PRS mellan Ivy Lovegood och Piggelinisen
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan Ivy Lovegood och Piggelinisen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Citrena gick in tillsammans med mig genom dörren till den stora salen. Det blev genast tyst och alla såg oroligt på oss. Jag log och gick och satte mig med Citryn. När jag kom närmare såg jag te, bröd, kakor, kaffe, pannkakor, sirap och smör, det var som på en lyxig brunch restaurang. Jag satte mig tillsammans med Citryn och tog pannkakor, sirap och en gnutta kaffe. Citryn kontrollerade schemat, jag såg över axeln på henne, första lektionen var spådomskonst. Spådomskonst var värdelöst! På Durmstrang hade vi det och det var så sällan att man inte bara glodde på en kula så folk skolkade! Inte ens lärarna tyckte att det var nödvändigt. Jag suckade högt av irritation och för att få uppmärksamhet, vilket funkade utmärkt.
29 okt, 2015 10:09 |
|
Piggelinisen
Elev |
29 okt, 2015 21:21 |
|
Borttagen
|
"Spådomskonst är skittråkigt!" svarade jag surt. Det var det verkligen, man gjorde knappast någonting, om ville få hyfsade betyg på det så fick man gissa på frågorna!
30 okt, 2015 08:47 |
|
Piggelinisen
Elev |
"Sant," suckade jag och sköt undan min tallrik. Jag reste mig och sa:
"Vi börjar om 10 minuter, vi måste nog gå."
30 okt, 2015 10:47 |
|
Borttagen
|
Jag nickade långsamt och reste mig upp.
"Jag har inget emot att komma för sent." sa jag surt och började gå mot utgången. 30 okt, 2015 11:34 |
|
Piggelinisen
Elev |
30 okt, 2015 19:04 |
|
Borttagen
|
"Skit i ett första intryck!" så jag och gick långsamt upp mot trapporna, med ett surt grin på ansiktet.
30 okt, 2015 19:06 |
|
Piggelinisen
Elev |
30 okt, 2015 19:08 |
|
Borttagen
|
"Problem?" frågade jag surt "Du kommer tycka att jag har rätt i slutet av lektionen, tro mig!" fortsatte jag medans jag gick upp för trapporna.
30 okt, 2015 19:10 |
|
Piggelinisen
Elev |
"Vi får väl se," sa jag hånfullt och gick upp till trappsteget bredvid henne. Bara för att jag visste att det störde henne att vara kortare än jag. Härskartekniker var något jag älskade.
30 okt, 2015 19:59 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen