Ron tänker tillbaka
Forum > Fanfiction > Ron tänker tillbaka
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ron
Elev |
Jag hann skriva ett kapitel, nu måste jag rusa till flygplatsen! Hoppas ni gillar det! Kram på er! ♥
Kapitel 29 - Gottgöra allt Ginny och Ron gick längst fram i högt tempo. Ron kände på något sätt att han var närmre Ginny nu. Han hade inte haft en aning om att Harry och Ginny haft problem i sitt förhållande. Han märkte det aldrig eller så var han bara inte speciellt uppmärksam. Han tyckte lite illa om sig själv när han tänkte på att han hade varit förbannad på Ginny när hon kommit den där morgonen gråtandes för att prata med Hermione. Att han aldrig kollat hur hon verkligen mådde, att han aldrig brytt sig. Men det skulle det bli ändring på. Han skulle gottgöra Ginny. Hon hade ju trots allt nästan jämt funnits där för honom och han hade aldrig sett det förrän nu. Ron tog tag i sin systers hand. Han kände bara att han ville att hon skulle veta att han brydde sig om henne väldigt mycket. Ginny log och tog ett hårt grepp om sin brors hand. Länge gick dom upp och ner för kullar och berg. Promenerade längst smala, krokiga stigar. Förbi sjöar och bäckar. Men inte ett spår av Hermione. Efter timmars letande kändes allt hopplöst. Hur skulle dom hitta Hermione? Det var som att leta efter en nål i en höstack. Nästintill omöjligt. Ron suckade tungt. Han kände sig så utmattad, nästan gråtfärdig. Detta eviga letande tog alla hans krafter. - Vad ska vi göra? Det här är omöjligt, vi kommer aldrig hitta henne! sa Ron och satte sig ner på en sten i närheten. Han gnuggade sig i ögonen, suckade igen och hoppades att någon god häxa helt plötsligt skulle komma fram och hjälpa dom. Men ingen kom, ingen annan än dom fyra syntes till. - Vi får inte ge upp. Men jag tror inte Hermione har försvunnit åt det här hållet. Vi vänder och går tillbaka samma väg. Vi får försöka ta oss till stället vi blev fångatagna. Se om någon där vet något. sa Harry i förhoppning om att alla skulle bli lite glada och hoppfulla. - Se om någon där vet något?! Dom skulle ju döda oss om vi kom tillbaka!! sa Ron och förstod inte alls varför i hela världen dom skulle tillbaka till det där hemska stället. - Men Ron, vi går ju så klart inte fram och säger; Hej, ni fångatog oss för ett tag sen. Vi rymde och råkade skada några av er under flykten. Kan ni snälla hjälpa oss med att hitta våran försvunna kompis. sa Harry och gav Ron en liten retsam blick. Ron suckade men skrattade sedan till lite kort. Harry visste alltid hur han skulle få Ron på gott humör. En talang som Ron ibland inte uppskattade att Harry hade. - Okej, det låter väl bra det. Här lär vi ju inte hitta henne. Eller något annat för den delen. sa Ron och reste sig upp. Så vände de fyra och gick vägen tillbaka. Mörkret föll runt omkring dom. Natten var nära. We're all wizards, even Ron. 17 mar, 2011 13:08 |
|
Moldemort
Elev |
GUD VA BRA! Vi kommer sakna dig!
And this one time, i wanted to take lilys... boobies and... put them on my face, and go BRLBRLBRLBRLBRL! - Snape, a very potter sequel 17 mar, 2011 14:42 |
|
jan
Elev |
jätte bra supper ja kram ses
Jag tror livet är en dröm. Men vad händer den dagen du vaknar från denna dröm?
17 mar, 2011 15:40 |
|
Luna 1
Elev |
17 mar, 2011 15:40 |
|
jan
Elev |
Ja hej då Ron bra kapitel !!!
Jag tror livet är en dröm. Men vad händer den dagen du vaknar från denna dröm?
17 mar, 2011 15:59 |
|
hifi
Elev |
17 mar, 2011 17:42 |
|
lily<3
Elev |
Superbra!!!!!!!
Dobby<3 17 mar, 2011 18:14 |
|
Luna 1
Elev |
17 mar, 2011 18:20 |
|
.:HermioneGranger:.
Elev |
Jättebra, ha en trevlig resa!
♥ 17 mar, 2011 20:11 |
|
hifi
Elev |
18 mar, 2011 18:19 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen