Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Mitt Mugglis games

Forum > Fanfiction > Mitt Mugglis games

1 2 3 ... 82 83 84 85 86
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


ser man på det är den finger löse
Skrivet av Borttagen:
aghhr det där måste gjort ont! Aja någon gång måste man väl dö
Bra skrivet förresten!

17 sep, 2012 15:55

cikki
Elev

Avatar


Tack, M.Potter.

17 sep, 2012 15:56

Borttagen

Avatar


allihopa är det ett kul mugglis spel

17 sep, 2012 16:10

cikki
Elev

Avatar


Tack nisse!


Narcissa Lestrange öppnar långsamt ögonen. Hon reser sig ur sovsäcken och gäspar. Sedan ser hon en silverfallskärm komma mot henne. Hon fångar den och öppnar sponsorgåvan. Där ligger en korvmacka och en lapp. Narcissa Lestrange läser.
Du ska få igen för det där! Vänta du bara! // en Ovanligt Lättlurad Avliden.
Hon skrattar och äter mackan. Sedan dricker hon vatten, och äter lite äpplen och lite hjortkött. Sedan så börjar hon leta mer mat. Hon hör något prassla bakom henne. Hon står helt stilla, som en staty. Sedan vänder hon sig snabbt och skjuter ekorren bakom henne. Hon går fram och tar upp den. Rycker ut pilen. Ser på det oskyldiga döda lilla djuret. Sedan lägger hon ekorren i ryggsäcken och fortsätter leta mat. Hon hittar björnbär, katnissrötter, hasselnötter och fler äpplen. Hon skjuter två harar, en bäver och en till ekorre. Hon fiskar upp 5 fiskar som skimrar i regnbågens alla färger. Hon samlar flera deciliter Vatten. Sedan så slår hon upp tältet och börjar göra sig hemmastadd. Hon lägger ut massor av stråmattor. Hon renar vattnet och rensar fisken. Hon tar ut inälvorna och sådant på djuren. Hon gör små lådor av blad och pinnar att stoppa maten i. När hon sedan sitter där och nöjt tittar på sitt jobb så känner hon hur det smärtar i ryggen. Hon hinner precis se Goizans föraktfulla ansikte innan kniven kommer för långt in. Ett kanonskott ljuder.

-Det var för Fera Verto, säger Goizan och slänger Narcissa Lestranges döda kropp ifrån sig. Sedan så samlar hon ihop alla Nacissa Lestranges saker. Det blir ganska mycket att bära på. Så Goizan stannar i där hon är nu. Hon dumpar Nacissa Lestranges kropp en bit ifrån sig, så att dom kan hämta liket. Hon ser svävaren på långt håll. Sedan återvänder hon till lägret. Där äter hon massor av mat, och dricker massor av vatten. Sedan lägger hon sig belåtet och vilar. Hon tänker. Susse sitter förmodligen och tittar på henne just nu. Hon tänker att hon har kommit så långt. En från tolvan. Mot en från 8an. Två stycken distrikt som inte brukar komma långt. Det är ganska märkligt. Hon undrar om Fera Verto har det bra där hon är nu. Hon hoppas det. Hon går och tar ett äpple. Hon har gott om mat nu. Hon behöver inte vara rädd för att svälta. Hon undrar vad Nisse gör just nu. Hon ryser. Han är så stor och stark, vapenkunnig och argsint. Hon är faktiskt väldigt rädd för honom.
Hon hoppas att han dödar henne snabbt. Eller inte alls. Hon hoppas på det sistnämnda. Fast den är ganska otroligt. Men hon kan i inte låta bli att hoppas. För Susses skull.

Nisse äter medan han tittar på solnedgången. Han längtar efter sin lillebror. Åh, kunde inte den där deltagaren som var kvar hoppa fram? Han skulle döda henne på fläcken.
Han hör hur mugglislåten börjar spelas. Han tittar upp och ser ett ansikte visas.

Spoiler:
Tryck här för att visa!Narcissa Lestranges ansikte.


Han ska vinna det här. Och ingen jävla tolva ska stoppa honom.
______________________________________
Hoppas ni gillar det!

17 sep, 2012 16:12

Borttagen

Avatar


det där var awezome elin grymt längtar så mycket nu gör du också det Goizan

för jag ska döda dig på fläcken bara så du vet

17 sep, 2012 16:18

cikki
Elev

Avatar


Tack nisse

17 sep, 2012 16:22

Borttagen

Avatar


Goizan är du rädd för mig mohahahahahahahahahahahaahahahahahahah

17 sep, 2012 16:25

cikki
Elev

Avatar


Som sagt, sponsra gärna.

17 sep, 2012 17:52

Borttagen

Avatar


det har knappt kommit nånting

17 sep, 2012 18:00

cikki
Elev

Avatar


Okej! En till del. Jag vet att den är kort och tråkig...

Nisse vaknar.
Han hoppar upp och äter snabbt. Sedan börjar han gå, med alla vapen, genom den fortfarande mörka skogen. Solen stiger sakta över himlen. Han går och går. Han stannar inte en enda gång. När solen står högt på himlen så stannar han lite. Han dricker lite vatten. Sedan går han igen. Benen blir tröttare och tröttare. Han stannar igen. Äter en banan. Sedan suckar han. Och fortsätter gå. Han kommer till en flod, och stannar och tittar på det brusande vattnet. Sedan går han. Han går. Och går. Och... Går. Han kommer till ett övergivet björnide och kryper in. Det är mysigt där. Han somnar.

Goizan är vaken. Hon täljer en sked. Det är jobbigt och svårt, men det är något att göra. Hon har torkat fisken, köttet och frukten. Förutom några köttbitar som hon kokar med lite växter. Hon har lagt i solvarma stenar i kokvattnet, så att hon slipper tända en eld. Det doftar underbart. Hon undrar om det kommer smaka gott också. Hon tar i extra mycket. Det blir en djup grop. Hon fortsätter tälja.
Hon fortsätter tills det har blivit en ganska snygg sked. Hon letar upp en till bit trä, och börjar göra en tallrik. Hon svettas och tar av sig jackan. Sedan fortsätter hon på tallriken.

Nisse har stannat vid en sjö. Han doppar sig och simmar lite. Sedan så går han upp och klär på sig igen. Sedan fortsätter han gå. Han smyger förbi ett målbålgetingsbo. När det börjar bli kväll stannar han och slår läger. Han tänder en eld och grillar varmkorv. Han äter och sedan slipar han svärden.

Goizan önskar att hon hade en ficklampa. Eller ett ljus. Hon kan inte tända en eld, för då ser nisse röken och hittar henne. Så därför lägger hon sig inne i tältet och sover. Eller, sover och sover. Hon försöker sova. Hon hör mugglislåten spelas därute. Hon behöver inte titta. Hon vet att ingen är död.

17 sep, 2012 19:37

1 2 3 ... 82 83 84 85 86

Forum > Fanfiction > Mitt Mugglis games

Du får inte svara på den här tråden.