Hp på svenska
Forum > Harry Potter > Hp på svenska
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
ja, usch och fy. Engelska med engelsk sub/ingen sub alls..
16 aug, 2011 21:25 |
|
Maharajah
Elev |
Skrivet av Borttagen: ja, usch och fy. Engelska med engelsk sub/ingen sub alls.. Jag kan faktiskt stå ut med engelsk sub! Det är liksom okej. Men språket MÅSTE vara engelska annars så blir det kaos i hjärnan. Fast ibland, om man är med kompisar, så kan det faktiskt vara rätt roligt att sitta och skratta åt Hermione och co röster på svenska. Har ni även tänkt på att dem som gör rösterna i svenska HP är typ SAMMA barn som gör rösterna till alla andra barnprogram osv? USCH, det är också en störande faktor. Att man känner igen rösterna från 1000 andra program ... 16 aug, 2011 21:52 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Maharajah: Skrivet av Borttagen: ja, usch och fy. Engelska med engelsk sub/ingen sub alls.. Jag kan faktiskt stå ut med engelsk sub! Det är liksom okej. Men språket MÅSTE vara engelska annars så blir det kaos i hjärnan. Fast ibland, om man är med kompisar, så kan det faktiskt vara rätt roligt att sitta och skratta åt Hermione och co röster på svenska. Har ni även tänkt på att dem som gör rösterna i svenska HP är typ SAMMA barn som gör rösterna till alla andra barnprogram osv? USCH, det är också en störande faktor. Att man känner igen rösterna från 1000 andra program ... Hermiones röst är det som jag stör mig mest på, usch vad jag hatar den! Eng sub och tal är det bästa, då måste man inte sitta och lyssna superduper noga utan man kan alltid läsa subben om man missade något ^^, 16 aug, 2011 21:56 |
|
annawpotter
Elev |
16 aug, 2011 22:44 |
|
cannedcorn
Elev |
16 aug, 2011 22:46 |
|
Louixe
Elev |
16 aug, 2011 23:31 |
|
tessa
Elev |
Haha jo det låter ganska fult. Eftersom jag var så liten när jag började se dem så har jag sett en del på svenska, trodde att harry potter var en svensk film då...
Nu klarar jag inte av det, såå irriterande, men nu är det rätt kul ändå!
17 aug, 2011 00:15 |
|
sten
Elev |
Brukade se första dubbad när jag var sjuk, när jag var yngre. Haha.
17 aug, 2011 00:58 |
|
Walter
Elev |
Jag har alltid sett filmerna med svenskt tal, förutom de två sista då. för mig spelar det inte någon som helst roll, då jag är van och tycker om den svenska dubbningen. :3
17 aug, 2011 01:29 |
|
Wierdoo
Elev |
Jag kollade på hp innan jag typ kunde läsa ordentligt. Så när jag var liten såg jag dem på svenska. Jag har mer eller mindre alltid älskat Harry Potter.
There is no good and evil, there is only power … and those too weak to seek it.
17 aug, 2011 01:42 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen