Hermiones Första Kärlek <3
Forum > Fanfiction > Hermiones Första Kärlek <3
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Sovsvampen
Elev |
4 sep, 2011 18:58 |
|
Borttagen
|
Oki tack för tipset!!!! Sry attt jag inte har skrivit! blev inlagd på sjukhuset klo. 2 igår natt!!! 5 sep, 2011 12:57 |
|
Sovsvampen
Elev |
5 sep, 2011 13:49 |
|
Borttagen
|
Jag har haft ont i huvet i en vecka o dom sa att jag har en inflammation i nacken så jag måste göra nå övningar o ha på nån salva!!!
5 sep, 2011 15:23 |
|
Sovsvampen
Elev |
5 sep, 2011 19:54 |
|
Borttagen
|
Tack!!! Tror att jag skriver när jag kommer hem fr skolan!!! Jag slutar... 14.20 idag så typ kvart över tre så kommer jag hem för jag åker buss!!!
6 sep, 2011 07:03 |
|
Sovsvampen
Elev |
6 sep, 2011 13:39 |
|
Borttagen
|
Heej nu skriver jag igen men kom ihåg att jag hoppar 2 år framåt så det är deras tredje år nu!!!
HERMIONE: Vi klev ur vagnarna och började gå mot slottet. När vi kom in så gick vi direkt till Stora Salen och satte oss vid Slytherinbordet. Förstaårseleverna sorterades in i elevhem, Dumbledore hade ett tal, sen fick vi äta. När vi ätit färdigt så gick vi ner till sällskapsrummet. Jag och Pansy gick till våran sovsal och Draco och Blaise gick till deras. - Är du och Draco fortfarande ihop? undrade Pansy. - Ja! Du och Blaise då? frågade jag. - Ja det är vi! sa Pansy glatt. Vi la oss i våra sängar. Susan Bones och Emma Watson sov redan djupt. När jag vaknade kollade jag på klockan och såg att den var halv åtta. Jag kollade mot Pansys säng och såg att den var tom. Jag klädde på mig och gick ut till sällskapsrummet och såg att Pansy satt i en fåtölj och väntade. - Vem väntar du på? frågade jag glatt. - Dig och killarna! sa Pansy sömnigt. - Har du inte sovit? undrade jag. - jo då men jag är trött ändå! sa hon. Just då öppnades killarnas sovsalsdörr och Draco och Blaise kom ut. - Äntligen! utropade Pansy och jag i en mun. . Vadå har ni suttit här och väntat på oss? frågade Blaise och kysste Pansy. - Ja, sa jag. - Okej, sa Draco och kysste mig. Vi gick ner hand i hand till Stora Salen. Förstaårs eleverna stirrade på ett irriterande sätt. Vi satte oss vid Slytherinbordet och började äta. När vi ätit färdigt kollade vi vilka lektioner vi hade idag. - Förvandlingskonst med Ravenclawarna! sa jag efter att ha tittat på schemat. - Och sedan trollkonsthistoria med Hufflepuffarna, konstaterade Pansy. - Trolldryckskonst med Gryffindorarna! se Blaise med avsmak. - Varför måste vi ha med dem? frågade Draco irriterat. - Därför att Dumbledore tycker att alla ska kunna jobba med alla! sa jag. - Men... hann Draco säga innan jag avbröt honom. - Inga men, nu måste vi gå till förvandlingskonsten annars kommer vi försent! - Och ni vet vad professor McGonagall tycker om det! sa Pansy. Vi började gå mot klassrummet. Ravenclawarna var redan där och många Slytherinare också. De sista Slytherinarna kom precis i tid för precis då öppnades dörren och vi gick in. Lektionen gick fort. Vi fick förvandla en stor bomullstuss till en kanin. När lektionen var slut så hade Draco, jag, Pansy och Blaise förvandlat våra bomullstussar till kaniner. - Nu har vi trollkonsthistoria! sa jag och vi gick ner med våra läxor och gick sedan upp för att ha lektionen med professor Binns. Den lektionen var vääldigt tråkigt. Det var en lättnad när professor Binns sa att lektionen var slut. Vi gick ner med våra läxor igen och gick sedan till nästa lektion som var trolldryckskonst. Alla Slytherinare var där innan den första Gryffindorgruppen kom. Potter och Weasley tvillingarna kom nästan sist. Professor Snape hälsade alla Slytherinare välkomna och började lektionen. Potter fick straffläxa eftersom han inte klarade av att koka ihop ett veritaserum. När Snape sa det tittade jag, Draco, Pansy och Blaise på varandra och flinade. Oki det var liite mer än jag brukar skriva eftersom jag har varit borta!!! 6 sep, 2011 17:05
Detta inlägg ändrades senast 2011-09- 7 kl. 13:08
|
|
Sovsvampen
Elev |
Grymt, men när du säger weasley måste du väl mena fred och George? för har för mig att ron sorterades i ravenclaw .. :o
6 sep, 2011 17:45
Detta inlägg ändrades senast 2011-09- 6 kl. 20:04
|
|
Elin Granger
Elev |
Skrivet av Sovsvampen: Grymt, men när du säger weasley måste du väl mena fred och George? fr öhar fr mig att ron sorterades i ravenclaw .. :o Ja så var det! JAG ÄLSKAR DYLAN O'BRIEN <3 6 sep, 2011 19:31 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen