D.A:s rollspel
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > D.A:s rollspel
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Shadow of hope
Elev |
Skrivet av Kallamina: ~Healy~ Jag går ensam vid sjöns strand. Det är ganska mörkt nu men det struntar jag i. När jag måste ta en paus från mina studier går jag altid ut till sjön. Jag har på mig min Ravenclaw uniform men ingen matell eller kappa. Det är en gaska kall kväll. Jag har altid varit lite utav en ensam varg, tyst och ensam. Jag gillar det, men ibland kan ensamheten bli för mycket. Jag försöker att inte tänka på mig själv som ensam, mer som en självständig person. Men innerst inne vet jag så väl att jag är ensam. Jag har inga vänner, ingen pratar någonsin med mig, jag är som en osynlig själ som svävar runt på Hogwarts. Jag hörde några killar prata om mig en gång "Hon den där mysko Ravenclaw tjejen, jag har hört att hon är ett spöke som som bara låtsas vara människa för att få gå på Hogwarts, de säger att hon har tagit över någon annans kropp för att kunna se ut som om hon gick här" Den andre killen svarade; "Jag har också sätt henne, hon går i min tal magi klass, riktigt skumm, kan allting utan att ha gått på en ända föreläsning, hon har trippelt schema så hon måste använda tidvändare, fast hon är sjukt snygg asså" Den första: "Aaah! Sjuukt snygg, synd att hon e så konstig" Jag suckar. Jag är inte konstig, bara annorlunda. Jag släpper inte in någon i mitt liv, jag är för speciell för det. Eller det är vad min mamma brukar säga... Så hör jag plötsligt något från skogen. Jag ser upp. Det står någon där borta! Så här sent får ju inga elever vara ute! Eller? Jag springer allt vad jag har till personen vid skogen. "Hej, vad är det som händer?" frågar jag mycket tyst. Jag minns inte senaste gången jag pratade med någon annan än min lärare. Om jag någonsin har gjort det.... -Förlåt att det blev så långt, men det är liksom bara ett inledningskapitel, det kommer inte bli så långt i fortsättningen. ~Healy Mystical tyvär så tror jag inte att någon är på Hogwarts för tillfället så det kan bli lite smårsvårt att svara
23 okt, 2015 10:26 |
|
Kallamina
Elev |
Skrivet av Shadow of hope: Skrivet av Kallamina: ~Healy~ Jag går ensam vid sjöns strand. Det är ganska mörkt nu men det struntar jag i. När jag måste ta en paus från mina studier går jag altid ut till sjön. Jag har på mig min Ravenclaw uniform men ingen matell eller kappa. Det är en gaska kall kväll. Jag har altid varit lite utav en ensam varg, tyst och ensam. Jag gillar det, men ibland kan ensamheten bli för mycket. Jag försöker att inte tänka på mig själv som ensam, mer som en självständig person. Men innerst inne vet jag så väl att jag är ensam. Jag har inga vänner, ingen pratar någonsin med mig, jag är som en osynlig själ som svävar runt på Hogwarts. Jag hörde några killar prata om mig en gång "Hon den där mysko Ravenclaw tjejen, jag har hört att hon är ett spöke som som bara låtsas vara människa för att få gå på Hogwarts, de säger att hon har tagit över någon annans kropp för att kunna se ut som om hon gick här" Den andre killen svarade; "Jag har också sätt henne, hon går i min tal magi klass, riktigt skumm, kan allting utan att ha gått på en ända föreläsning, hon har trippelt schema så hon måste använda tidvändare, fast hon är sjukt snygg asså" Den första: "Aaah! Sjuukt snygg, synd att hon e så konstig" Jag suckar. Jag är inte konstig, bara annorlunda. Jag släpper inte in någon i mitt liv, jag är för speciell för det. Eller det är vad min mamma brukar säga... Så hör jag plötsligt något från skogen. Jag ser upp. Det står någon där borta! Så här sent får ju inga elever vara ute! Eller? Jag springer allt vad jag har till personen vid skogen. "Hej, vad är det som händer?" frågar jag mycket tyst. Jag minns inte senaste gången jag pratade med någon annan än min lärare. Om jag någonsin har gjort det.... -Förlåt att det blev så långt, men det är liksom bara ett inledningskapitel, det kommer inte bli så långt i fortsättningen. ~Healy Mystical tyvär så tror jag inte att någon är på Hogwarts för tillfället så det kan bli lite smårsvårt att svara Jaha, ok.... *rodnar* Vart e ni då?
23 okt, 2015 14:33 |
|
Alicha black
Elev |
Skrivet av Kallamina: Skrivet av Shadow of hope: Skrivet av Kallamina: ~Healy~ Jag går ensam vid sjöns strand. Det är ganska mörkt nu men det struntar jag i. När jag måste ta en paus från mina studier går jag altid ut till sjön. Jag har på mig min Ravenclaw uniform men ingen matell eller kappa. Det är en gaska kall kväll. Jag har altid varit lite utav en ensam varg, tyst och ensam. Jag gillar det, men ibland kan ensamheten bli för mycket. Jag försöker att inte tänka på mig själv som ensam, mer som en självständig person. Men innerst inne vet jag så väl att jag är ensam. Jag har inga vänner, ingen pratar någonsin med mig, jag är som en osynlig själ som svävar runt på Hogwarts. Jag hörde några killar prata om mig en gång "Hon den där mysko Ravenclaw tjejen, jag har hört att hon är ett spöke som som bara låtsas vara människa för att få gå på Hogwarts, de säger att hon har tagit över någon annans kropp för att kunna se ut som om hon gick här" Den andre killen svarade; "Jag har också sätt henne, hon går i min tal magi klass, riktigt skumm, kan allting utan att ha gått på en ända föreläsning, hon har trippelt schema så hon måste använda tidvändare, fast hon är sjukt snygg asså" Den första: "Aaah! Sjuukt snygg, synd att hon e så konstig" Jag suckar. Jag är inte konstig, bara annorlunda. Jag släpper inte in någon i mitt liv, jag är för speciell för det. Eller det är vad min mamma brukar säga... Så hör jag plötsligt något från skogen. Jag ser upp. Det står någon där borta! Så här sent får ju inga elever vara ute! Eller? Jag springer allt vad jag har till personen vid skogen. "Hej, vad är det som händer?" frågar jag mycket tyst. Jag minns inte senaste gången jag pratade med någon annan än min lärare. Om jag någonsin har gjort det.... -Förlåt att det blev så långt, men det är liksom bara ett inledningskapitel, det kommer inte bli så långt i fortsättningen. ~Healy Mystical tyvär så tror jag inte att någon är på Hogwarts för tillfället så det kan bli lite smårsvårt att svara Jaha, ok.... *rodnar* Vart e ni då? på någon random eng.....tror jag.....jo vi är på en eng...så *skynda dig dit*!
23 okt, 2015 14:49 |
|
Shadow of hope
Elev |
23 okt, 2015 17:32 |
|
Alicha black
Elev |
23 okt, 2015 19:04 |
|
Shadow of hope
Elev |
23 okt, 2015 23:33 |
|
Borttagen
|
jag stod och tänkte ett tag och kollade ner i marken. Joe var bara tyst.
"eller äh, hon är min syster! jag går inte härifrån förrän jag hittat henne!" sa jag bestämt och gick längre in i skogen med Joe. 23 okt, 2015 23:54 |
|
Shadow of hope
Elev |
Jag log lite ledsamt och följde honom längre in i skogen. Jag kollade runt, och skogen såg nästan likadan ut över allt förutom att den var mörkare på vissa ställen än andra.
24 okt, 2015 09:50 |
|
Borttagen
|
"Hermione! kom tillbaka!" skrek jag ut i mörkret.
det kändes hopplöst, vi skulle aldrig hitta henne. "detta är bara mitt fel. varför är jag en sån idiot?" sa jag med gråt i rösten. 24 okt, 2015 12:34 |
|
Shadow of hope
Elev |
Jag kramade honom fort när han sa det sista. "Nej det är det inte alls" sa jag och kollade up på honom ledsamt.
24 okt, 2015 17:34 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen