Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Draco Malfoys första är på Hogwarts! [SV]

Forum > Fanfiction > Draco Malfoys första är på Hogwarts! [SV]

1 2 3 ... 7 8 9 ... 13 14 15
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


mer!!!

19 jul, 2011 20:51

:WP:
Elev

Avatar


okej


Det var Caroline från Hufflepuff ( Emies bästa kompis)
Hon var en av tjejerna som dom hade kallat för smutsskalle idag. Hon bara stod där och tittade på honom, hon tog ett steg tillbaka, det såg ut som om hon var rädd.
-Och vad glor du på din äckliga lilla smutsskalle?!
Draco gick snabbt mot henne, det såg ut som hon skulle börja gråta när som helst. Ha! Hufflepuffare, vilka mesar! Tänkte Draco. Och när Draco var några meter ifrån henne sa hon
-Du är en sån jävla idiot! Vet du det?!
Draco gick och slog henne så hårt i magen att hon ramlade. Han tog upp hennes brev som hon tänkte skicka och gick därifrån, han kunde höra tjejens snyftningar. När han kom tillbaka så gick han upp till sin sovsal och läste brevet hon skulle skicka.
Kära Emie!
Jag hoppas du har det bra! Jag saknar dej. Jag önskar att du också kunde vara här nu… Det känns så tomt. Du kan väl skriva vad du får i Julklapp!
En grejj till… Jag vill inte vara dum eller nåt, men din kille Malfoy är helt störd! Förlåt.. hoppas du inte blir arg när jag säger så. Men han går runt med sitt gäng och kallar oss för smutsskallar och retar alla mugglarfödda. Normalt? Inte direkt..
Men snälla skriv tillbaka så snabbt som möjligt! Saknar dej, Puss och Kram från Carro ♥

Draco knycklade ihop brevet och slängde det i papperskorgen, hur kunde jag vara så korkad?! Emie kommer säkert hata mej när hon får reda på detta, tänkte Draco. Men hon kanske inte får reda på det.. Fast det borde hon, Emie och Carro är ju bästa vänner. Han gick till ner till sällskapsrummet och satte sej med dom andra. Pansy och Crabbe spelade trollkarsschack och Zabini och Goyle läste ”The daily Prophet” . Sedan satt dom och snacka en lång stund. Klockan var efter midnatt då dom gick upp för att lägga sej. När Draco låg i sängen tänkte han på morgondagen , Julafton. Undra vad han skulle få i julklapp.

19 jul, 2011 20:54

Borttagen

Avatar


MER!!

19 jul, 2011 20:57

EmilySwann
Elev

Avatar


Meeeer

MoonChiild, JuliaE & mine är AWESOME! :D ?

19 jul, 2011 20:58

Eileen Snape
Elev

Avatar


Skriv mer

Forever Snapes favorite student. ♥ Slytherin forever. ♥

19 jul, 2011 20:58

veravoff1
Elev

Avatar


äääälskar meerr

Läs min fanfiction "only time will tell"

19 jul, 2011 21:44

:WP:
Elev

Avatar


Tipsa gärna vänner !


Morgonen därpå vaknade han med massa julklappar, Dom andra hade redan börjat öppna sina, och till Dracos förvåning satt Pansy där inne med Morgonrock.
-Go morron Malfoy! Ropade Crabbe
-Godmorgon! Svarade han.
-God jul! Vi bjöd in Pansy, alla i hennes sovsal är hemma under lovet så hon har lite tråkigt. Sa Zabini.
-God Jul Malfoy. Sa Pansy
-God jul ! Sa Draco
Han började öppna julklapparna och sedan gick dom ner till stora salen för att äta frukost, det var pyntat med juldekorationer och det var jätte mysigt. Senare under dagen så körde dom snöbollskrig, Draco och Goyle mot Pansy , Zabini och Crabbe. Crabbe mula han 2 gånger och Pansy hoppade över honom och tryckte ner hans ansikte i snön 1 gång, sen gjorde han likadant på henne och då jaga hon honom över hela skolgården. Efter några timmar kom dom in, glada och blöta. Dom bytte om till torra kläder och gick ner och åt middag, nu hade det blivit mörkt ute och Draco kom på att han glömde sina vantar ute. Efter middagen gick han ut och letade, han hittade dom tillslut och på vägen mötte han Caroline, hon backade undan och sprang därifrån. Draco följde efter henne. Han gick fram till henne.
-Tala inte om för någon vad som hände uppe i uggletornet! För då blir det inte så kul för dej!
Caroline svarade inte utan kollade ner på sina fötter.
-Lova!!
-Ja, jag lovar! Snyftade hon.
Draco gick därifrån och lämnade henne ensam kvar i mörkret. Han sprang ner till sällskapsrummet och i soffan låg Pansy och sov, medans killarna satt tysta och pratade med varandra för att inte väcka henne. Sedan blev det väldigt sent och dom skulle gå upp och lägga sej.
-Öh.. ska vi bara låta Pansy ligga här ? Frågade Crabbe.
Dom kollade på varandra. Och såg fundersamma ut.
-Vore det inte bäst om någon bärde upp henne till sin säng istället? Sa Zabini.
-Jag måste på toa . Pep Goyle
-Jag också, hejdå! Sa Crabbe. Så stack dom två.
Zabini och Draco kollade förvånande på varandra.
-Du känner henne bäst. Sa Draco
-Det är bättre du gör det. Du är starkare än mej. Sa Zabini och gick upp till sovsalen.
Så var det bara Draco kvar så han tog upp henne i armarna och gick upp till hennes sovsal. Han la ner henne i sängen och la över täcket, han kollade på henne en stund (shit vad söt hon är när hon sover) tänte han. Sedan gick han därifrån och stängde dörren tyst efter sej. Sedan la han sej i sängen och funderade lite.
-Gillar Pansy fortfarande mej? Frågade Han.
-Det verkar ju som det, sa Zabini.


Dåligt kapitel! Sorry

20 jul, 2011 16:01

sweetfia
Elev

Avatar


mer

20 jul, 2011 16:29

EmilySwann
Elev

Avatar


Moooreee ;D

MoonChiild, JuliaE & mine är AWESOME! :D ?

20 jul, 2011 16:40

Qullie
Elev

Avatar


Bra. :3

Det finns ingen som du, du är perfekt!

20 jul, 2011 17:17

1 2 3 ... 7 8 9 ... 13 14 15

Forum > Fanfiction > Draco Malfoys första är på Hogwarts! [SV]

Du får inte svara på den här tråden.