PRS Fullblodsnimbus & Piggelinisen!
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> PRS Fullblodsnimbus & Piggelinisen!
|
Borttagen
|
Hailey
Efter Katies utbrott gick vi till Tre Kvastar. Dom andra gick och paxade ett bord i hörnet och jag beställde.
"Hej hej, jag vill beställa fyra honungsöl" sa jag och gick och satte mig igen. Efter några minuter kom Madam Rosmerta och serverade oss och jag började dricka.
"Fem minuter" sa jag och kollade på mitt armbandsur.
"Va?" sa Katie.
"Det har gått fem minuter utan att dom har bråkat en enda gång."
Vi började gapskratta och alla inne på cafet tittade på oss. Resten av timmen på Tre Kvastar förflöt utan bråk och vi hade riktigt trevligt.
13 aug, 2015 16:34
|
|
Borttagen
|
Efter en massa tittande i affärerna och stora inköp av godis på Godisbaronen så bestämde vi oss för att gå hemåt. Harry och Draco hade inte bråkat sen mitt utbrott.
13 aug, 2015 16:51
|
|
Borttagen
|
Hailey
När vi kom tillbaka till slottet kramade jag och Katie om varandra innan vi gick mot våra respektive uppehållsrum.
"Ska ni inte också kramas lite?" Retas jag.
"Nähädu, så lågt sjunker jag inte!" sa Draco.
Väl i uppehållsrummet satt de flesta och gjorde läxor, men jag hade inte så många. Dom blev klara på en kvart innan jag gick upp mot min sovsal. När jag stängde dörren efter mig hörde jag en knackning. Vem ville komma in i min sovsal? Katie hade berättat för mig att i Gryffindor delade hela årskursens tjejer sovsal, men i Slytherin hade vi egna sovrum. Jag öppnade dörren och möttes av en blond slytherinare som gav mig ett leende innan han kom in, kysste mig, och stängde dörren bakom oss.
13 aug, 2015 17:28
Detta inlägg ändrades senast 2015-08-15 kl. 19:21
Antal ändringar: 1
|
|
Borttagen
|
Jag gick in i pojkarnas sovsal när alla hade somnat. Jag väckte försiktigt Harry.
"Kan jag sova här i natt?" frågade jag och kysste honom på näsan.
"Visst.." mumlade Harry sömnigt och la sig ner i sängen och somnade om.
Kort där efter somnade även jag.
13 aug, 2015 17:35
Detta inlägg ändrades senast 2015-08-15 kl. 20:27
Antal ändringar: 1
|
|
Borttagen
|
Hailey
Nästa morgon vaknade jag upp i min säng som av någon anledning var ovanligt varm. Eller, när jag funderade i en hundradels sekund var fylld av en person till. Draco sov men ena armen under huvudet och den andra runt min midja. Jag vände mig långsamt om för att inte väcka honom, så att jag låg med ansiktet mor hans.
"Han är snygg när han sover" tänkte jag för mig själv och kysste hans läppar mjukt.
Det fick honom att yrvaket slå upp ögonen.
"Hej" sa han sömnigt och slöt ögonen igen.
"Hej sömntuta" fnissade jag och kysste honom igen. Den här gången var han vaken och besvarade kyssen. Jag var precis på väg att dra upp honom när jag insåg att det var helg. Vi kunde gott mysa en stund till.
14 aug, 2015 13:18
Detta inlägg ändrades senast 2015-08-15 kl. 20:57
Antal ändringar: 2
|
|
Borttagen
|
Jag vaknade upp med Harry tätt intill mig den här morgonen. Jag kollade på honom, han var så snygg (^^). Han slog upp ögonen och kysste mig. Han la sig på mig (ehe xD) och fortsatte att kyssa mig. Hans läppar var mjuka och varma och jag njöt av uppmärksamheten.
14 aug, 2015 18:56
|
|
Borttagen
|
Hailey
Efter någon timme går jag och Draco till frukosten tillsammans. Jag låtsas som ingenting och sätter mig vid Slytherins bord istället för vid gryffindorbordet. Ingen verkar märka något förrän frukosten nästan är över. Då hör jag en välbekant röst bakom mig. En röst jag hört i flera år, men som aldrig talat direkt till mig.
"Sitter inte du vid fel bord, miss Reese?
Professor Dumbledore genomborrar mig med sin blick och höjer på ögonbrynen. När jag inte svarar fortsätter han:
"Nåja. För idag, bara."
Han går upp till lärarbordet och jag ser förvånat efter honom.
15 aug, 2015 21:12
|
|
Borttagen
|
Några veckor senare:
DUN DUN DUUUN VOLDIE Cx
Några veckor senare så skrivs det i alla tidningar att Voldemort är tillbaka. Alla är såklart skräckslagna för att det som står i tidningen ska vara sanning!
15 aug, 2015 21:30
|
|
Borttagen
|
Hailey
Vid frukosten kommer Katie fram till mig vid Slytherinbordet. Hon håller en fult urklippt tidningsartikel i handen som hon lägger på bordet framför mig. Jag läser det samtidigt som hjärtat bultar hårdare.
"Han är tillbaka. På riktigt." Säger Katie.
16 aug, 2015 21:28
|
|
Borttagen
|
Hailey flämtar till och kollar på mig med uppspärrade ögon.
"Är ... är du säker??" Säger hon osäkert.
"Ja, Harry såg honom ju vid trekampen också, kommer du inte ihåg?" Jag tog tillbaka tidningsklippet och knölade ner det i fickan.
16 aug, 2015 21:33
|
Du får inte svara på den här tråden.