Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av twisted: Skrivet av Ginny00: Ursäkta, men det STÅR i början av tråden att man inte ska skriva ut hur mycket man går ner och väger. Snälla? Det hade jag inte kollat upp, om det var mig du menade. Med mitt inlägg menade jag mest att man inte mår bra av att leva sådär, och att om man ändå väljer att göra det kan det sätta djupa ärr som är svåra att få bort. Jag skrev inte om vad jag "har gått ner och väger" utan hur mycket (eller lite) jag vägde förr, och otrivdes med det. Man kanske tror att man har dåligt självförtroende innan? Ja, det blir bara värre efter man försökt ändra på sig själv. Menat = lär dig att vara nöjd med dig själv, så blir du lyckligare. Menade dock inte att klampa på några tår Och om du syftar på mitt inlägg var det jevligt överdrivna uppgifter vilket jag antar att du fattar, precis som att folk brukar snacka om ''size zero'' Har ingenting med mig eller någon speciell person att göra, det står ''folk som väger typ 40 kg till sina 170 cm'' menar jag såklart ''folk som är väldigt smala'' Och OM DET NU ÄR NÅGON på 170 cm som väger 40 kg, vilket skulle vara weird, så menar jag inte creepy-smal-mager-benig. Och kom igen jag tänker inte ursäkta mig om jag nyss skrev att 170 cm 40 kg inte är tjockt. 22 feb, 2013 22:59 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ginny00: Ursäkta, men det STÅR i början av tråden att man inte ska skriva ut hur mycket man går ner och väger. Snälla? FÖRLÅT. Jag förstod inte att någon kunde ta illa vid sig över att ta upp saker som INTE är bra med att vara underviktig Jag hade ingen aning om att det fanns regler om att skriva ut vikt, men tack för att du sa det i alla fall! 22 feb, 2013 23:42 |
|
Myling
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Ginny00: Ursäkta, men det STÅR i början av tråden att man inte ska skriva ut hur mycket man går ner och väger. Snälla? FÖRLÅT. Jag förstod inte att någon kunde ta illa vid sig över att ta upp saker som INTE är bra med att vara underviktig Jag hade ingen aning om att det fanns regler om att skriva ut vikt, men tack för att du sa det i alla fall! Det har inte med det att göra, det har att göra med att det kan vara provocerande för folk som kämpar med ätstörningar att se siffror relaterade till vikt och smalhet. 22 feb, 2013 23:44 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Myling: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Ginny00: Ursäkta, men det STÅR i början av tråden att man inte ska skriva ut hur mycket man går ner och väger. Snälla? FÖRLÅT. Jag förstod inte att någon kunde ta illa vid sig över att ta upp saker som INTE är bra med att vara underviktig Jag hade ingen aning om att det fanns regler om att skriva ut vikt, men tack för att du sa det i alla fall! Det har inte med det att göra, det har att göra med att det kan vara provocerande för folk som kämpar med ätstörningar att se siffror relaterade till vikt och smalhet. Förlåt, jag antar att jag är tanklös för att jag inte kan relatera till det 22 feb, 2013 23:45 |
|
Myling
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Myling: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Ginny00: Ursäkta, men det STÅR i början av tråden att man inte ska skriva ut hur mycket man går ner och väger. Snälla? FÖRLÅT. Jag förstod inte att någon kunde ta illa vid sig över att ta upp saker som INTE är bra med att vara underviktig Jag hade ingen aning om att det fanns regler om att skriva ut vikt, men tack för att du sa det i alla fall! Det har inte med det att göra, det har att göra med att det kan vara provocerande för folk som kämpar med ätstörningar att se siffror relaterade till vikt och smalhet. Förlåt, jag antar att jag är tanklös för att jag inte kan relatera till det Nejdå 22 feb, 2013 23:51 |
|
smartbabe
Elev |
Skrivet av Borttagen: Alltså förlåt att jag lägger mig i (eller vettefan jag kanske redan va i) men vikt har mer att göra med inre organ och muskler o.s.v inte bara ''fett'' så man kan inte jämföra. Jag har börjat träna mer och gått upp i vikt, men jag är ändå mer nöjd med min kropp och känner mig smalare. Alltså så jag menar att man inte behöver kolla på siffran. Mhm, så är det för mig också! Jag har stora benmuskler, eftersom jag har hållt på med all möjlig sport, och de musklerna väger ju, så... Och muskler väger runt 20% mer än vad fett gör, så oroa er inte. Och så är det ju, äter man varierat och grönsaker och sådant, inte sötsaker och sådant, så går man ju ner i vikt mer än vad man tror. ![]()
23 feb, 2013 09:13 |
|
Ginny00
Elev |
Jag syftade inte på någon särskild med mitt inlägg. Clear enough?
23 feb, 2013 09:43 |
|
Borttagen
|
Var på farmors begravning igår. Den var fin och prästen pratade väldigt bra.
Dom spelade "jag och min far" (Magnus Ugglas version av Olle Ljungströms låt.) Men just nu är jag helt och hållet förvirrad. Plötsligt har farmor 6 stycken syskon, jag trodde bara att hon hade en och att hon hade dött i somras, men nej då hon hade 6 stycken! Jag träffade också två av Mina kusiner som jag inte har sett på ca 7 år. Brorsan kom också, ända från Oslo men stannar bara över helgen. Och nu fick jag reda på att jag har en till bror! Eller kanske snarare " halvbror " eftersom jag och min första bror inte har samma mamma men samma pappa. Jag och min "nya" bror har vare sig samma mamma eller samma pappa men vi har samma bror.... Ganska krångligt va? Fast så är det med syrran också... 23 feb, 2013 10:06 |
|
Drake
Elev |
glina2, vad roligt att du "fått" en brorsbror, eller bror, eller vad man nu säger. x)
Men jag förstår hur skumt det måste kännas att ingen sagt något om honom. 23 feb, 2013 10:25 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Drake: glina2, vad roligt att du "fått" en brorsbror, eller bror, eller vad man nu säger. x) Men jag förstår hur skumt det måste kännas att ingen sagt något om honom. Mm... Men jag antar att mamma har sagt det men att jag var typ jätteliten då eller nåt sådant.... 23 feb, 2013 10:29 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen