Ibland orkar jag inte med mig skälv. Varje gång han så mycket som ser på mig, råkar snudda vid mig, så tror jag att han kanske kanske gillar mig. Men jag antar att det bara är önsketänkande. Suck.
5 mar, 2013 21:43 |
|
melle-hjrta
Elev |
Skrivet av LunaLovegood1: Jag bara önskar att han kunde berätta. Jag avlider snart trots att jag inte vet varför jag hoppas på något som ändå inte kommer stämma. Det är hu bar patetiskt. Ibland orkar jag inte med mig skälv. Varje gång han så mycket som ser på mig, råkar snudda vid mig, så tror jag att han kanske kanske gillar mig. Men jag antar att det bara är önsketänkande. Suck. Jag känner igen mig där! Varje gång killen jag har en crush på bara liksom råkar vända sig mot mig eller typ bara tittar åt mitt håll så tänds ett hopp inom mig, att han faktiskt gillar mig... men nja, det slutar med att jag är ledsen över att det inte är sant och typ kallar mig själv för patetisk! Så det där är du verkligen inte ensam om! Finns här om du vill prata om det ♥ vi sitter ju ändå på sätt och vis i samma sits! 5 mar, 2013 21:48 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen