Vilien på Hogwarts!^•^
Forum > Fanfiction > Vilien på Hogwarts!^•^
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
en sak bara lucius kom bara en tid i fängelse typ 1 år ._. men bram¨^
21 maj, 2012 15:50 |
|
Hope Potter
Elev |
Skrivet av Borttagen: en sak bara lucius kom bara en tid i fängelse typ 1 år ._. men bram¨^ ... Inte här? Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
21 maj, 2012 21:12 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Hope Potter: okSkrivet av Borttagen: en sak bara lucius kom bara en tid i fängelse typ 1 år ._. men bram¨^ ... Inte här? 21 maj, 2012 21:58 |
|
Miss Black
Elev |
24 maj, 2012 17:42 |
|
AlexZz
Elev |
24 maj, 2012 18:31 |
|
Miss Black
Elev |
24 maj, 2012 18:33 |
|
AlexZz
Elev |
24 maj, 2012 18:35 |
|
Miss Black
Elev |
Min bokblogg
24 maj, 2012 18:36 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Miss Black: Bra Ja, det kan jag. Och det ska jag! Annars skulle jag bli sur... Spoiler: Tryck här för att visa! 24 maj, 2012 18:44 |
|
Miss Black
Elev |
≈Cassie≈
”Vad är din första lektion, Ree?” Jag tittar på mitt skema. 09.00: Trolldryckskonst, står det. Inte så kul. Vår lärare, Professor Moore, är väldigt glömsk av sig. Så fort hon skrivit upp på tavlan vilken dryck vi ska göra ändrar hon sig och skriver ingridienserna till en annan. Det är riktigt förvirrande. ”Jag har trolldomshistoria.” ”Ånej, det har inte jag. Du får klara dig utan mig. Du då Jake?” svarar jag och frågar på samma gång. ”Äääähmm....” Man hör prassel av pergament. ”Spådomskonst.... Neeej.... Trollhistoria...?” Han kisar mot texten. ”Hmm... Förlåt! Trolldomshistoria...” ”Någon är visst lite trött idag, va?” skrattar jag åt Jakes klantighet. ”Öööh, vad?” Han blinkar två gånger och gnuggar sig i ögonen. Gäspar stort och tar en klunk pumpasaft. Jag reser mig upp. Och drar upp min axelrämsväska på armen. ”Hej då. Jag måste gå nu.” Jag pussar Remus på kinden och skyndar iväg till lektionen. Jag hoppas Kitty inte tappat bort tiden i sitt pluggande och missar vår första lektion. Men det kanske hon har? Hon verkade lite ängslig och nervös förut. Hon var orolig för något. Men vad? ”Då så... Äääääähh... Vad skulle jag säga?” Någon kille längst bak räcker upp handen. ”Ja.... Hm... Mr. Lake?” ”Du kanske skulle säga att vi får gå nu?” frågar han hoppfullt. ”Just det! Ni kan gå! Adjö, adjö!” Jag ställer mig upp och ler. Äntligen slut! Nu har jag en ledig håltimme som egentligen är till för läxor men eftersom jag redan gjort allt så är jag helt fri! Jag kliver ut i den proppfulla korridoren. Elever trängs för att antingen komma i tid till nästa lektion eller för att skynda sig till sina respektive uppehållsrum och göra klart de högar av läxor som väntade dem där. När jag till slut kommit ur trängseln av elever och börjat gå mot Gryffindortornet ser jag en rödhårig kalufs skymta bakom en staty. Korridoren jag är i är helt tom på folk förutom just den personen som sitter bakom stenstatyn av en riddare där borta. Jag har en misstanke om vem det är. Det kan vara Kitty. Jag har nämligen inte sett henne sen hon gick iväg från frukosten. Hon kanske inte gick till biblioteket, kanske gick hon någon annan stans.? Jag går långsamt fram mot den om kanske är Kitty. ”Kitty?” viskar jag. ”Låt mig va, Cass.” hör jag en svag röst säga. Har jag fel, eller gråter hon? Det låter nästan som det... ”Jag tänker inte låta dig vara. Du är min vän. Dina problem är mina problem.” jag sätter mig bredvid Kitty på golvet och lägger armen om henne. ” Vad är det Kattis?” Kattis. Hennes gamla smeknamn som jag hittade på för åratal sen. Tänk att jag kom ihåg det. Efter alla år. Det här är säkert första gången på tre år jag säger det. ” Det är inget speciellt. Jag bara...” Hon tystnar och snörvlar till. ”Vad?” säger jag väldigt tyst. ”Jag drömde en dröm...” Hon snörvlar till och börjar tvekande berätta om sin dröm. Jag har alltid vetat att Kitty ibland drömmer sandrömmar. Jag har tillochmed tyckt det är spännande, men nu önskar jag verkligen, verkligen INTE att hennes dröm är sann. Det skulle vara det värsta som kan hända. För det skulle bekräfta det jag varit orolig för hela tiden. Dödsätarna planerar något. Och det där något är INTE bra... ______________________________ Ja... Kanske lite kort, men jag har en idé som är rätt bra. den går inte för om ett tag då... *SPOILER* händer. Så jag visste inte riktigt vad som skulle hända. Nu längtar jag till AlexZz kapitel!! Min bokblogg
24 maj, 2012 19:29 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen