Styra drömmar.
Forum > Off Topic > Styra drömmar.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av adliitam: Jag blir ofta medveten (lucid dreams) under drömmar. Så tänker jag: åååh vad kul, det här är en dröm och jag kan göra precis vad jag vill! Så gör jag ofta saker jag inte vågar göra i verkligheten. Det brukar faktiskt hända varje natt Hur länge har du kunnat det? "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 22 sep, 2013 18:01 |
|
adliitam
Elev |
Skrivet av Solkatten: Skrivet av adliitam: Jag blir ofta medveten (lucid dreams) under drömmar. Så tänker jag: åååh vad kul, det här är en dröm och jag kan göra precis vad jag vill! Så gör jag ofta saker jag inte vågar göra i verkligheten. Det brukar faktiskt hända varje natt Hur länge har du kunnat det? Alltså jag vet inte, kanske något år vad jag kan komma ihåg? Säkert innan också, men det är först förra året jag fick veta att det var något som hette lucid dreams å när jag fattade vad det var så insåg jag att jag gjorde det i mina drömmar! ![]() ![]()
22 sep, 2013 18:14 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av adliitam: Skrivet av Solkatten: Skrivet av adliitam: Jag blir ofta medveten (lucid dreams) under drömmar. Så tänker jag: åååh vad kul, det här är en dröm och jag kan göra precis vad jag vill! Så gör jag ofta saker jag inte vågar göra i verkligheten. Det brukar faktiskt hända varje natt Hur länge har du kunnat det? Alltså jag vet inte, kanske något år vad jag kan komma ihåg? Säkert innan också, men det är först förra året jag fick veta att det var något som hette lucid dreams å när jag fattade vad det var så insåg jag att jag gjorde det i mina drömmar! Kan du berätta om någon klardröm? "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 22 sep, 2013 18:16 |
|
adliitam
Elev |
Skrivet av Solkatten: Skrivet av adliitam: Skrivet av Solkatten: Skrivet av adliitam: Jag blir ofta medveten (lucid dreams) under drömmar. Så tänker jag: åååh vad kul, det här är en dröm och jag kan göra precis vad jag vill! Så gör jag ofta saker jag inte vågar göra i verkligheten. Det brukar faktiskt hända varje natt Hur länge har du kunnat det? Alltså jag vet inte, kanske något år vad jag kan komma ihåg? Säkert innan också, men det är först förra året jag fick veta att det var något som hette lucid dreams å när jag fattade vad det var så insåg jag att jag gjorde det i mina drömmar! Kan du berätta om någon klardröm? Har inte precis drömt några roliga klardrömmar. Men tillexempel så drömde jag för några nätter sedan att jag var på min gård och det var vinter, och då insåg jag att det var en dröm, så är det en kille jag "dejtar" (töntigt det lät) som jag har bråkat med mycket på siståne så jag tänkte att nu kan jag ringa han i drömmen och säga precis vad jag tycker till honom, det jag är för feg för att säga i verkligheten. ![]() ![]()
22 sep, 2013 18:23 |
|
Hedwig96
Elev |
hände faktiskt här en dag att jag började drömma, då skulle jag vakna för att se om jag skulle hinna före klockan ringde! så jag "pausade drömmen" och slog upp ögonen trots att jag sovit, bara så där, märkte att jag hade 1 ½ timma kvar och somnade om, dock drömde jag inte nåt efter det!
Annars är jag nog inte så bra på det, tror typ alltid att det är på riktigt, fast det ofta är helt osammanhängande! 23 sep, 2013 19:30 |
|
Borttagen
|
Jag hade lucida drömmar som liten.
Jag började drömma mardrömmar när jag var ca 4 år. Jag har faktiskt ingen aning om vad som skapade dem, men de handlade alltid om samma sak och de hade alltid samma händelseförlopp, som slutade med att jag såg mig själv dö och falla ned i en svart avgrund. Då vaknade jag oftast med panik och hjärtklappning, men vissa nätter började drömmen bara om när jag dog och jag var tvungen att genomleva den igen. Jag blev livrädd för att sova och började hålla mig vaken så länge jag bara kunde p g a det. Efter flera år av samma mardröm varje natt så hände något. Mitt i en av drömmarna så "frös" liksom hela drömbilden, som när man pausar en film, och jag hörde min egen röst säga "vill du vakna nu eller fortsätta?" VAKNA, tänkte jag desperat som svar, och då kände jag hur det började rycka i mina ögonlock och så slogs mina ögon upp och jag vaknade. Efter detta hände det ganska ofta att jag fick denna fråga när jag hade dessa mardrömmar, oftast vid den tidpunkt där drömmen började bli som mest skrämmande. En gång var jag "modig" nog att fortsätta drömmen, och den fortsatte som vanligt men denna gång var jag konstigt nog inte särskilt rädd längre. När jag blev lite äldre försvann mardrömmarna och med det även mina lucida drömmar. Tycker att det är ett jätteintressant fenomen och är tacksam att jag fått uppleva det! 24 apr, 2015 18:31 |
|
L'Amour et Psyché
Elev |
Ibland, men jag var bättre på sånt där när jag var liten. Eller tja, jag kunde styra till viss del. Och jag kunde ofta vakna upp från mardrömmar om jag ville. Om det fanns några snälla i mina mardrömmar så sa jag alltid hejdå först, och förklarade mig lite. "Jag är ledsen men jag måste gå. Det här är nämligen bara en dröm och jag måste vakna." De var förstående.
25 apr, 2015 10:16 |
|
Borttagen
|
jag drömde en gång att kan kunde styra drömmar.
jag drömde alltså att jag gick och sov och drömde, och i den drömmen så kunde jag typ styra allt (minns att jag typ flög till min kompis hus och åt deras kex mitt i natten xD). sen när jag vaknade (i drömmen) så typ gick jag att jag gick till en vårfest mitt i vintern. och sen vaknade jag ur hela skiten. det var en underlig natt... men nej, jag kan inte styra mina drömmar. tror jag. 26 apr, 2015 10:18 |
|
Dream
Elev |
26 apr, 2015 11:32 |
|
A2
Elev |
Bara litte
what do I need to prove 28 apr, 2015 08:00 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen