Hermione Granger - Emma Watson
Forum > Harry Potter > Hermione Granger - Emma Watson
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
jag tycker hon passar perfekt för rollen och hon är så söt
18 dec, 2011 19:13 |
|
Salle
Elev |
18 dec, 2011 19:14 |
|
Lingonbean
Elev |
Jag tycker att Emma Watson passar väldigt bra som Hermione. I första filmen är hon helt rätt alltifrån hur hon spelar rollen till det burriga håret.
Tyvärr, som många redan skrivit, stämmer ju inte utseendet så jättebra. Liksom visst, man kanske inte kan göra så mycket åt ifall man är snygg som stryk vad gäller typ ansiktsform osv, men jag stör mig på att hon plötsligt i trean är nästan blond och har vågigt istället för burrigt hår. Det är ju liksom något som är lätt att fixa för att bättre överensstämma med böckerna. Sedan blev jag förbannad när Hermione/Emma fick en ROSA balklänning i fjärde filmen. Liksom... varför? För att det skulle bli mer "flickigt" eller vad var regissörernas syfte med att ändra på den detaljen? Dessutom var den ju ful som bara den... xD Differences of habit and language are nothing at all if our aims are identical and our hearts are open 18 dec, 2011 19:25 |
|
Josefin_Weasley
Elev |
Jag tycker att Emma spelar Hermione jättebra, hon är superduktig. Men, som många andra också har skrivit, stör jag mig på att hennes hår ofta inte är så rufsigt. Fast det behöver ju inte vara Emmas fel, jag försöker locka mitt hår ibland, men det går nästan inte. Jag kan bar ha lockigt och rufsigt hår i ngn timme, sen blir det rakare och rakare. Det kanske är samma sak för Emma, det vet inte jag
Jag älskar karaktären Hermione, även om hon kan vara lite jobbig ibland. Hon är den karaktär som jag kan känna igen mig själv i mest och därför är hon en av min favortier.
18 dec, 2011 20:09 |
|
prongs
Elev |
hennes tänder är ju inte så lika men annars jättelikt tycker jag!
diggar emma. så SJUKT vacker att man tappar andan.. PRONGS RODE AGAIN LAST NIGHT | ♥ jeffrey, king of my heart ♥ 18 dec, 2011 20:23 |
|
Wolfsbane
Elev |
Jag älskar hennes sätt att agera, alltså, ja jag älskar hennes stil.
_______________________________________ ![]() ![]()
18 dec, 2011 20:24 |
|
Remembrall
Elev |
Tycker det är lite tråkigt att alla ska haka upp sig på Hermiones/Emmas utseende istället för hennes sätt att spela karaktären osv. Det finns andra karaktärer som t.ex. Voldemort, som inte stämmer med beskrivningen i boken då han egentligen ska ha röda ögon.
Jag tycker inte att Emma är helt fantastisk i sitt skådespeleri, utan hon gör det bra. Ibland tycker jag hon kan bli lite väl överdriven och jag förstår varför det kan bli så - Hermione i sig är en lite överdriven person som inte nöjer sig med något annat än Utmärkt i skolan, om man ser det ur den synpunkten.
18 dec, 2011 21:48 |
|
lumos1
Elev |
ja, jag är nöjd (har inte tänkt på det så mkt)
men jag slår vad om att man skulle vara lia nöjd med någon annan ;;
8 dec, 2012 13:33 |
|
Miss D Malfoy
Elev |
Jag tycker igentligen att Emma är alldeles för söt för att spela Hermione då hon beskrivs som halvful..(snälla ta de inte på fel sätt).
Men hon beskrivs att ha stora framtänder,lockígt hår osv,så tycker kanske inte att Emma var den bästa för den rollen rent utseende mässigt, annars är hon grym! (Btw, älskar lockigt hår så har absolut ingenting emot det.) Livrädd för att leva. Dödsrädd för att dö. 8 dec, 2012 13:36 |
|
Hermione6
Elev |
Jag ällskar dem kanske beror på att mïn rollfigur som jag ällskar mest är Hermione och Emma
"Du köper kärlek säljer hat" 8 dec, 2012 16:03 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen