Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!
Forum > Harry Potter > Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Piggy
Elev |
Det är något som jag faktiskt ofta tänker på och stör mig på när jag ser filmerna.
Hermione använde ju också magi i andra filmen i Diagongränden när hon fixar Harrys glasögon.
6 jan, 2012 21:51 |
|
Borttagen
|
Skrivet av soratanaka: Antar att Ministeriet har annat att göra än att jaga elever som gör en lumosbesvärjelse ensam i ett rum i ett hus där människorna ändå är medvetna om hans "talanger". Vadårå? Petunia säger ju att Lily kom hem "varenda helg med fickorna fulla av grodyngel och förvandlade tekoppar till råttor." Håller med här! 7 jan, 2012 01:11 |
|
Miss Lunatic
Elev |
Skrivet av Piggy: Det är något som jag faktiskt ofta tänker på och stör mig på när jag ser filmerna. Hermione använde ju också magi i andra filmen i Diagongränden när hon fixar Harrys glasögon. Fast Diagongränden är ju inte mugglarvärlden, så jag tror inte att det gör så något där ^o) Och när det kommer till början av PoA, så läste jag på någon engelsk sida att små förtrollningar som Lumos/Nox osv inte anses som ett hot för att avslöja sig för mugglare. Dessutom var han inte i närheten av någon mugglare när han gjorde det, för han var ju ensam i sitt rum. Låter det helt borta? :3 ~ Hearing voices no one else can hear isn't a good sign, even in the wizarding world ~ 7 jan, 2012 15:22 |
|
Hermione Granger!<3
Elev |
jag vet inte.... men jag tror att dem har gjort fel i filmerna...
HERMIONE FOREVER!!!!<3<3<3<3<3<3<3
7 jan, 2012 16:43 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen