Jag vill att du ska bli min [SV]
Forum > Fanfiction > Jag vill att du ska bli min [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
kocospricken15
Elev |
1 jan, 2013 19:35 |
|
YoshiFriend <3
Elev |
1 jan, 2013 19:36 |
|
Borttagen
|
1 jan, 2013 19:38 |
|
NyTo
Elev |
2 jan, 2013 14:43 |
|
YoshiFriend <3
Elev |
2 jan, 2013 15:00 |
|
Borttagen
|
Yes!
2 jan, 2013 20:14 |
|
NyTo
Elev |
Kapitel 7: Cedric
Jag var påklädd och satt vid sängen och försökte andas ut. Jag var jättenervös. "Äh, nu går jag och äta frukost." mumlade jag för mig själv. Jag hade vaknat klockan fem på morgonen, alldeles klarvaken och svettig. Jag hade klätt på mig och suttit på sängen och bara funderat. Nu var klockan sju. Det skulle knappt vara nån i salen, men vad gjorde det? Jag gick ner för flickornas sovsalstrappor och gick sadan genom porträtthålet med lätta steg. "Varför sjutton går du till frukosten så här tidigt? Du väckte faktiskt mig!" ropade Den tjocka damen efter mig. Jag struntade i henne. Som jag hade förutspått, så var det igen i den Stora salen, förutom ett par Ravenclaware som tydligen stigit upp för nåt visst program. Jag dängde ner på stolen och började hälla upp flingor åt mig. Jag hade snbbt ätit färdigt, och klockan var knappt halv åtta. Till min förvåning hörde jag steg som närmade sig Salen. Jag tittade upp. Det var Cedric. När han upptäckte mig sade han försiktigt: "Åh, hej." och log. "Hej." svarade jag och rodnade. Varför skulle jag alltid rodna? "Öh, vill du komma till vårt bord och sitta?" frågade han. "Ja, varför inte?" sade jag med en gång. Jag var glad att de två Ravenclawarna hade gått. Jag kände mig jätteklumpig när jag vinglade fram till Hufflepuffbordet. "Varför steg du upp så tidigt?" undrade han medan han började äta. "Varför steg du upp så tidigt då?" frågade jag retsamt. Han log bara. Vi satt där tyst en stund. Sedan frågade han plötsligt: "Hur kommer det sig att du tillhör Gryffindor? Jag tycker du verkar mer som en Hufflepuffare." "Åh, sorteringshatten funderade på att sortera mig i Hufflepuff, men bestämde sig för gryffindor i alla fall. --- Hinner inte skriva mer nu, men fortsättning kommer!
3 jan, 2013 16:37 |
|
Little J
Elev |
3 jan, 2013 16:51 |
|
Clara Darkin
Elev |
NyTo: Låter du ingen under 12 år läsa bara för att det är romantik med?
Varför skulle ingen under 12 år kunna få läsa om romantik, för att de är för små för det eller? Det finns många under 12 som skriver om kärlek eller t.o.m. har ett förhållande, jag tycker det är lite orättvist. ![]()
3 jan, 2013 17:47 |
|
Candys
Elev |
Jättebra!!!BEVAKAR!!!
3 jan, 2013 17:52 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen