Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Du märker att du är HP-skadad när...

Forum > Harry Potter > Du märker att du är HP-skadad när...

1 2 3 ... 875 876 877 ... 1050 1051 1052
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Säg mig, VARFÖR STÅR HP-BÖCKERNA VID 6 TILL 9-BOKHYLLAN????? JAG ÄR FAN 12, OCH DET ÄR INGA BARNBÖCKER!! DET STÖR MIG OCH JAG ÄR HP-SKADAD


Jag är 27 haha jag dör.

Men alltså står alla där? För typ första och andra kan jag ju fatta, men efter det blir det både lite mycket svängar samt lite väl mörkt, och 5-7 är ju helt klart inte lämpliga för barn under 10 år O.o

Ja, alla stod där Konstigt


Tycker din forumsignatur beskriver väldigt bra vad jag känner för det xD

29 dec, 2015 18:08

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Säg mig, VARFÖR STÅR HP-BÖCKERNA VID 6 TILL 9-BOKHYLLAN????? JAG ÄR FAN 12, OCH DET ÄR INGA BARNBÖCKER!! DET STÖR MIG OCH JAG ÄR HP-SKADAD


Jag är 27 haha jag dör.

Men alltså står alla där? För typ första och andra kan jag ju fatta, men efter det blir det både lite mycket svängar samt lite väl mörkt, och 5-7 är ju helt klart inte lämpliga för barn under 10 år O.o

Ja, alla stod där Konstigt


Tycker din forumsignatur beskriver väldigt bra vad jag känner för det xD

Haha ja det stämmer ju xD

29 dec, 2015 18:09

GinnyHermionePotter
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Säg mig, VARFÖR STÅR HP-BÖCKERNA VID 6 TILL 9-BOKHYLLAN????? JAG ÄR FAN 12, OCH DET ÄR INGA BARNBÖCKER!! DET STÖR MIG OCH JAG ÄR HP-SKADAD


Jag är 27 haha jag dör.

Men alltså står alla där? För typ första och andra kan jag ju fatta, men efter det blir det både lite mycket svängar samt lite väl mörkt, och 5-7 är ju helt klart inte lämpliga för barn under 10 år O.o
Min lillebror fyllde 8 sommaren då vi läste dem. men han är stor för sin ålder (eller hur man ska säga det)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fa49d2025cdd6850e9574eb6932d3acd6%2Fa8405a162eb555cf-fc%2Fs500x750%2F0a856a56976ad0174b466b40fbd29718a02f0c92.gifv

29 dec, 2015 18:17

Borttagen

Avatar


tyciv ujbhkcxsdernhjmkjhgfbhn

29 dec, 2015 18:19

Borttagen

Avatar

+1


Skrivet av Borttagen:
tyciv ujbhkcxsdernhjmkjhgfbhn


Man får inte spama på denna sida.........
regler: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fwww.mugglarportalen.se%2Fimages%2Fmenu%2Frules_christmas.png

29 dec, 2015 18:21

Borttagen

Avatar


Skrivet av GinnyHermionePotter:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Säg mig, VARFÖR STÅR HP-BÖCKERNA VID 6 TILL 9-BOKHYLLAN????? JAG ÄR FAN 12, OCH DET ÄR INGA BARNBÖCKER!! DET STÖR MIG OCH JAG ÄR HP-SKADAD


Jag är 27 haha jag dör.

Men alltså står alla där? För typ första och andra kan jag ju fatta, men efter det blir det både lite mycket svängar samt lite väl mörkt, och 5-7 är ju helt klart inte lämpliga för barn under 10 år O.o
Min lillebror fyllde 8 sommaren då vi läste dem. men han är stor för sin ålder (eller hur man ska säga det)


Oj, verkligen? Han måste vara rätt smart eller sådär, tror inte alla 8-åringar skulle klara det (vare sig hemskheterna eller att faktiskt hänga med i handlingen)

29 dec, 2015 18:27

Evreka
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Säg mig, VARFÖR STÅR HP-BÖCKERNA VID 6 TILL 9-BOKHYLLAN????? JAG ÄR FAN 12, OCH DET ÄR INGA BARNBÖCKER!! DET STÖR MIG OCH JAG ÄR HP-SKADAD

Lite knäppt... Tror Bloomsbury (brittiska förlaget) klassade de [första] som 8+ eller 9+.

Sedan när "plusset" gick så väldigt högt i åldrarna (jag känner via nätet folk som är pensionärer idag och som i likhet med mig diskuterat HP i 10+ år nu...) gav Bloomsbury ut HP i två utseenden. En pärm för barn och en för vuxna. Enda skillnaden var pärmen (alltså utsidan på boken)...

Det är mycket vanligare i Sverige att folk som inte läst dem själva tror att det är rena barnböcker...

Roa er med HP Puzzles på: Try & Trix (Engelska)

29 dec, 2015 18:39

Borttagen

Avatar


Jag vill ha en HP-tatuering men jag har ca 800 ideer och kan inte rimligen täcka hela kroppen i HP-relaterade saker.

Gragh.

29 dec, 2015 19:12

GinnyHermionePotter
Elev

Avatar


Märkte för en stund sedan att jag hade haft noterna på Hedwigs Theme sedan jag var fem år och aldrig använt dem. De finns i min gamla orgelbok! Fangirlar sönder nu!!!!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fa49d2025cdd6850e9574eb6932d3acd6%2Fa8405a162eb555cf-fc%2Fs500x750%2F0a856a56976ad0174b466b40fbd29718a02f0c92.gifv

2 jan, 2016 09:21

Corazon
Elev

Avatar


Jag läste en nyhetsartikel där de hade intervjuat ett företags vd som hette Harry Porter. Jag trodde att han hette Harry Potter och blev jätteglad tills jag insåg mitt fel xd.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2Fb85dadd6a3ed1a31c307a274bcaee418%2Ftumblr_oh1oarreOx1sjhtm9o1_500.gif

2 jan, 2016 16:37

1 2 3 ... 875 876 877 ... 1050 1051 1052

Forum > Harry Potter > Du märker att du är HP-skadad när...

Du får inte svara på den här tråden.