Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 872 873 874 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
TacosPanda
Elev

Avatar


Skrivet av Elma00:
Skrivet av TacosPanda:
Skrivet av Elma00:
Skrivet av TacosPanda:
Skrivet av Elma00:
Kuratorn på Onsdag då...

Jag går också hos en kurator!
Är det första gången eller?

Det skulla ha varit färsta g¨ngen, om jag inte var allt ör rädd för att säga till min lärare att jag behövde gå till kuratorn.

Okej, förstår att det kan vara jobbigt men det är bara att göra det. Lärare är vana. Det är faktiskt väldigt vanligt att gå till kuratorn. Själv har jag varit tvungen att säga till 5 olika lärare att jag ska till kuratorn!

Men det blir inte enklare av att det jag vill prata om är Social Fobi... Du kanske ocksp har det, jag vet faktiskt inte, men så fort jag måste säga något till någon som är lite priviat kan jag sitta och ha ångest över det jättelänge.

Jaha, oj. Nej, det är inte därför jag går dit
Nu förstår jag att det måste vara skitjobbigt!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_lr9djagCkS1qefafr.gif

1 mar, 2013 13:56

lovegood99
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Saknar tiden då jag dansade för att det var kul, bara. Jag menar inte att det är kul längre, men innan, när jag tyckte det var jobbigt (fysiskt ansträngande) så tänkte jag ''Wohoo känn musiken!'' som motivation, och nu tänker jag ''Tänk vad många kalorier jag bränner nu!''
Jag saknar tiden när jag grät för att jag inte fick en glass, inte för att jag åt en glass. Då jag åt det jag blev serverad, promenerade dit jag skulle och kunde dansa i timmar på mitt rum bara för att det var kul. Jag dansade för att jag älskade det och inte bara för att träna och för att bli bra. Jag kunde stå och göra vilka rörelser som helst, mima till musiken och låtsas att jag var med i Idol, istället för att bara tänka på hur dumt det såg ut. Jag längtade till att flytta hemifrån för då skulle jag äta på McDonalds och äta godis varje dag, nu längtar jag dit för att jag kommer kunna springa och träna när jag vill utan att någon säger att det är för tidigt eller sent. Jag saknar tiden då jag gick ut i skogen och klättrade i träd och hoppade och skuttade för att det var kul...

saknar åxå... jatar att jag åxå 'dansar för kalorierna'

1 mar, 2013 14:20

Borttagen

Avatar


Skrivet av lovegood99:
hatar kärlek just nu.
det gör bara så jag får sämre sjävkänsla
jag vill bara ligga hemma i sängen och gråta, lyssna på musik.
hur kunde jag tro att skulle gilla mig..?!
han är allt jag vill ha.
men jag är ingenting.
kan det bli värre...?</3
.

Tänk inte så, det finns säkert någon som älskar dig för just den DU är.
Det händer ibland att vi människor blir kära i en som tyvärr inte har samma känslor som en själv, och det är jobbigt. Men du är inte ensam om att råka ut för något sådant, händer nästan alla (tror jag). Du är fin och värld lyckan, men det är inte alltid lätt att få den.
Jag tror inte att det blir bättre av att ligga i sängen och lyssna på musik. Men måste tänka igenom det som man är ledsen över i stället för att gömma sig för det. Det kan kännas bättre att inte tänka på det, men det är viktigt att hantera sina känslor också, vare sig det är glädje, sorg eller förtvivlan. Om man inte gör det då kan det hända att men får ångest.
Missförstå nu inte detta som: 'jag måste tänka på min sorg hela tiden' för det är inte så jag menar. När du är glad ska du såklart vara det och låt inte sorgen förstöra. Men när du är ledsen, så ta tag känslan fastän det är skitjobbigt. Låt den finnas där och prata gärna med någon (om du vill) det känns oftast bättre.

Ojoj vilken lång text det blev. Aja hoppas den hjälpte, för du är värld att vara glad och ha det bra!!

1 mar, 2013 17:44

Borttagen

Avatar


Skrivet av Rymdkonungen:
Känner mig så... dålig.Jag är bara trött och dålig och vill inte gå i min fucking skola. Min hussalärare är nåt slags hälsofreak och varje gång jag inte hoppar omkring och skrattar ber hon mig rycka upp mig. RYCK UPP DIG SJÄLV FÖR FAN!
Och mina "vänner" är bara jobbiga och jag hatar hela min skola. Och jag vill inte bo här där alla förväntas klä sig exakt lika för annars är man udda och pinsam. JAG HAR PÅ MIG VADFAN JAG VILL!

^Du lyckades precis beskriva vad jag känner just nu

1 mar, 2013 18:07

Rymdkonungen
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Rymdkonungen:
Känner mig så... dålig.Jag är bara trött och dålig och vill inte gå i min fucking skola. Min hussalärare är nåt slags hälsofreak och varje gång jag inte hoppar omkring och skrattar ber hon mig rycka upp mig. RYCK UPP DIG SJÄLV FÖR FAN!
Och mina "vänner" är bara jobbiga och jag hatar hela min skola. Och jag vill inte bo här där alla förväntas klä sig exakt lika för annars är man udda och pinsam. JAG HAR PÅ MIG VADFAN JAG VILL!

^Du lyckades precis beskriva vad jag känner just nu


Känns bra att inte vara ensam, men idag har mina jobbiga hataskolantankar haft ledigt. Antagligen för att jag sov tillräckligt ;D

tycker Rymdkonungen...

1 mar, 2013 18:12

Borttagen

Avatar


Skrivet av Elma00:
Skrivet av TacosPanda:
Skrivet av Elma00:
Skrivet av TacosPanda:
Skrivet av Elma00:
Kuratorn på Onsdag då...

Jag går också hos en kurator!
Är det första gången eller?

Det skulla ha varit färsta g¨ngen, om jag inte var allt ör rädd för att säga till min lärare att jag behövde gå till kuratorn.

Okej, förstår att det kan vara jobbigt men det är bara att göra det. Lärare är vana. Det är faktiskt väldigt vanligt att gå till kuratorn. Själv har jag varit tvungen att säga till 5 olika lärare att jag ska till kuratorn!

Men det blir inte enklare av att det jag vill prata om är Social Fobi... Du kanske ocksp har det, jag vet faktiskt inte, men så fort jag måste säga något till någon som är lite priviat kan jag sitta och ha ångest över det jättelänge.


Jag var vid kuratorn EN gång innan hon skickade mig vidare till en läkare (dit var jag idag), läkaren sa att det jag beskriver låter väldigt likt Social fobi och därför har jag blivit remitterad till ångestenheten på Karolinska sjukhuset, så det blev många människor att prata med... utredningen kommer att vara ungefär fem besök innan det blir tal om att sätta diagnos och skriva ut medicin. Hoppas att det ordnar sig för dig så att du också får hjälp!

1 mar, 2013 18:14

Borttagen

Avatar


Skrivet av Rymdkonungen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Rymdkonungen:
Känner mig så... dålig.Jag är bara trött och dålig och vill inte gå i min fucking skola. Min hussalärare är nåt slags hälsofreak och varje gång jag inte hoppar omkring och skrattar ber hon mig rycka upp mig. RYCK UPP DIG SJÄLV FÖR FAN!
Och mina "vänner" är bara jobbiga och jag hatar hela min skola. Och jag vill inte bo här där alla förväntas klä sig exakt lika för annars är man udda och pinsam. JAG HAR PÅ MIG VADFAN JAG VILL!

^Du lyckades precis beskriva vad jag känner just nu


Känns bra att inte vara ensam, men idag har mina jobbiga hataskolantankar haft ledigt. Antagligen för att jag sov tillräckligt ;D

Skönt!

1 mar, 2013 18:32

Borttagen

Avatar


Överväger att ljuga för mamma och säga att tvångstankarna har försvunnit...
Jag vill verkligen att de ska försvinna, men jag vill inte gå till BUP och jag vill definitivt inte prata om det! :s

1 mar, 2013 21:37

hermione gragner
Elev

Avatar


Jag har tittat i pappas gamla dagbok för typ 100 år sen VARFÖÖR

1 mar, 2013 21:41

lillamymin
Elev

Avatar


Idag gravsatte vi mormor. Det kändes så konstigt. nu är hon verkligen borta, död och försvunnen. Det var liksom en sak att hon dött, det gick ändå att acceptera, men jag kan inte fatta att hon ligger i jorden nu. Trots det har det gått ett år och jag borde ha processat det nu, men jag saknar henne så otroligt mycket fortfarande. Det är som en stor bit saknas nu. Jag önskar att hon var här, för jag älskar henne så mycket. Har inte gråtit så mycket över henne sedan i somras, och ändå var jag den ända som bröt ihop totalt under gravsättningen.

Jag tänkte på hennes lillasyster. hon såg så ensam ut där nu när alla hennes syskon är döda. Det är en sak att begrava sina föräldrar, men sina syskon? Det finns ju liksom alltid där. Jag är mista systern. Tänk när och om jag blir den som blir ensam kvar? Tänk att begrava dem, de har ju liksom alltid varit där.... Usch nej....

Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse.

1 mar, 2013 21:46

1 2 3 ... 872 873 874 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.