Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 850 851 852 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
MissBellatrix
Elev

Avatar


Skrivet av Elma00:
Mitt ben ser hemskt ut. Jag tog den där idiotiska glas biten och skar mig. Röda sår som svider. Långa sträck.... Och allt det här på min födelsedag.


Sluta! Varje gång du skär dig själv känns det som en nål i mitt hjärta
Grattis på 13års dagen föresten

Hey there. You come here often?

17 feb, 2013 15:16

Borttagen

Avatar

+1


Ginny00

OK, jag tror det är dags att läsa på lite grann.



Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag träffade en tjej en gång, hon var arton år. När hon var tretton år började hon känna sig tjock och ful, och bestämde sig för att gå ner i vikt. Hon såg att GDA för en vuxen kvinna var 2000 kalorier. Så hon tänkte att hon skulle bara äta 1000 kalorier per dag så skulle hon gå ner i vikt.
2000 kalorier är ungefär vad som finns i en stor burk nutella. Så det åt hon - varje dag mumsade hon i sig en halv burk nutella och inget mer. Hennes föräldrar var inte särskilt ansvarstagande och gav fan i vad hon åt - de märkte ingenting.

Om hon gick ner i vikt? Nja. Det fettet hon hade kvar hängde som en påse runt magen, hon fick s.j.u.k.t dålig hy, fult hår, fula tänder, fula naglar - hon blev ful.


OBS Jag menar inte att du kommer bli ful.

Men jag menar att man inte ska stirra sig blind på kalorier. Det finns näringsämnen också! Vi behöver lite vitaminer också!

Och visst, du vet hur många kalorier det är i en varma koppen - soppa, men det är inte NYTTIGT för det.

(Du kanske förstår vad det här har med nutellatjejen att göra. Att man måste få i sig protein och vitaminer och blablabla också)

I varma koppen finns si och så många kalorier, men det är bara PULVER. Konstgjort.
I en hamburgare finns det grönsaker och kött.
Man måste få i sig sånt också.

Jag har börjat äta mer men nyttigare. Jag äter tre extra frukter per dag, äter mycket mer sallad och kött. Och jag kanske inte går ner i vikt (vilket jag inte tänker försöka göra, det är urdumt att göra medan man är i puberteten och fortfarande växer och blablablabla)
men det skadar inte att må bättre och bli lite mer vältränad (SIXPACK HERE I COME) och för att få ork att göra allt detta (och för att det ska funka) så måste jag äta!

Blablabla osammanhängande inlägg. Men stirra dig inte blind på kalorier bara. Det är dumt.


17 feb, 2013 16:55

smartbabe
Elev

Avatar


just nu hatar jag vintern. satt och kollade igenom bilderna från 2012, sommaren i finland. så sjuk underbar tid där uppe alltså. morgnarna, dagarna på landet, själva luften, naturen, allt!
inga problem, inget att oroa sig för alls!
nu blir jag deprimerad, känns som att 2013 kommer bli värsta sommaren någonsin, fast det hoppas jag verkligen inte på. :-(

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi49.tinypic.com%2F14ijytj.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi49.tinypic.com%2F2z71vec.gif

17 feb, 2013 21:00

Ginny00
Elev

Avatar

+2


Min mamma fick reda på allt av min fröken idag. Jag ska förmodligen byta till den andra sexan där jag faktiskt har en kompis. Och idag hade två tjejer i min klass en redovisning om sitt slumpmässigt valda elevensvalarbete, ätstörningar. Det slog mig hur jävla värdelöst det är egentligen. Antingen så blir man frisk eller så dör man. Det spelar ingen roll hur lång tid det tar, man kommer bara dit i vilket fall som helst. Liv eller död.
Jag säger inte att jag ska bli frisk direkt, men jag tar i alla fall ett steg framåt. Jag kör en dag i taget i alla fall, och jag stannar inte kvar i en klass jag inte trivs i när jag KAN byta till en där jag har en riktig kompis.

18 feb, 2013 17:36

Borttagen

Avatar


Skrivet av Ginny00:
Min mamma fick reda på allt av min fröken idag. Jag ska förmodligen byta till den andra sexan där jag faktiskt har en kompis. Och idag hade två tjejer i min klass en redovisning om sitt slumpmässigt valda elevensvalarbete, ätstörningar. Det slog mig hur jävla värdelöst det är egentligen. Antingen så blir man frisk eller så dör man. Det spelar ingen roll hur lång tid det tar, man kommer bara dit i vilket fall som helst. Liv eller död.
Jag säger inte att jag ska bli frisk direkt, men jag tar i alla fall ett steg framåt. Jag kör en dag i taget i alla fall, och jag stannar inte kvar i en klass jag inte trivs i när jag KAN byta till en där jag har en riktig kompis.
Har du inga kompisar i din nuvarande klass? :c Iaf så hoppas jag verkligen att det blir bättre för dig, och att du kommer till en klass du trivs i!

18 feb, 2013 17:40

Ginny00
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Ginny00:
Min mamma fick reda på allt av min fröken idag. Jag ska förmodligen byta till den andra sexan där jag faktiskt har en kompis. Och idag hade två tjejer i min klass en redovisning om sitt slumpmässigt valda elevensvalarbete, ätstörningar. Det slog mig hur jävla värdelöst det är egentligen. Antingen så blir man frisk eller så dör man. Det spelar ingen roll hur lång tid det tar, man kommer bara dit i vilket fall som helst. Liv eller död.
Jag säger inte att jag ska bli frisk direkt, men jag tar i alla fall ett steg framåt. Jag kör en dag i taget i alla fall, och jag stannar inte kvar i en klass jag inte trivs i när jag KAN byta till en där jag har en riktig kompis.
Har du inga kompisar i din nuvarande klass? :c Iaf så hoppas jag verkligen att det blir bättre för dig, och att du kommer till en klass du trivs i!

haha så jag postade detta till dig i onödan??

men ja. ♥

18 feb, 2013 17:40

Borttagen

Avatar


Skrivet av Ginny00:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Ginny00:
Min mamma fick reda på allt av min fröken idag. Jag ska förmodligen byta till den andra sexan där jag faktiskt har en kompis. Och idag hade två tjejer i min klass en redovisning om sitt slumpmässigt valda elevensvalarbete, ätstörningar. Det slog mig hur jävla värdelöst det är egentligen. Antingen så blir man frisk eller så dör man. Det spelar ingen roll hur lång tid det tar, man kommer bara dit i vilket fall som helst. Liv eller död.
Jag säger inte att jag ska bli frisk direkt, men jag tar i alla fall ett steg framåt. Jag kör en dag i taget i alla fall, och jag stannar inte kvar i en klass jag inte trivs i när jag KAN byta till en där jag har en riktig kompis.
Har du inga kompisar i din nuvarande klass? :c Iaf så hoppas jag verkligen att det blir bättre för dig, och att du kommer till en klass du trivs i!

haha så jag postade detta till dig i onödan??

men ja. ♥
Ja haha xD

18 feb, 2013 17:43

Borttagen

Avatar


Är osäker på mig själv och andra och allt och vågar ingenting. Jag tänker för mycket. Hela tiden.

18 feb, 2013 17:43

lovegood99
Elev

Avatar


Elma00 det där är ingen bra lösning , det leder egentligen ingen vart! snälla fortsätt inte!</3
finns här om du vill uggla någon gång♥

18 feb, 2013 17:43

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Är osäker på mig själv och andra och allt och vågar ingenting. Jag tänker för mycket. Hela tiden.
Uggla? ♥

18 feb, 2013 17:47

1 2 3 ... 850 851 852 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.