Marielle Swann
Forum > Fanfiction > Marielle Swann
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jippie
6 jun, 2012 13:03 |
|
Ginny =)
Elev |
Kapitel 4!
_________________________________________________________________ Jag gick i gången på det långa tåget och tittade in i kupéerna. När jag hade gått i flera minuter såg jag en kupé där det satt en två tjejer som verkade vara i min ålder. Jag tyckte att jag inte hade något annat val en att gå in i kupén. Så jag knackade svagt på dörren. En tjej med ljust hår kom och öppnade, Hej, får jag sitta med er? sa jag blygt. Tjejen som redan satt ner sa Visst! med hög stämma. Jag gick in i kupén och satte mig. Tjejerna började genast prata med mig. Tjejen med ljust hår hette Missy och den andra, som hade blont med mörka slingor, hette Jane. Missy och Jane hade träffats i Diagongränden innan så de kände varandra lite grand. Efter en stund kom en tant med en vagn och frågade om vi ville ha något. Jag köpte tre chokladgrodor, en stång och en pumpakaka. Tåget började sakta in och stannade till slut vid en station. Jag, Missy och Jane gick av tillsammans. Det stod en jättelik man med långt, brunt skägg på perrongen. Han skrek: Förstaårselever hitåt! Så jag och Missy gick till den store mannen medan Jane hämtade sin katt borta vid tåget. Manen berättade att han hette Hagrid och var lärare i skötsel av magiska djur. Han berättade också att han inte skulle ha oss förrän vi började andra året. När alla hade samlats skulle vi åka i små båtar. Jag, Jane, Missy och en annan flicka satte oss i samma båt. När vi hade satt oss började båtarna åka. Båtarna var naturligtvis magiska och åkte av sig själva. Jag förstod att gå på Hogwarts skulle innebära massa nya upplevelser och jag kände hur det pirrade i mig av förväntan. Efter en stund såg vi en stor gråsvart byggnad, det lyste att skimmer om skolan som fick en att utropa ett högt ååååå! Vi hade kommit fram till Hogwarts! Vi kunde konstatera att skolan var lika vacker på kort håll som på långt. Hagrid hjälpte folk upp ur båtarna, de som redan stod på fast mark stod och stirrade på den vackra byggnaden. När alla hade kommit upp ur båtarna och gått längs den slingriga vägen upp till Hogwarts sa Hagrid åt oss att gå in. Inne var det högt i tak och en massa trappor. Det stod en kvinna i hög svart hatt med smalt huvud. Hagrid sa att hon hette McGonagoll. McGonagoll hälsade alla välkommna till Hogwarts och berättade om elevhem och tävlingar. ________________________________________________________________________ Hoppas det blir bra!
6 jun, 2012 13:26 |
|
Borttagen
|
JätteSuperMegaBra!!!
6 jun, 2012 13:29 |
|
AlexZz
Elev |
6 jun, 2012 13:34 |
|
Hermione130
Elev |
Jag J-j-j Jag undrade bara!
6 jun, 2012 16:38 |
|
Lida
Elev |
Jättebra kapitel
6 jun, 2012 17:18 |
|
Borttagen
|
Bra nej suuuuuper bra!!!!!!!
6 jun, 2012 18:53 |
|
Soda
Elev |
Bra! Men tänk på att använda " före någon pratar t.ex "Oj vad snabbt det går" utbrast Lisa.
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=22924&page=1#p1
6 jun, 2012 19:41 |
|
Ginny =)
Elev |
Skrivet av Soda: Bra! Men tänk på att använda " före någon pratar t.ex "Oj vad snabbt det går" utbrast Lisa. vaa?
7 jun, 2012 10:16 |
|
Soda
Elev |
Skrivet av Ginny =): Skrivet av Soda: Bra! Men tänk på att använda " före någon pratar t.ex "Oj vad snabbt det går" utbrast Lisa. vaa? Du skriver. kan jag sitta med er? Jaa det kan du. Men istället ska man skriva "Kan jag sítta med er?" frågar Marielle / jag. (Beroende på om du skriver i jag-form) "Jaa det kan du " svarar tjejen.
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=22924&page=1#p1
7 jun, 2012 14:37 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen