Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
EmahS
Elev |
Har starka misstankar om att jag har migrän. Inte just nu, men att jag har det ärftligt. Både mamma och min bror får det, och igår när jag var hos min kompis fick jag bara gå ifrån matbordet när vi käkat klart, lägga mig i sängen med öppet fönster och vila pga ont i huvudet, och fick gå och spy.
Det har hänt någon gång innan och är visst migrän-kännetecken.
24 feb, 2013 17:56 |
|
Ginny00
Elev |
Jag är trött på att få sådana här doppar då jag bara känner mig helt värdelös, ful, äcklig, tjock, fortsätt med allt negativt ni kan. Jag är trött på att bara känna skuldkänslor över allt, som att jag inte känner tillräckligt mycket ambition för att kunna avsluta min fanfictionberättelse, som att jag inte vill lämna min lärare men verkligen vill lämna min klass, som att jag äter alldeles för mycket onyttigheter, som att jag bara är gnällig och en pain in the ass.
Herregud, vad ser folk i mig? Jag mådde bra senast i förmiddags, men sedan kommer något och slår ner mig igen. Kan jag inte bara få testa det där med att må bra hela dagen..? 24 feb, 2013 18:23 |
|
Millson Lovegood
Elev |
Jag är fel och ful och dum och dålig och sämst och allmänt efterbliven och dessutom lämnad ensam kvar i stan tack till alla vänner som hänger i fjällen och åker skidor och vinner miljoner på lotto och vinner x-factor tack för att ni aldrig kommer glömma bort mig trots att jag är en loser som är sämst på allt, nej, försent. Jaha.
24 feb, 2013 18:32 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ginny00: Jag är trött på att få sådana här doppar då jag bara känner mig helt värdelös, ful, äcklig, tjock, fortsätt med allt negativt ni kan. Jag är trött på att bara känna skuldkänslor över allt, som att jag inte känner tillräckligt mycket ambition för att kunna avsluta min fanfictionberättelse, som att jag inte vill lämna min lärare men verkligen vill lämna min klass, som att jag äter alldeles för mycket onyttigheter, som att jag bara är gnällig och en pain in the ass. Herregud, vad ser folk i mig? Jag mådde bra senast i förmiddags, men sedan kommer något och slår ner mig igen. Kan jag inte bara få testa det där med att må bra hela dagen..? Skrivet av Millson Lovegood: . Jag är fel och ful och dum och dålig och sämst och allmänt efterbliven och dessutom lämnad ensam kvar i stan tack till alla vänner som hänger i fjällen och åker skidor och vinner miljoner på lotto och vinner x-factor tack för att ni aldrig kommer glömma bort mig trots att jag är en loser som är sämst på allt, nej, försent. Jaha. För det första så vill jag bara säga att ni inte alls är sämst!!! Ni är toppen. Men det är också så det är: vi människor har stunder då vi är deprimerade och inte är nöjda med oss själva. Då kan det vara bra att prata med någon som kan ge oss råd. T e x kuratorn eller en psykolog. Det är verkligen inte fel att gå till en av de!!! Det är väldigt jobbigt att känna sig dålig, men tänk på att du att du och du är unik även om du kanske gör fel ibland. Alla är bra sin sak, lite bättre på något lite sämre på något annat, så är det i livet. En sista grej som är viktig: Det är viktigt att veta att man inte måste vara bäst på allt. Man gör så gott man kan, och om det inte räcker hela vägen ut så är det bra med det. Det är viktigt att kunna acceptera sig själv, men det kan vara svårt ibland. Nu har jag sagt mitt, fast det kanske inte var till nån hjälp, aja ha de så gott så länge 24 feb, 2013 18:52 |
|
Ginny00
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Ginny00: Jag är trött på att få sådana här doppar då jag bara känner mig helt värdelös, ful, äcklig, tjock, fortsätt med allt negativt ni kan. Jag är trött på att bara känna skuldkänslor över allt, som att jag inte känner tillräckligt mycket ambition för att kunna avsluta min fanfictionberättelse, som att jag inte vill lämna min lärare men verkligen vill lämna min klass, som att jag äter alldeles för mycket onyttigheter, som att jag bara är gnällig och en pain in the ass. Herregud, vad ser folk i mig? Jag mådde bra senast i förmiddags, men sedan kommer något och slår ner mig igen. Kan jag inte bara få testa det där med att må bra hela dagen..? Skrivet av Millson Lovegood: . Jag är fel och ful och dum och dålig och sämst och allmänt efterbliven och dessutom lämnad ensam kvar i stan tack till alla vänner som hänger i fjällen och åker skidor och vinner miljoner på lotto och vinner x-factor tack för att ni aldrig kommer glömma bort mig trots att jag är en loser som är sämst på allt, nej, försent. Jaha. För det första så vill jag bara säga att ni inte alls är sämst!!! Ni är toppen. Men det är också så det är: vi människor har stunder då vi är deprimerade och inte är nöjda med oss själva. Då kan det vara bra att prata med någon som kan ge oss råd. T e x kuratorn eller en psykolog. Det är verkligen inte fel att gå till en av de!!! Det är väldigt jobbigt att känna sig dålig, men tänk på att du att du och du är unik även om du kanske gör fel ibland. Alla är bra sin sak, lite bättre på något lite sämre på något annat, så är det i livet. En sista grej som är viktig: Det är viktigt att veta att man inte måste vara bäst på allt. Man gör så gott man kan, och om det inte räcker hela vägen ut så är det bra med det. Det är viktigt att kunna acceptera sig själv, men det kan vara svårt ibland. Nu har jag sagt mitt, fast det kanske inte var till nån hjälp, aja ha de så gott så länge Jag går hos BUP. Det hjälper inte de här stunderna. Det hjälper inte heller att tänka på att jag är unik, att jag är bra som jag är, för de negativa tankarna slår bara till igen och skriker att jag är inte värd någon alls för jag är bara äcklig och värdelös och har tusen finnar på ryggen. Sorry. Men tack. 24 feb, 2013 18:54 |
|
lovegood99
Elev |
Skrivet av Millson Lovegood: Jag är fel och ful och dum och dålig och sämst och allmänt efterbliven och dessutom lämnad ensam kvar i stan tack till alla vänner som hänger i fjällen och åker skidor och vinner miljoner på lotto och vinner x-factor tack för att ni aldrig kommer glömma bort mig trots att jag är en loser som är sämst på allt, nej, försent. Jaha. Finaste du, Neeej de är du inte! du är verkligen en av dom finaste jag vet och söt(jagvillhadittutseende♥) och snäll och bäst och underbar♥ jag tror inte domglömmer bort dig på en vecka,då har dom trots allt dåligt minne. jag vet hur det känns när alla bara far på resor och gör en massa roligt, (jag har aldrig rest längre än till Norge och sverige..) och sen kmr hem och har massa och berätta om vad dom gjort och dittan och dattan. sen sitter man själv där och bara 'jaa... jag har lixom bara varit hemma och jaaa..' omgjagärjunästanduktigpådethärmedatthjälpaandra.not... skicka uggla ALLTID när det är något du vill prata om elr såå, kraaaam på dig finaste♥ Spoiler: Tryck här för att visa! 24 feb, 2013 19:02 |
|
YoshiFriend <3
Elev |
Skrivet av themarauder: Skrivet av YoshiFriend <3: Ibland tror jag att jag har anorexia, för jag tänker typ as-mycket på vad jag äter osv. Egentligen är jag smal, och inte alls tjock eller mullig, så jag vet inte vad jag har fått det ifrån att jag ska banta. Sen tränar jag ganska mycket så jag vet att jag behöver äta.... Och det blir inte bättre för att vissa kommenterar i skolan att jag äter ganska mycket till lunch, det har fått mig att äta ännu mindre och ibland gå hungrig i skolan Prata med någon nu när du fortfarande är medveten om att det är ett "problem" ♥ Det är mycket svårare sen. Mmm, jag vet, men jag tar aldrig riktigt modet för att göra det. Och nu tror mamma att jag också har det, men då förnekade jag bara, för rädd för att berätta sanningen... Känner mig ganska feg, men åt iaf några godisbitar precis utan att känna jag jag måste äta mindre till kvällsfika eller träna av det! Skrivet av Ginny00: Skrivet av YoshiFriend <3: Jag vill SLÅ personer som påpekar vad/hur/när man äter, DET ÄR EN PERSONLIG ENSAK.Ibland tror jag att jag har anorexia, för jag tänker typ as-mycket på vad jag äter osv. Egentligen är jag smal, och inte alls tjock eller mullig, så jag vet inte vad jag har fått det ifrån att jag ska banta. Sen tränar jag ganska mycket så jag vet att jag behöver äta.... Och det blir inte bättre för att vissa kommenterar i skolan att jag äter ganska mycket till lunch, det har fått mig att äta ännu mindre och ibland gå hungrig i skolan Som sagt, prata med någon innan det går utför. Jag har haft anorexia hela hösten och det är helt jävla värdelöst. Om jag vågar göra det Ja, jag stör mig oxå sjukt mycket på det! Speciellt när alla säger att maten är äcklig, fast man tycker den är helt OK. Till och med min lärare säger att maten är äcklig, när man sitter bredvid honom och äter. De som inte äter i skolan och håller på att säga att andra äter mycket, kanske äter när de kommer hem istället, men det känns ändå som man äter sjukt mycket och så.... Ibland när man tar en omgång till av mat för man för en gångs skull tyckte att det var gott, så tittar alla typ as konstig på en, och bara: "Tyckte du maten verkligen var god? Den smakar bajs" "Gud vad du äter mycket" Osv... Gick det bra? Jag tror inte min har kommit igång på riktigt... Men hur gjorde du? Berättade du det för dina föredrar, eller vänner eller någon annan? http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28385 <--- Dramione ff 24 feb, 2013 19:19 |
|
Ginny00
Elev |
Skrivet av YoshiFriend <3: Skrivet av themarauder: Skrivet av YoshiFriend <3: Ibland tror jag att jag har anorexia, för jag tänker typ as-mycket på vad jag äter osv. Egentligen är jag smal, och inte alls tjock eller mullig, så jag vet inte vad jag har fått det ifrån att jag ska banta. Sen tränar jag ganska mycket så jag vet att jag behöver äta.... Och det blir inte bättre för att vissa kommenterar i skolan att jag äter ganska mycket till lunch, det har fått mig att äta ännu mindre och ibland gå hungrig i skolan Prata med någon nu när du fortfarande är medveten om att det är ett "problem" ♥ Det är mycket svårare sen. Mmm, jag vet, men jag tar aldrig riktigt modet för att göra det. Och nu tror mamma att jag också har det, men då förnekade jag bara, för rädd för att berätta sanningen... Känner mig ganska feg, men åt iaf några godisbitar precis utan att känna jag jag måste äta mindre till kvällsfika eller träna av det! Skrivet av Ginny00: Skrivet av YoshiFriend <3: Jag vill SLÅ personer som påpekar vad/hur/när man äter, DET ÄR EN PERSONLIG ENSAK.Ibland tror jag att jag har anorexia, för jag tänker typ as-mycket på vad jag äter osv. Egentligen är jag smal, och inte alls tjock eller mullig, så jag vet inte vad jag har fått det ifrån att jag ska banta. Sen tränar jag ganska mycket så jag vet att jag behöver äta.... Och det blir inte bättre för att vissa kommenterar i skolan att jag äter ganska mycket till lunch, det har fått mig att äta ännu mindre och ibland gå hungrig i skolan Som sagt, prata med någon innan det går utför. Jag har haft anorexia hela hösten och det är helt jävla värdelöst. Om jag vågar göra det Ja, jag stör mig oxå sjukt mycket på det! Speciellt när alla säger att maten är äcklig, fast man tycker den är helt OK. Till och med min lärare säger att maten är äcklig, när man sitter bredvid honom och äter. De som inte äter i skolan och håller på att säga att andra äter mycket, kanske äter när de kommer hem istället, men det känns ändå som man äter sjukt mycket och så.... Ibland när man tar en omgång till av mat för man för en gångs skull tyckte att det var gott, så tittar alla typ as konstig på en, och bara: "Tyckte du maten verkligen var god? Den smakar bajs" "Gud vad du äter mycket" Osv... Gick det bra? Jag tror inte min har kommit igång på riktigt... Men hur gjorde du? Berättade du det för dina föredrar, eller vänner eller någon annan? De märkte. Eller ja, mamma märkte. Helt enkelt. Men åh, jag lider med dig,för jag tycker sådant där är sjukt jobbigt 24 feb, 2013 19:21 |
|
YoshiFriend <3
Elev |
Ginny00:
Min mamma har också märkt lite, att jag snackar typ mycket om mat och att jag tränar så mycket osv. Men jag bara slår bort hennes kommentarer och säger att det inte är något fel på mig... Menmen, antingen går det dåligt eller bra http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28385 <--- Dramione ff 24 feb, 2013 19:26 |
|
Obliviate_
Elev |
Vet inte vad jag ska göra för att få dig att förstå?
Ha försökt vara så tydlig o pedagogisk som jag kan men det går ju inte.. 24 feb, 2013 19:30 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen