Twilight [ ♥Linn♥ och Jessica Lawiise
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Twilight [ ♥Linn♥ och Jessica Lawiise
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Lawiise
Elev |
(Återställt perspektiv)
Jag sätter mig på sängen och försöker vila mig. Sedan somnar jag. Jag befinner mig i klassrummet. Jag kollar på Casper han har kolsvarta ögon. De skrämmer mig. "Aj!", säger Noemie som sitter på en bänk bredvid mig. "Vadå?", säger jag. Noemie sträcker fram sin hand hon har råkat skära sig på ett papper. Hon börjar blöda på toppen av fingret. Casper hoppar upp från sin stol. Och springer fram till Noemie. Han tar våldsamt upp henne ur stolen. "Gör det inte!", ropar jag. ![]()
3 sep, 2015 20:13 |
|
Borttagen
|
Jag sitter stilla och undrar vad de tänker göra. Döda mig? Behålla mig som fånge? Eller nåt helt annat..?
4 sep, 2015 07:09 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
Jag vaknar av att mobilen ringer.
Jag sätter rmig hastigt upp och tar upp min mobil. "Hallå. Vem är det", säger jag. "Hej. Det är Casper.", svarar han i luren. "Hur fick du tag i mitt nummer?", frågar jag misstänktsamt Han svarar inte. "Det är inte viktigt. Jag vill prata med dig i skolan om en halvtimme.", säger han. "Va? Öhm, okej jag kommer.", svarar jag. Vad vill han... ![]()
4 sep, 2015 10:00 |
|
Borttagen
|
(Vet inte riktigt vad jag ska skriva)
6 sep, 2015 12:30 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
(okej)
Jag sitter kvar. Jag tar upp mobilen igen och ser numret som ringt mig. Jag ringer och väntar på att han ska svara. "Hej.", säger han. "Öh, hej. Jag tänkte bara fråga. Eh... Kan du inte säga det nu det du vill säga.", frågar jag. "Hm. Strunt i det om du inte vill möta mig vid skolan nu så säger jag det till dig imorgon.", svarar Casper och lägger på. ![]()
6 sep, 2015 17:46 |
|
Borttagen
|
Jaspers flickvän vänder sig mot mig.
"Hur gammal är du? I evig ålder alltså." frågar hon. "Nitton." svarar jag. 11 sep, 2015 13:37 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
Jag håller mobilen i handen.
Visste han att jag visste. Var han arg? Vad ville han. "Stella!", ropar mamma. Jag springer ner. "Vill du äta nu?", frågar hon och jag nickar. ![]()
11 sep, 2015 22:20 |
|
Borttagen
|
"Okej. Jag heter Alice förresten." säger hon vänligt och ler. Jag kan inte låta bli att le tillbaka.
"Sluta behandla henne så vänligt!" fräser Jasper till Alice. "Okej, för din information Jasper."morrar jag. "Så är jag inte 'slita alla som kommer nära mig i bitar' typen. Jag är mer 'fly så långt bort du kan' typen. Jag slåss bara i självförsvar och om någon tvingar mig. Jag är ingen bitch, även om du antagligen tycker det." 10 okt, 2015 08:18 |
|
catradora
Elev |
9 dec, 2015 16:56 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
9 dec, 2015 16:57 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen