Efter kriget (SV)
Forum > Fanfiction > Efter kriget (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
seamus
Elev |
18 maj, 2011 20:30 |
|
Hogwarts Stolthet
Elev |
Vi vill ha mer!!
Du behöver inte säga mer, Granger. Säg mig, vem av er ska dö i år? / Minerva McGonagall 20 maj, 2011 12:42 |
|
Pixie
Elev |
20 maj, 2011 15:33 |
|
Julizee
Elev |
Förlåt att det dröjde sååååååå länge men här kommer en och ni är så snälla som väntar på mig som är så trög. Men jag hoppas att det ska komma snabbt nästa gång..
Hoppas att ni gillar den. ”Vad är det?”, ropade Harry tillbaka. ”Kan inte du komma hit?” För att…” Harry hann inte klart för George kom in i vardagsrummet. Han höll i Piggy, Rons uggla. Piggys vinge var skadad och han kunde knappt röra på sig. ”Åh, Piggy!”, sa Ginny och sprang fram till Piggy. ”Vad har hänt?” ”Jag såg något vitt figur som kom in i fönstret”, sa George. ”Sen kraschade den i golvet och jag märkte att det var Piggy.” Ginny tog Piggy från George och gick till köket och pysslade om honom. ”Ron!”, sa Harry och vände sig mot Ron. ”Har du fått något brev eller har du sett Piggy? Varför svarade du aldrig?” ”Vilka brev?”, sa Ron och tittade chockad på Harry. ”Jag har inte fått något eller sett Piggy. Har du skickat något brev till mig?” ”Ja, men Piggy kom tillbaka alltid utan något svar. Någon annan har tagit alla brev”, sa Harry och såg fundersam ut. ”Dödsätare”, sa George och satte sig i soffan bredvid Harry. ”Ja, dödsätare”, sa Ginny. Alla ryckte till, de hade inte märkt att Ginny var klar och stod med Piggy i handen som var i en handduk. Hon hade hört allt. ”De måsta ha tagit brev från Piggy. För det finns ju säkert fler hemliga dödsätare.” ”Men då har de tagit Hermione med!”, ropade Ron och stod upp. ”Hermione skulle aldrig försvinna så där.” ”Ron, vi hittar henne”, Lugnade Harry Ron. ”Vi ska åka till Australien och leta efter henne.” ”Varför inte nu?”, sa Ron och tittade mot alla. ”Men då följer jag med er”, sa Ginny bestämt. ”Nej!”, sa Harry bestämt och stod sig upp. ”Du ska stanna här med George så berättar ni för alla andra i familjen när de är tillbaka vad som har hänt. Vad ska Molly säga om du reser i väg direkt efter det som hände med dig?” Ginny öppnade munnen och stängde den igen. ”Ginny, du stannar här med George”, sa Ron. ”Men jag och Harry åker nu och letar efter Hermione. Ni tar hand om Piggy och berättar för andra. ”Då, säger vi så”, sa George och stod upp. ”Kom tillbaka i natt om ni inte hittar henne.” ”Ja, så vi åker nu, Ron?”, sa Harry och tittade mot Ron. ”Ja!”, sa Ron och gick till George och Ginny och gav varsin kram. Harry gav George en kram, sedan gick han till Ginny och gav henne en kyss på munnen. ”Hejdå, Ginny!”, sa Harry. ”Stanna här för min skull, jag kommer tillbaka så fort jag kan. Det kommer gå bra. Sedan gick Harry och Ron ut från ytterdörren. Harry vinkade till Ginny och George innan han stängde dörren. Ute var varmt och solen lyste. Det var helt blått himmel och det var molnfritt. Gräsmattan var grönt, fåglarna visslade och allt verkar vara som vanligt. Som inget har förändrats, som att Tonks, Lupin och Fred skulle komma gående på gräsmattan. Men allt har förändrats. Det kommer inte bli som förut. Harry sköt undan tanken. ”Är du redo?”, frågade Harry och vände sig till Ron. ”Så redo som man kan bli”, sa Ron och höll Harrys hand. De försvann med en poff. ___________________________________________________________________________________ "Just det tretton av oss mot en enda kille som inte får lov att utföra trollkonster- vi har inte en chans."/Fred 20 maj, 2011 18:14 |
|
Luna 1
Elev |
20 maj, 2011 18:18 |
|
Pixie
Elev |
20 maj, 2011 18:37 |
|
Julizee
Elev |
Skrivet av Pixie: Guud! Älskar dig nu! Nä, tror inte det! "Just det tretton av oss mot en enda kille som inte får lov att utföra trollkonster- vi har inte en chans."/Fred 20 maj, 2011 18:51 |
|
Pixie
Elev |
Skrivet av Julizee: Skrivet av Pixie: Guud! Älskar dig nu! Nä, tror inte det! "Just det tretton av oss mot en enda kille som inte får lov att utföra trollkonster- vi har inte en chans."/Fred Jag kan inte hitta ett enda fel på dig!
20 maj, 2011 19:04 |
|
Borttagen
|
Bra kapitel Julizee.
21 maj, 2011 09:26 |
|
Julizee
Elev |
Hej!
Harry kändes att någon tryckte mot honom innan han hann landa. Han ramlade ner och slog sig lite på armen. Han tittade upp och såg att han var på en gata med fullt av människor som var ute och handlade. Ron låg bredvid honom och folk stirrade på dem när de gick förbi Harry och Ron. De var i Sydney och solen lyste klart, det var varmt ute. "Vad helvete", sa Ron och reste sig upp. Han borste bort smuts på hans kläder. "Vad mycket folk. Hur tänker du hitta Hermione bland miljoner personer i en stad?" "Inte vet jag", svarade Harry och reste sig upp och tog upp väskan som Ron tog med. Han letade i väskan och hittade en foto på Hermione. "När togs den bilden?" "Får jag se?", frågade Ron och Harry gav honom bilden. "Hm, det var väl dagen innan vi skulle åka. Tänker du att vi ska gå runt och fråga alla om de har sett henne? Det går inte" "Inte alla", sa Harry och stängde väskan. "Hermiones förlädrar. Tänk om Hermione har tagit bort deras glömskeförtrollning men har försvunnit efteråt. Så de kanske har sett henne." Det såg ut som att Ron tänkte protsera men stängde munnen innan han hann säga något. Harry tog bilden på Hermione och tittade på den igen. Hon skrattade och hennes bruna hår var naturligt lockigt och hennes bruna ögon lyste. Harry kände hur mycket han saknade henne. Tänk om det var Ginny som var borta, han skulle inte klara av det så han sköt undan tanken. "Harry, någon tittar där borta. Mannen med solglasögon och med svarta kläder", viskade Ron och tittade på mannen. Harry vände sig försiktigt till mannen. Han var 10 meter bort, han stod och stirrade på dem med solglasögon. Han var lång och hade hatt på sig. Sen gick han iväg och Harry kunde inte se var han var på väg för massor människor var i vägen. "Tror du att det är en hemlig dödsätare?", frågade Ron och såg lite chockad ut. "Ja, det tror jag", svarade Harry och tittade på Ron. "Men vi måste till Hermiones föräldrar först. Vi hittar aldrig mannen igen." "Hermiones föräldrar bor andra sidan av Sydney. Vi måste ta en taxi", sa Ron och vinkade till en taxi som kom till dem. "Har du mugglar-pengar?", undrade Harry och gick till sidan av vägen. "Ja, Hermione packade ner. För hon sa att vi kommer behöva det när vi ska vara i den mugglar världen", sa Ron och gick in i taxi som parkerade bredvid trottoaren. Harry hoppade in i taxi efter Ron. Efter en halvtimme så var de framme vid den områden som Hermiones föräldrar bor. Det hade varit väldigt mycket bilar i Sydney och det tog en bra stund att åka. Ron hade problem med att betala, han förstod inte hur mycket pengar som man skulle ge. Harry försökte minnas hur mycket pengarna var värda men till slut så lycklades de betala rätt. Taxiföraren såg sur ut när det tog så långt tid att få pengarna. Så fort Harry och Ron hoppade ut från bilen så stack taxin iväg. "Vilken surskalle", sa Ron och tittade på när taxi bilen åkte i väg. "Var bor de, Ron?", frågade Harry och tittade runt. "Där", sa Ron och pekade mot huset framför dem. Det var en ganska liten röd villa med en stor gräsmatta. Det var många stora fönster, det var blandat mellan modernt och gammaldags. Harry gick till dörren, det var många fina blommor ute. Harry knackade på dörren. Det kom ingen svar. Ron gick runt huset och kollade. "Det är mörkt där inne", ropade Ron och sprang till Harry. "Ingen är hemma." Harry provade öppna dörren och det gick. Det var olåst. Ron tittade chockad på Harry. "Så var det inte förut. Något har hänt." "Vi går in och tittar", sa Harry och gick in. Ron följde efter. Det fanns två sovrum, kök, vardagsrum och en toalett. Men allt var tomt. Ingen saker, inte en endaste. "Något har hänt eller hur?", frågade Ron och Harry nickade. "Vi går till centrumet och kollar runt", sa Harry och gick ut. Ron följde efter och såg lite rädd ut. Något hemskt har hänt. Det var Harry säkert på men vad? De gick till centrumet under tystnaden. Vad var nästa steg? De hade inte hittat något spår och Hermiones föräldrar var borta. Efter en kvart så var de framme i en stor centrum. Det fanns massor affärer och det var stort. Ron ville gå in en mat affär och köpa dricka. Harry väntade utanför. Det var jätte varmt i sydney. Om det inte hade hänt något sånt då skulle Harry njutit men nu går det inte. Hermione var borta. Efter en stund kom Ron tillbaka med två små flaskor Coca Cola. Han gav en till Harry. "Vad ska vi göra nu?" frågade Ron och tittade på Harry. Något person kom på dem, så Harry och Ron ramlade ner. Harry tittade upp och personen som hade krockat med dem. stod sig upp och det var en tjej med brunt hår. "Hermione?", skrek Ron och Harry samtidigt. Hermione tittade på dem och hon såg rädd ut. "Kom nu. Vi måste sticka nu", sa Hermione och tog Harry coh Ron i varsin hand. De försvann med en poff. __________________________________________________________________________________________________________________ "Just det, tretton av oss mot en enda kille som inte får lov att utföra trollkonst- vi har inte en chans."/Fred 28 maj, 2011 15:59 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen