Lägg av med Slytherin-mobbningen!
Forum > Harry Potter > Lägg av med Slytherin-mobbningen!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cailine
Elev |
Skrivet av themarauder: Du är den enda jag någonsin hört talas om som får höra detta flera gånger per dag. Jag skulle kunna förstå om du hamnar i en konflikt med någon att någon använder slytherin-fördomen mot dig, men inte av någon random här på mugglis! Det kan jag helt enkelt inte tro på (<- så underbara tycker jag att ni är även om jag inte känner alla så bra). För i böckerna är det ju så att många från det elevhemmet är onda - men jag tror inte att någon människa med sitt förnuft i behåll verkligen tror att man är OND i det elevhemmet. Slughorn är väl bevis för det! Och det är hur många som helst på mugglis som ÄLSKAR Snape (jag, t.ec.). Om Lucius är en perfekt avbild av vad Slytherin är, då så ändrar jag direkt min positiva åsikt till elevhemmet. Jag kan inte säga att han är det, men det är min uppfattning, i alla fall. Jag får säga att även jag var chockad när jag såg den här användaren, det var därför jag skrev meddelandet. Det händer inte jätteofta på mugglis, men jag tyckte att det var ett aktuellt ämne och skrev därför tråden. Här på mugglis är inte problemet jättestort då de flesta har respekt för de olika elevhemmen. Och förresten, Andromeda Tonks var en Slytherin, hon gjorde "bra" saker. Beroende på vad man ser som bra och vad man ser som dåligt. ![]() ![]()
12 aug, 2012 02:46 |
|
Borttagen
|
Jag tycker inte att man ska mobba något elevhem alls. Alla elevhem har ju typ fördomar.
Ravenclawarna ska ju vara besserwissar. Hufflarna är fårskallar. Slytherinarna är onda. Men, detta är en bok. JK gjorde säkert Slytherin lite ont för att det skulle bli spännande i boken. För, vad hade hänt om inte Draco och hans gäng hade varit ont. Det skulle förändra hela boken. Och, här på mugglis. Vem har sagt att ormarna är dumma? 13 aug, 2012 11:03 |
|
Lemon
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag tycker inte att man ska mobba något elevhem alls. Alla elevhem har ju typ fördomar. Ravenclawarna ska ju vara besserwissar. Hufflarna är fårskallar. Slytherinarna är onda. Men, detta är en bok. JK gjorde säkert Slytherin lite ont för att det skulle bli spännande i boken. För, vad hade hänt om inte Draco och hans gäng hade varit ont. Det skulle förändra hela boken. Och, här på mugglis. Vem har sagt att ormarna är dumma? Precis rätt ord! Vissa saker borde inte existera, en av dessa saker är grön paprika 13 aug, 2012 11:08 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Vill bara börja med att jag gillar/älskar alla elevhem lika mycket även om Hufflepuff passar mig perfekt!
Det här med mobbningen är elakt och onödigt. Visst så kan det vara så att man tycker att till exempel Slytherin är ont(ett exempel bara) eller att Hufflepuff är korkade, men då håller man det för sig själv. Jag har faktiskt aldrig haft något emot Slytherin sen jag började läsa böckerna(såg filmerna först) istället så började jag ha lite emot Gryffindor för den enkla andledningen att det bara var dom det handlade om hela tiden, dock så har jag bytt åsikt nu. Sluta mobba! Hufflepuff är ett awesome elevhem med både bra och dåliga egenskaper/personer. Slytherin är ett awesome elevhem med både bra och dåliga egenskaper/personer. Gryffindor är ett awesome elevhem med både bra och dåliga egenskaper/personer. Ravenclaw är ett awesome elevhem med både bra och dåliga egenskaper/personer.
13 aug, 2012 11:39 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Lemon: Skrivet av Borttagen: Jag tycker inte att man ska mobba något elevhem alls. Alla elevhem har ju typ fördomar. Ravenclawarna ska ju vara besserwissar. Hufflarna är fårskallar. Slytherinarna är onda. Men, detta är en bok. JK gjorde säkert Slytherin lite ont för att det skulle bli spännande i boken. För, vad hade hänt om inte Draco och hans gäng hade varit ont. Det skulle förändra hela boken. Och, här på mugglis. Vem har sagt att ormarna är dumma? Precis rätt ord! Tack. Du får en tumme. 13 aug, 2012 13:21 |
|
Zaga
Elev |
Jag har gillar inte heller att slytherin är misförståd för att ha haft många dötsätare men slytherin står ju för huvudet på skaft och det måste ju en dötsätare ha så det är inget fel med slytherin!
13 aug, 2012 20:41 |
|
Borttagen
|
Cailine
Lite gammal tråd, men jag känner ändå för att skriva lite... Detta med "Slytherin-mobbing".. Well. jag har under säkert... tja 8 av mina 10 år som nörd kännt mig mer eller mindre, i perioder, mobbad för att jag varit Gryffindor. Vi är snobbar, dumdristiga, högmodiga, jag har hört all skit som finns att säga om mitt elevhem. Jag har gfråtit, skrikigt och flera gånger kännt mig utanför, blivit driven med, allt, för att jag varit Gryffindor. Och jag vet flera andra som kännt lika dant. Och nu, helt plötsligt, det två senaste året har det totalvänt och det skrivs massa om slytherinmobbing. För nu finns det helt plöstligt många Gryffindorare. Jag försöker att förstå. För å ena sidan så, det hör till att man driver lite emellan elevhemmen, det gör det. Jag försöker ta det som något roligt och på skämt, när jag ibland egentligen har sedan gått och gråtit för att folk sagt riktigt elaka saker om mitt elevhem... (tänk på att jag varit nörd sedan jag varit åtta..). Så ja, jag kan å ena sidan förstå att jag och säkerligen några andra Gryffare driver lite med Slyth - för vi har själva fått ta och får ta mycket skit för att vi är röda. Så jag förstår dig på ett sätt, å andra sidan tror jag att man skall försöka ta det med en nypa salt när folk driver med ens elevhem. För tänk på att det drivs med alla elevhemens egenskaper. Slytherin onda, Gryffindor högmodiga och dumdristiga (och majoriteten av fans verkar enligt den uppfattning jag får ofta BARA se negativa saker med Gryffindor medans de ser BÅDE positiva och negativa saker med Slyth) Pufflarna är mesiga och Rawarna bara är. 16 aug, 2012 00:34 |
|
JuliaE
Elev |
Helt rätt skrivet!
Håller med dig till 100%. Egentligen så tror jag att alla elevhem har "onda" personer eller dödsätare etc. Men dom framhävs inte lika tydligt som i Slytherin, jag ser inte det här som ett problem, iaf inte från min sida. Då jag är stolt över att vara i Slytherin och jag är också stolt över dom egenskaper jag besitter som för mig till en i Slytherin. Så länge jag vet att mina egenskaper och mitt elevhem är rätt för mig och bra enligt mig så tycker inte jag det är nåt att tjafsa om. Jag själv har inte sätt mycket av den så kallade "Slytherin-mobbningen" men det jag sätt här har inte varit något allvarligt. Inget mer än att vi påstås vara "onda", och är det bara jag som inte skäms över att vara i det "onda" elevhemmet? Det är lite av en ära måste jag säga.
(C) Läs gärna min FF!
En fjärdedels vilie [SV]
16 aug, 2012 01:18 |
|
Borttagen
|
synd om er
21 aug, 2012 08:46 |
|
Borttagen
|
Jag är inte ond. Jag vill bara ta över världen.
21 aug, 2012 09:46 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen