Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 859 860 861 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Ginny00
Elev

Avatar


varför blir jag AVUNDSJUK så fort någon skriver att de ogillar något ätbart som är 'onyttigt', som jag gillar. Börjar alltid tänka "men åååhh då slipper de ju äta det" och så börjar jag tycka att jag är helt jävla svinäcklig som gillar det själv.

Kan inte gå in i Unpopular opinions-tråden. Nu känner jag mig äcklig för att jag gillar avokado, pannkakor, muffins och våfflor. Hej, vad gör ni då?

24 feb, 2013 19:42

YoshiFriend <3
Elev

Avatar


Skrivet av Ginny00:
varför blir jag AVUNDSJUK så fort någon skriver att de ogillar något ätbart som är 'onyttigt', som jag gillar. Börjar alltid tänka "men åååhh då slipper de ju äta det" och så börjar jag tycka att jag är helt jävla svinäcklig som gillar det själv.

Kan inte gå in i Unpopular opinions-tråden. Nu känner jag mig äcklig för att jag gillar avokado, pannkakor, muffins och våfflor. Hej, vad gör ni då?

Det är ju as-gott!
Åt faktiskt avokado till kvällsmat

http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28385 <--- Dramione ff

24 feb, 2013 19:43

Ginny00
Elev

Avatar


Skrivet av YoshiFriend <3:
Skrivet av Ginny00:
varför blir jag AVUNDSJUK så fort någon skriver att de ogillar något ätbart som är 'onyttigt', som jag gillar. Börjar alltid tänka "men åååhh då slipper de ju äta det" och så börjar jag tycka att jag är helt jävla svinäcklig som gillar det själv.

Kan inte gå in i Unpopular opinions-tråden. Nu känner jag mig äcklig för att jag gillar avokado, pannkakor, muffins och våfflor. Hej, vad gör ni då?

Det är ju as-gott!
Åt faktiskt avokado till kvällsmat

Åh, tack, men ja.. ikväll är bara en kväll med för mycket känslor. Blähähk.

24 feb, 2013 19:44

Borttagen

Avatar


Skrivet av Ginny00:
varför blir jag AVUNDSJUK så fort någon skriver att de ogillar något ätbart som är 'onyttigt', som jag gillar. Börjar alltid tänka "men åååhh då slipper de ju äta det" och så börjar jag tycka att jag är helt jävla svinäcklig som gillar det själv.

Kan inte gå in i Unpopular opinions-tråden. Nu känner jag mig äcklig för att jag gillar avokado, pannkakor, muffins och våfflor. Hej, vad gör ni då?
Skrivet av Ginny00:
varför blir jag AVUNDSJUK så fort någon skriver att de ogillar något ätbart som är 'onyttigt', som jag gillar. Börjar alltid tänka "men åååhh då slipper de ju äta det" och så börjar jag tycka att jag är helt jävla svinäcklig som gillar det själv.

Kan inte gå in i Unpopular opinions-tråden. Nu känner jag mig äcklig för att jag gillar avokado, pannkakor, muffins och våfflor. Hej, vad gör ni då?



Jag älskar allt det där...? Avokado är en av de nyttigaste sakerna man kan äta, och resten gillar 99,9,9,9,9% av världens befolkning så de är bara resten som är kräsna... jag gillar verkligen inte allt men äter det mesta, har en (bonus)pappa som är en av min stads populäraste inom mat och dryck-branschen (har en egen spalt o.s.v) och har helt enkelt fått växa upp med att det kan komma annorlunda saker man inte alltid gillar ibland men det är bara att käka och prova nåt nytt ^^

Det är jag stolt över. Speciellt när mina yngre bröder bråkar som f*n över en liten potatis.

Så du borde också vara stolt över att inte vara ''kräsen''. Du kommer få det mycket lättare t.ex med att åka utomlands och se nya kulturer.


(Sen är inte pannkakor något jättemystiskt asiatiskt objekt gjort av grisavföring, men rent symboliskt)

24 feb, 2013 20:20

lovegood99
Elev

Avatar


imorgonär det skola igen..
och jag har en presentation som ska läsas införklassen..
jag viiilinte... kände redan världens ångest för en vecka sen...:\\
hatardigsocialfobi

24 feb, 2013 20:34

Borttagen

Avatar


Orkar inte. Folk förväntar sig att jag ska vara världens bästa bästis som alltid orkar lyssna på min bästis tankar, förstå och ge råd, vara världens bästa elev som gör alla tusentals läxor och få A på alla prov bara för att det gick bra förra terminen, folk förväntar sig att jag ska gråta mig till sömns, drömma mardrömmar om livet och sedan gå upp varje dag med ett leende på läpparna. Jag äter för mycket och tränar för lite, eller så är jag anorexioffer som försöker bli Victorias secret - modell när jag är tretton. Folk förväntar sig jag ska kicka högt på Rock'n'rollen, komma ihåg fram och bak-steg på dubbelbuggen, göra perfekt ifrån mig på tävlingar, rita perfekta bilder på konstskolan, ha perfekt närvaro i biblioteksklubben och ha läst alla böcker från förra månaden, ha tid att följa alla TV-serierna som New Girl, Vampire Diaries, How I met your mother, Big Bang theory, Portkod 1321 och Svenska Hollywoodfruar, jag ska alltid ha fräsch strålande hy och snygga naglar, mina jeans ska alltid passa fast jag har motherf*ckin mens, jag ska alltid ha matchat perfekta kläder, äta ''lagom'' portion, spela rent i varenda stycke på musiken, rita jätteverklighetstroget på bilden, lösa upp varenda knut på syslöjden, ha tålamod med killar, småbröder, föräldrar, lärare, bitches, jag ska alltid svara perfekt när folk frågar varför jag är deppig, för de undrar inte egentligen, jag ska inte blanda ihop has och have en enda gång på engelskan, jag ska alltid tänka så det jag säger inte kan feltolkas eller omvändas till något helt annat, bitchigt. Jag ska alltid ignorera att folk pratar om mig så fort jag vänder mig om, att jag hör det så fort jag går på toa, jag ska gå ut och låtsas som ingenting, jag ska hämta mina bröder på dagis och ha gjort alla läxor, jag ska uppdatera min novell, jag måste kolla fb annars är jag efterbliven, jag måste jogga annars är jag en tjock latmask, jag måste ha som plan att bli fit till sommaren annars är jag omogen, jag måste göra allt, och dessutom med ett leende.

Jag orkar inte. Kan ni inte bara sluta förvänta er att jag ska kunna göra allt, bryta ihop på toan en gång i timmen och sedan gå ut och ignorera bitchblickar och mummel om ''varför jag är så sur och överkänslig...'' Visst, jag bestämde mig för att skita i allt som hänt, alla som mobbat mig och förstört min barndom, men de kommer i mina mardrömmar varje natt, och visst, jag bestämde mig för att lämna ätstörningar och allt annat bakom mig också, och visst, jag bestämde mig för att ta på mina big girl panties när farfar dog, för det var mycket mer synd om pappa, och visst, jag bestämde mig för att ta på mina big girl panties när morfar, min allra bästa vän och den enda som alltid varit det, var nära att dö, och när han var andra gången, och tredje, och fjärde... och när han gör det måste jag ta på mina big girl panties igen , för då är det mycket mer synd om mamma... och jag fick hålla tyst på det som hade varit min pappas 40-årsdag om han hade levt, för en viss person bitchblickar mig och säger ''okej men alltså inte att du inte ska vara ledsen för att han är död, men alltså, det är väl inget speciellt med just idag?'' och eftersom jag vet att jag inte kan göra någonting som får henne aningen irriterad, så ler jag och säger ''nej, du har rätt. Det är inget speciellt med idag.''



Tänk om hon som bet ihop och kämpade vidare plötsligt inte orkar mer? Tänk om hon som bestämde sig för att le och skita i allt som varit plötsligt inte vill? Tänk om hon som ställde sig upp har snubblat?


24 feb, 2013 20:55

Detta inlägg ändrades senast 2013-02-24 kl. 20:58
Antal ändringar: 2

soratanaka
Elev

Avatar


Alltså, jag kanske är lite lättirriterad atm, men basically min kompis tog vad jag sade, formulerade om det lite och tog all credit. Thank u.

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

24 feb, 2013 20:56

Elma00
Elev

Avatar

+1


Hej alla underbara mugglisar som inland känner sig värdelös och fula, ta en titt på den här:



det är 11 avsnitt, så ta er tid att titta på de. Det är helt otroligt hur mycket det hjälper. Kolla på alla avsnitt!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6ozw26eZQ1rysfeao1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fc5c3b8f2acb55bb98ae5a32ef2043ab8%2Ftumblr_nc5ejdKuBL1t971s5o1_500.gif

24 feb, 2013 21:10

Minidjuret
Elev

Avatar


Hei c:

Jag vet att denna tråden kanske är mest för att skriva av sig om man mår dåligt, men jag mår inte dåligt men jag vill ändå skriva av mig.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Anyway, jag har mått dåligt, det har vi alla någon gång antar jag. Livet är inte perfekt, jag är inte perfekt, and so it will be. Någon gång får jag lära mig att acceptera hur det är och bara leva för att jag kan. Jag jobbar på det, och det går bra.
Jag vet att väldigt många oroar sig för framtiden, men jag gör faktiskt inte det längre. Jag är bara 14, jag fyller 15 snart. Jag vet vad jag vill göra i framtiden och jag kommer kämpa för att uppnå allt jag kan och hinner. Jag har kanske för stora mål och drömmar, men jag är villig att kämpa för att få som jag vill. Jag vet vilken linje jag vill gå på gymnasiet, och jag vet vad jag vill göra efter gymnasiet och vad jag vill jobba med. Det känns skönt, lugnt, bra.
Jag har accepterat att jag för alltid kommer ha min huvudvärk, att saker jag gjort fel alltid kommer finnas kvar i minnet och att det inte finns något jag kan göra åt det. Jag får helt enkelt acceptera läget och fortsätta framåt.

Igår var jag i Göteborg, på väg hem från min Underbara vän Cara. På väg till tågstationen ser jag två äldre män stå med en skylt med texten "Jesus lever" och bredvid ha en liten vagn med biblar och en skylt "Gratis biblar".
Jag är uppvuxen med en pappa som inte tycker om religion, och på så sett har jag inte fått chansen att lära mig så mycket om det, gå i kyrkan och en massa sådant. Jag har heller aldrig fått hålla i en bibel tills jag kom till kyrkan. Kanske är det därför jag gick en annan väg än mina syskon och faktiskt tog chansen att konfirmera mig. Det var ett bra val, det gör mig lycklig.
Så när jag ser männen dela ut biblar drar jag Cara i armen och viskar "De ger ut gratis biblar! Jag vill ha en!" och vänder mig om.
Jag är rätt blyg ibland, men jag slapp fråga om jag kunde få en bibel. Den ena mannen säger "Du vill ha en bibel va?" och jag nickar. Han ler och svarar "Jag såg det på dig" och sedan håller han fram och berättar om några av biblarna.
De är begagnade, lite slitna, men fina. Jag fick välja en och valde en röd med guldtext.
Idag när jag var ute och delade ut reklam så stannar jag vid en brevlåda och ska lägga ner reklam där. En äldre man kommer gående, han bor i huset jag står framför.
"Vad är det för roligt du delar ut?" frågar han mig.
"Reklam, men enligt din brevlåda vill du inte ha det. Fast jag har en annan tidning för dig då! Varsågod" svarar jag och räcker fram en tidning. Han ler, tackar och tar emot tidningen.
"Du får ha en bra dag" säger han till mig och går mot sin ytterdörr.
Jag vet inte varför jag skriver allt detta, men det är små saker som dessa som gör mig, glad. Jag log medans jag vandrade vidare nerför gatan efter att han pratat lite med mig.
Jag är glad och nöjd idag, trots att skolan börjar igen imorgon och trots att min huvudvärk är extremt jobbig och det känns som om jag ska svimma.
^^

24 feb, 2013 21:27

Kedjebrev
Elev

Avatar


det gör ont, även fast man nog redan insett det ett tag, att se det stå skrivet att man nu längre inte är den närmaste vännen till den enda irl-personen man kunde prata åtminstone lite med. på riktigt, det gör ont.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_m1awieRjXG1rs55b4o1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m9uoqpJ1291rfd9neo1_250.gif http://Kaosregn.blogg.se

24 feb, 2013 21:41

1 2 3 ... 859 860 861 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.