Du märker att du är HP-skadad när...
Forum > Harry Potter > Du märker att du är HP-skadad när...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Bokhyllan
Elev |
När du ser ett hus som det står spinnaren på, och du direkt tänker på Spinnargränden (där Snape bor).
2 jan, 2016 19:14 |
|
Vetauriel
Elev |
2 jan, 2016 23:05 |
|
E.O.M
Elev |
Jag berättade för några vänner om mugglis, de gick in och blev medlemmar på skoj. När jag sa att jag var Ravenclaware sa de: Aha, så du gjorde nåt test på typ spela.nu? (skratt skratt)
Jag bara Avada Kedavra...
3 jan, 2016 17:01 |
|
Hannina9
Elev |
Skrivet av Evreka: Skrivet av Borttagen: Säg mig, VARFÖR STÅR HP-BÖCKERNA VID 6 TILL 9-BOKHYLLAN????? JAG ÄR FAN 12, OCH DET ÄR INGA BARNBÖCKER!! DET STÖR MIG OCH JAG ÄR HP-SKADAD Lite knäppt... Tror Bloomsbury (brittiska förlaget) klassade de [första] som 8+ eller 9+. Sedan när "plusset" gick så väldigt högt i åldrarna (jag känner via nätet folk som är pensionärer idag och som i likhet med mig diskuterat HP i 10+ år nu...) gav Bloomsbury ut HP i två utseenden. En pärm för barn och en för vuxna. Enda skillnaden var pärmen (alltså utsidan på boken)... Det är mycket vanligare i Sverige att folk som inte läst dem själva tror att det är rena barnböcker... De står vid 9-12 hos mig
3 jan, 2016 20:25 |
|
GinnyHermionePotter
Elev |
Skrivet av Hannina9: Vid min närmaste bokhandel (tre mil bort) så vet jag inte på vilken åldersgrej de står på. jag vet bara att de står längst bak på vanster sida.Skrivet av Evreka: Skrivet av Borttagen: Säg mig, VARFÖR STÅR HP-BÖCKERNA VID 6 TILL 9-BOKHYLLAN????? JAG ÄR FAN 12, OCH DET ÄR INGA BARNBÖCKER!! DET STÖR MIG OCH JAG ÄR HP-SKADAD Lite knäppt... Tror Bloomsbury (brittiska förlaget) klassade de [första] som 8+ eller 9+. Sedan när "plusset" gick så väldigt högt i åldrarna (jag känner via nätet folk som är pensionärer idag och som i likhet med mig diskuterat HP i 10+ år nu...) gav Bloomsbury ut HP i två utseenden. En pärm för barn och en för vuxna. Enda skillnaden var pärmen (alltså utsidan på boken)... Det är mycket vanligare i Sverige att folk som inte läst dem själva tror att det är rena barnböcker... De står vid 9-12 hos mig 4 jan, 2016 10:55 |
|
Borttagen
|
När någon pratar om Alan Rikman så börjar jag prata om hans roll(Severus snape)
4 jan, 2016 13:08 |
|
Borttagen
|
Jag tappade ett glas på nyårsafton och drog diskret fram min stav och sa.
"Reparo" men jag tror att det var nåt fel på staven, för det fungerade inte. 4 jan, 2016 13:21 |
|
Vetauriel
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag tappade ett glas på nyårsafton och drog diskret fram min stav och sa. "Reparo" men jag tror att det var nåt fel på staven, för det fungerade inte. Staven kan ha sin lojalitet någon annanstans. Det är nog den enda rimliga förklaringen till att det inte fungerade som jag ser det.
4 jan, 2016 13:24 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Vetauriel: Skrivet av Borttagen: Jag tappade ett glas på nyårsafton och drog diskret fram min stav och sa. "Reparo" men jag tror att det var nåt fel på staven, för det fungerade inte. Staven kan ha sin lojalitet någon annanstans. Det är nog den enda rimliga förklaringen till att det inte fungerade som jag ser det. Njamen alltså, det är Harrys stav... 4 jan, 2016 13:26 |
|
PPP
Elev |
Skrivet av GinnyHermionePotter: Märkte för en stund sedan att jag hade haft noterna på Hedwigs Theme sedan jag var fem år och aldrig använt dem. De finns i min gamla orgelbok! Fangirlar sönder nu!!!!!! Hehe, måste bara fråga hur du fick tag i dem? (Och spelar du orgel?
4 jan, 2016 13:27 |
Forum > Harry Potter > Du märker att du är HP-skadad när...
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen