Hungerspelen (Öppet rollspel)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hungerspelen (Öppet rollspel)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Fellrendión: Okej... nu insåg jag precis att jag har redan strukit Helena Ravens karaktärer som upptagna så hennes karaktärer är redan bestämda men då betyder det ändå att då kan OzzyStar2 och Vildvittra i alla fall ha fyra karaktärer (fast Helena Raven har bara två ändå isf?) då. EDIT: Men då är allt bra ändå så? Åh, vad jag längtar tills vi kommit igång! Jag har redan förberett mitt första inlägg. ^_^ Ja, det blir kul! 25 jan, 2015 19:21 |
|
Vildvittra
Elev |
Lite förvirrad, vilka distrikt är kvar? xD
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 25 jan, 2015 19:22 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Borttagen: Ja, det blir kul! Ja, alltså då tills vi stannar och kommer ut i tunnlarna. ^^ UPPDATERING: Så, vi har kommit fram till att hissen i rören som leder en upp till arenan ska plötsligt stanna halvvägs och utanför finns det en stor grotta med hundratals tunnlar. Spelarna måste själva ta sig upp till ymnighetshornet som är ovanför markytan men om de kommer i kontakt med andra spelare på vägen så kan det hända att det blir strid utan vapen. Sen finns det andra tunnlar runt ymnighetshornet som kan leda en till andra ställen i arenan (så som till grottor i bergen till gångar under ihåliga träd i skogen). Ovanför markytan finns det ängar som sträcker sig runt ymnighetshornet, det finns ett stort berg som också täcker en del av arenan, det finns en jättestor blandskog som är både lövskog och tallskog (inspirationsbilder finns i första inlägget) som täcker en del och så finns det även sjöar och vattendrag. Så alltså, arenan är en arena som både är under marken och ovanför marken. (Små detaljer som var tunnlarna leder är bara sånt som jag kom på precis nu ifall det var okej men annars är det mesta sånt som vi redan pratat om) Distrikten som är lediga (ska uppdatera första inlägget snart) : Spoiler: Tryck här för att visa!
25 jan, 2015 19:33 |
|
Borttagen
|
Kan ha pojke i distrikt åtta om det går bra
25 jan, 2015 19:37 |
|
Fellrendión
Elev |
Skulle alla kunna skriva i nutidsform, alltså "Hanna går långsamt framåt" (nu menar jag inte H@nna utan det var bara det första namnet jag kom på), det känns liksom mer som att saker händer ja, i nutid då.
25 jan, 2015 19:41 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Fellrendión: Skulle alla kunna skriva i nutidsform, alltså "Hanna går långsamt framåt" (nu menar jag inte H@nna utan det var bara det första namnet jag kom på), det känns liksom mer som att saker händer ja, i nutid då. OK. Kan jag ta pojke i distrikt åtta och flicka i distrikt fem? 25 jan, 2015 19:42 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Fellrendión: Skulle alla kunna skriva i nutidsform, alltså "Hanna går långsamt framåt" (nu menar jag inte H@nna utan det var bara det första namnet jag kom på), det känns liksom mer som att saker händer ja, i nutid då. OK. Kan jag ta pojke i distrikt åtta och flicka i distrikt fem? Okej! Jag tror nog att du kan göra det, om dom är lediga 25 jan, 2015 19:54 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Fellrendión: Skulle alla kunna skriva i nutidsform, alltså "Hanna går långsamt framåt" (nu menar jag inte H@nna utan det var bara det första namnet jag kom på), det känns liksom mer som att saker händer ja, i nutid då. OK. Kan jag ta pojke i distrikt åtta och flicka i distrikt fem? Det är inte jag som bestämmer. Du får fråga Vildvittra! (DLF, ifall jag får kalla dig så? xD)
25 jan, 2015 19:57 |
|
Vildvittra
Elev |
Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Fellrendión: Skulle alla kunna skriva i nutidsform, alltså "Hanna går långsamt framåt" (nu menar jag inte H@nna utan det var bara det första namnet jag kom på), det känns liksom mer som att saker händer ja, i nutid då. OK. Kan jag ta pojke i distrikt åtta och flicka i distrikt fem? Det är inte jag som bestämmer. Du får fråga Vildvittra! (DLF, ifall jag får kalla dig så? xD) Ta det du OzzyStar2 ^^ Fellrendión, vad får du L:et ifrån? xD "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 25 jan, 2015 19:59 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Vildvittra: Fellrendión, vad får du L:et ifrån? xD Jag tänkte först på DF men sen började jag tänka på DLF i Narnia, Trumpkins (dvärgen) smeknamn. :p
25 jan, 2015 20:03 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen