Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS

1 2 3 ... 7 8 9 ... 11 12 13
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar


Hon muttrade och jag log svagt. Jag gick upp ur bassängen och Rudy kom med en bricka.
"Någon som är hungrig?" frågade han och ställde ner den på ett bord vid kiosken.
"Vad är det för något?" frågade Mateo och gick mot borden. Egentligen spelar det ingen roll, han äter allt...
"Korv med bröd" svarade Rudy och sträckte fram en åt honom.
"Någon mer som vill ha?" frågade han och jag nickade och tog emot en tacksamt emot en korv.
"Tackar" sa jag och satte mig ner på en stol. Mateo slog sig ner bredvid mig och Leo på min andra sida. Mimmi däremot satte sig mittemot mig, bredvid Erik.


Kort men vi ska ju spela sims xD

that's all I got to say

28 apr, 2014 14:58

Borttagen

Avatar


Jag tog emot en korv och tittade ut genom fönstret på andra sidan badhuset.
"Det har slutat regna" sa jag till de andra men de hade antagligen inte hört mig eftersom att de pratade om den nya karate tävlingen. Jag suckade och lutade mig bak på stolen då jag såg att Erik flinade mot mig.
"Vad?" muttrade jag och slog honom på armen. Han skakade lite roat på huvudet och tog en tugga av sin korv.
"Ni gör visst den här tävlingen mycket större än de andra vi varit med om." sa Erik efter en stund. "Varför?" frågade han och de tittade på honom.
"De är inte mycket större än vanligt" svarade jag "De håller alltid på såhär när det är något nytt" fortsatte jag och log svagt. Erik ryckte på axlarna och lutade sig bakåt och lyssnade ointresserat på dom medans de pratade.
Jag tittade på klockan som satt uppsatt på väggen, den var 16.32. Tiden hade gått väldigt fort.
Jag tog en tugga av korven och la sedan ner den på en bricka.
"Jag ska ha något att dricka, någon annan som vill ha något?" frågade jag och de nickade och började prata igen. Jag himlade med ögonen och gick mot kiosken.

28 apr, 2014 20:24

Kola
Elev

Avatar


Jag tittade snabbt mot Mimmi och vände mig sedan mot de andra och fortsatte prata. Mika muttrade något surt och gick sedan mot kiosken. Jag suckade och fortsatte sedan prata med de andra om matchen.
"Så jag tänkte att vi kunde börja med Erik, om det är okej" sa han och Erik ryckte på axlarna.
"Visst"
"Och sedan kan Mim-" började han men avbröt sig och tittade runt bordet.
"Var är Mimmi?" frågade han och Mimmi vände sig om i kön till kiosken.
"Seriöst?" frågade hon och slog ut med armarna. Samtidigt blev kunden framför henne klar i kassan och hon gick mot killen. Men han stängde luckan rätt framför henne och ryckte på axlarna och pekade på en skylt. Det stod ÖPPET: 11:00 - 16:40. Hon bankade på fönstret och slog ut med armarna.
"Kom igen!" sa hon och gick mot omklädningsrummet. Jag suckade och ställde mig upp.
"Ska vi sticka hem?" frågade jag och tittade på alla. Leo nickade sakta och log svagt mot mig.
"Japp" sa han och tog upp brickan och la den vid kiosken.

~

Jag borstade igenom mitt hår och kramade ur det sista vattnet innan jag gick ut till de andra.. När jag kom ut stod Leo där lutad mot väggen. Jag såg mig omkring men det var ingen annan där. Jag gick fram till honom och log mot honom.
"Är de andra inte klara?" frågade jag och han skakade på huvudet.
"Nej, Mateo och Erik pratar om något tv-spel och Dylan pratar med Rudy om matchen. Mimmi då?" frågade han och jag ryckte på axlarna.
"Hon byter om." sa jag och han nickade.
"Du... Alltså, inne på badhuset, det var inte meningen om jag var jobbig" sa han och såg mig i ögonen. Jag rodnade och tittade ner på mina fötter.
"Ingen fara, det var snarare mitt fel. Jag var klantig nog att tro att du skulle hjälpa mig" fnissade jag och slog lätt till honom på armen. Jag tog ett steg närmare honom och han tittade mjukt på mig.
"Eh.." mumlade jag och öppnade munnen för att säga något men avbröts. Leo la en handen runt min midja och den andra vid mitt huvud. Han drog mig försiktigt mot honom och jag kunde känna hans magmuskler mot min mage. Han lutade huvudet, sakta mot mig, och jag kände hans varma andedräkt mot min kind. Jag blundade och lutade mig några millimeter, vilket var avståndet som skiljde våra läppar ifrån. Jag pressade mjukt mina läppar mot hans och han besvarade mjukt kyssen. Jag la händerna runt hans hals och log.
"Jag.." började jag och rodnade.
"Öhh..." sa plötsligt någon bakom oss. Jag släppte snabbt Leo och vände mig om för att få se Erik stå där med en väska i handen.
"Öhh..." svarade jag och Leo i mun på varandra. Jag hörde hur de andra kom gående mot oss och jag flyttade mig ännu en meter från Leo.
"Vad ser ni så förskräckta ut för då?" frågade Dylan och tittade på oss alla tre.
"Ja, har ni sett ett spöke eller?" frågade Mateo och flinade.

that's all I got to say

28 apr, 2014 21:32

Borttagen

Avatar


Jag skakade bara på huvudet och gick förbi dom. Jag hörde hur min mobil ringde och jag tog snabbt upp den och tog den mot örat.
"Hallå?" frågade jag och väntade på de andra vid utgången.
"Du, kan du komma och hämta mig oc..." började Alex.
"Nej, jag har inge körkort Alex." sa jag och la på. "Kommer ni?" frågade jag dom och de nickade medan killarna pratade på om allting. Jag öppnade dörrarna ut från badhuset och sprang snabbt mot Rudys bil.
"Öppna den!" sa jag och pekade på bilen.
"Har du bråttom Mimmi?" frågade Rudy med höjda ögonbryn.
"Ne, jag kommer bara frysa ihjäl" svarade jag snabbt och mina ben började darra. Rudy låste upp bilen och jag satte mig snabbt och stängde dörren med en smäll efter mig. De andra skrattade men fortsatte att prata. Erik hoppade in bredvid mig i baksätet och Mateo satte sig på min andra sida. Dylan satt längst fram bredvid Rudy och Rosie och Leo satt bakom oss.
Rudy satt på musiken på högvolym och sjöng lite innan han insåg att han sjöng framför publik då han slutade tvärt.

28 apr, 2014 21:46

Kola
Elev

Avatar


Jag himlade med ögonen när Rudy tystnade och tittade sedan ut genom fönstret. Det var sjukt pinsamt att sitta bredvid Leo, nu när vi hade kyssts... Jag pillade på min tröja och lutade huvudet mot sätet.
"Vart ska vi nu, Rudy?" frågade Dylan och Rudy vände sig mot honom.
"Ja, ni ska hem och lämna era saker och sedan ska ni tillbaka hit halv sju för träning." sa Rudy och alla stönade.
"Men det regnar ju!" utbrast Erik och Mimmi skakade på huvudet.
"Nej, nästa gång du ska protestera, kolla först fakta" sa hon och Erik tittade ut. Han suckade och slog ut med händerna.
"Men nähä? Kan vi inte bara se en film eller något?" frågade han och Rudy skakade på huvudet.
"Nej, vi måste träna inför matchen." sa han och alla blev genast lite mer uppspelta när han nämnde matchen.

~

Jag la in mina badkläder och gick sedan upp på mitt rum. Jag hade duschat på badhuset så jag behövde inte duscha nu. Jag öppnade upp min gmail och kollade om jag hade fått veckans biologiläxor.

that's all I got to say

29 apr, 2014 17:39

Borttagen

Avatar


Jag slängde in mina badkläder i tvätten och gick sedan in till köket där min pappa satt.
"Ska jag fixa maten nu?" frågade han och jag skakade på huvudet.
"Nej, jag måste sticka till dojon ett tag, men jag messar när jag är på väg hem" log jag och han nickade. Jag gick ut i hallen och satte på mig skorna då Alex kom in i huset. Han var helt dyngsur och jag började genast fnittra.
"vad?" sa han irriterat. "Det regnade" sa han och slängde av sig skorna och rufsade till mig i mitt ljusa hår.
"Hey!" sa jag och slog honom på armen. Han flinade och gick in till köket.
"Jag sticker nu!" ropade jag till min pappa och gick ut ur huset och började springa mot dojon. Jag var den första som kom dit förutom Rudy.
"Bra Mimmi, börja värma upp" sa han när jag hade bytt om till min Gi. Jag nickade och började göra några armhävningar och situps. Efter det satte jag mig med benen framför mig på golvet och började stretcha.

29 apr, 2014 18:45

Kola
Elev

Avatar


Jag stängde av datorn och la mig på sängen med mobilen i handen. Jag gick in på instagram och gillade några av Mateos bilder. Han hade bombat Mimmi med massa pinsamma bilder. Jag himlade med ögonen och ryckte till när min dörr öppnades.
"Rosie!" ropade Linus och sprang mot mig. Jag log mot honom och reste mig upp från sängen.
"Hej Linus, har du haft det bra idag?" frågade jag och han nickade och hoppade upp på sängen.
"Jag och Nick lekte med dinosaurier på dagis" sa han uppspelt. Jag nickade och såg att mamma kom in i rummet. Hon stod med Linus ryggsäck i famnen och log mot oss.
"Hej mamma" sa jag när Linus till slut hade slutat prata.
"Hej Rosie, har du haft det bra idag?" frågade hon och jag nickade.
"Vi åkte och badade med dojon" sa jag och hon nickade.
"På tal om dojon, ska du inte ha träning idag?" frågade hon och jag nickade.
"Jo fast det är typ vid halv sju." sa jag och tittade på klockan. Den var lite över sex, om jag åt mat nu skulle jag hinna precis i tid. Jag reste mig upp och tog Linus i handen.
"Ska vi äta något?" frågade jag honom och han nickade och tittade upp på mamma.
"Vad för mat?" frågade han och mamma gick nerför trappan.
"Kycklinggryta" ropade hon över axeln. Linus stönade, han tyckte inte om kycklinggryta, men följde ändå efter mamma. Jag skrattade och gick ner jag med.

När vi satt vid matbordet hade pappa kommit hem. Mamma som tidigare hade varit så pratglad sa inte ett knyst. Linus lekte med kycklingbitarna och låtsades att de var dinosaurier och verkade inte uppfatta den spända stämningen, som tur var.
"Så, eh pappa, gick det bra på jobbet?" frågade jag och han nickade sakta. Mamma tittade ner i sin tallrik och ställde sig sedan raskt upp.
"Jag ska nog ta och ringa er morfar" sa hon och jag ställde mig också upp.
"Ja, och jag måste till dojon" sa jag och gick ut i hallen. Jag tog ett paraply och ett par rosa Converse.

(Jag hade svarta shorts och en grå tröja med svart tryck)

that's all I got to say

29 apr, 2014 20:02

Borttagen

Avatar


Jag ställde mig raskt upp när Erik kom in i dojon.
"Slå mig... nej jag menar utmana mig" sa jag snabbt och han höjde på ögonbrynen och skakade på huvudet.
"Jag ska bara byta om" sa han och gick in till killarnas omklädningsrum. Jag sprang lite på stället då Erik kom tillbaks. Vi ställde oss i fait position och det tog ett tag innan jag sparkade på hans smalben så att han ramlade ner på golvet.
Jag skrattade överlägset åt honom men han tog tag i min arm och drog ner mig på golvet.
"Hursomhelst så van jag" sa jag men näsan i vädret medan jag satt där nere på golvet.
"Visst, du är bara en väldigt dålig vinnare" sa han och jag slog honom på armen.
"Vad håller ni på med?" frågade Rudy som kom ut från sitt kontor "Åååh... jag fattar" sa han och ryckte på ögonbrynen.
"Nej, Rudy" sa jag och log.
"Upp med er och fortsätt träna då, de ska inte ha någon chans att slå oss." sa han bestämt och la armarna i kors.
"Vad tråkig du är Rudy" stönade Erik och jag ställde mig upp. Jag sträckte fram handen till honom och han reste sig upp.
"Såja, ni får leka sen, fortsätt nu" sa han och klappade med sina händer. Vi började om men den här gången slog Erik ner mig och när han väl skulle hjälpa mig upp var det min tur att dra ner honom på golvet med en duns.
Jag lipade åt honom och log.

29 apr, 2014 20:18

Kola
Elev

Avatar


Jag gick in i dojon och fällde ner paraplyet och såg att Mimmi och Erik satt vid bänken och skrattade. Min första tanke var att Erik hade berättat om det som hände på badhuset, men det visade sig att de pratade om när Rudy hade hoppat ut ur bilen. Erik skrattade när Mimmi berättade vad som hänt. Jag himlade med ögonen och ställde paraplyet vid ingången och gick sedan fram till de.
"Hej, vad gör ni?" frågade jag och Erik tittade upp på mig.
"Tja, inte samma sak som d-" började han men jag sprang mot honom och hoppade på honom så att han ramlade bakåt, med mig på honom. Jag satte mig upp och tog tag i hans krage och höll upp hans huvud.
"Mary Rose Misty Mendler!" skrek Rudy förskräckt och kom för att hjälpa Erik, som bara flinade.
"Jag tänkte säga samma sak som du och Mimmi, pratar om killar" ljög han och jag tittade argt på honom.
"Mary Rose, flytta på dig!" sa Mimmi och drog bort mig. "Vad är det med dig egentligen?" frågade hon och då kom Mateo in i dojon. Han såg att Erik låg på golvet och flinade och gick mot honom och drog upp honom.
"Varfan har du gjort nu då, mannen?" frågade han och Erik ryckte på axlarna.
"Jag vet inte" sa han oskyldigt.
"Men kom igen, skulle Rosie någonsin skada någon utan avsikt?" frågade han och tittade på mig. "Hon kan ju inte ens döda en fluga utan att be om ursäkt."
"Kan jag väl visst!" sa jag trotsigt och alla tittade på mig.
"Jaså?" frågade Mimmi och pekade på Rudys burk med insekter som han matade Snuttan (Phils get) med. "Döda en utav de"
Jag stirrade på de stackars hjälplösa djuren.
"Nej." sa jag och satte armarna i kors.
"Där ser du!" utbrast Mimmi och fnissade. Jag himlade med ögonen och vände ryggen åt insekterna. Dylan och Leo kom in i dojon och såg oss alla.
"Vad händer här?" frågade Leo och tittade på mig och sedan Erik.
"Vad har du gjort, Erik?" frågade Dylan. Erik himlade med ögonen.
"Inget! Hon attackerade mig!" sa han och slog ut med armarna.
"Rosie? Mary Rose attackerade dig?" sa Leo med en road blick.
"Vadå? Jag kan väl slåss" sa jag och vände mig mot Leo. Han höjde ena ögonbrynet och tittade på mig.
"Du är som en liten försvarslös kattunge när det gäller slagsmål" flinade han och jag stampade in i omklädningsrummet för att byta om till min gi. Jag var inte en försvarslös kattunge, utan en karateelev. Det ska jag bevisa, tänkte jag och knöt fast mitt svarta bälte och gick ut i salen.
"Vem först?" frågade jag och pekade på de alla fem.

that's all I got to say

30 apr, 2014 13:26

Borttagen

Avatar


"Jag!" sa Mateo och flinade. "Du bad om det" sa han och ställde sig i sin löjliga faitposition som fick mig att börja fnissa. Han försökte ge mig en mördande blick men det fick mig bara att fnissa ännu mer.
"Okej" sa Rosie och ställde sig i sin faitställning. Mateo sprang rakt mot henne och hon vek snabb undan så att Mateo sprang rakt in i väggen. "Ser du, jag är inte alls som en hjälplös kattunge." morrade hon och jag fnissade igen.
"Vi får se." sa Leo och ställde sig upp. "Nu är det min tur" sa han och tittade på henne. Jag tittade på Erik som flinade och när han såg att jag tittade på honom vände han genast bort blicken. Jag höjde på ögonbrynen men tittade sedan på Rosie igen som rodnade lätt. Jag la huvudet på sned och kollade lite på när de slogs. Det var rätt jämnt men mitt i faiten ringde min mobil och jag gick snabbt till mitt skåp och tog upp den. Jag gick tittade upp på dom och nickade som en visning på att dom skulle fortsätta.
"Hallå?" frågade jag och personen i andra änden hostade till.
"Det är dags att komma hem gumman" hörde jag en välbekant röst säga.
"Mamma?!" utbrast jag men tystnade när jag tittade på de andra.
"Ja, det är jag. Kommer du?" frågade hon och jag kände mig alldeles varm inuti.
"Visst!" svarade jag och vi la på. Min mamma hade jobbat i Australien i ungefär två år och nu hade hon kommit hem.
Jag sprang till omklädningsrummet, bytte snabbt om och gick ut till de andra igen.
"Säg till Rudy att jag tränar extra mycket imorgon. Jag måste sticka" sa jag till dom och sprang snabbt ut från dojon. Jag sprang raka vägen hem utan att stanna. Jag öppnade snabbt dörren, tog av mig skorna och gick snabbt in i köket där mamma stod med ett brett leende. Hon kramade om mig och lekte lite med mitt hår.
"Du har blivit så stor sedan jag såg dig sist!" log hon och jag skrattade.
"Jag var tolv förra gången mamma" log jag och hon klappade mig på kinden.
"Din mamma fick en liten lucka på sitt jobb, så hon kommer stanna här i alla fall en vecka" sa pappa som log där han satt vid bordet.
Alex satt bredvid och log han också. Min mamma hade fått mycket blondare hår sedan jag sett henne sist, och solen hade gjort så att hon fått en stark solbränna.
"Jag skulle gärna vilja veta om er nya skola och du Alex har ju börjat på Gymnasiet vid det här laget eller hur?" log hon och Alex nickade. "Och sen vill jag ju gärna veta om det har kommit någon ny kille in i ditt liv än" log hon och knuffade till mig med armbågen.
Min mamma var 35 år och jag kunde berätta ungefär allting för henne. Jag nickade och satte mig på stolen mittemot Alex och mamma satte sig bredvid mig.
"Vi kan ju börja med att du berättar hur ditt jobb är i Australien" log pappa och mamma la huvudet på sned.
"Förra veckan hittade vi en väldigt sällsynt fisk..."
"Mamma, allvarligt? Det måste finnas något mer intressant än fiskar?" frågade Alex och mamma skrattade till. Hon började förklara om de olika djuren och vi fick se massa ut av vackra bilder. Alla djuren var olika och de var mycket vackrare än vad jag hade tänkt mig.
Pappa fixade snabbt maten och när vi satt och åt tjafsade vår mamma om Alex hade träffat en tjej eller om jag träffat en intressant kille.

30 apr, 2014 17:20

1 2 3 ... 7 8 9 ... 11 12 13

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS

Du får inte svara på den här tråden.