Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Livet på andra sidan

Forum > Fanfiction > Livet på andra sidan

1 2 3 ... 7 8 9
Användare Inlägg
missanne
Elev

Avatar


ok sorry för det.men kommer it på nått att skriva...

status: IN LOVE!!!!

12 sep, 2012 18:17

Olivia oooo
Elev

Avatar


Kap. 3 - Himmels gallerian

Dagarna hade rullat på som vanligt. Idag skulle Harry och Ginny, Lily, James och Albus gå till ’‘Himmels gallerian’’ för första gången. Dom alla visste pressis vad dom ville ha. Albus skulle ha en vattenpistol, James skulle ha en burk med lys-grön slime, Lily skulle ha en prinsess-klänning och Harry och Ginny skulle köpa en ny soffa. När dom kom till torget hade dom bestämt att dom skulle gå skilda vägar (inte lämna varandra för evigt men gå till olika affärer). James och Albus skulle träffa sin kompis Felix som dom lärt känna under deras första vecka i himlen. Felix skulle vissa vägen till en hemlig, föräldrafri bus affär. Harry och Ginny skulle gå till ”ditt vardagsrum”. Det var en stor affär fylld av saker till vardags rummet. Deras grannar (Oliver och Sofia) hade tipsat dom om den affären när dom var på middag med dom. Dom hade diskuterat möbler och vart dem bästa affärerna för att köpa saker och tig var. Dom hade starkt rekommenderat ”ditt vardagsrum” när Harry sa att dom tänkt köpa ny soffa. Dom hade lytt deras råd och bestämt sig för att det skulle vara den första affären dom skulle gå till. Lily skulle följa med dom och när dom var klara skulle hon och Ginny gå till ”Barnes alldeles egna utklädnings butik”. Medan dom gjorde det skulle Harry titta på en ny klocka till sig själv. Han hade ingen klocka som fungerade. Den som han hade med sig när han dog hade James förstört när han och Albus lekte krig med pinnar. Dom hade lekt i köket och Harrys klocka låg på köksbordet. Albus hade bakat och stod nära klockan och bordet när James försökte hugga honom i huvudet. Albus hoppade undan för att skydda sig själv och då träffa pinnen klockan istället. Då hade Albus och James skrattat ända tills Harry kom.

Nu var dom framme. Det stod hus på både vänster och höger sida. Det var som en lång korridor men utomhus och väggarna var små affärer kan man säga. Torget påminde om Diagongränden. Dom slitna husen och den korridor liknande gångvägen. Glada människor som springer ut och in i affärerna. Diagongränden, vitt med mycket svaga färger men skarpa konturer. Mitt bland alla upptagna och hetsade människor står en liten kille med ljust hår och vinkar. Det måste vara Felix. Han vinkade för fullt och log brett till Albus och James. Han försvann när en fet liten gumma gick förbi. Men nu syntes han igen med samma glada leende. Albus och James vinkade nu också. Dom båda visste precis vem det var. Dom trängde sig fram till honom och James ropade:
”Kom nu, vi går”.
”Vi ses här klockan 12 och äter lunch!” ropade Ginny och Albus nickade. Hans mun rördes och sen nickade James. Sen försvann dom in i folk massan.
”Ska vi gå nu?” undrade Harry, och Ginny nickade. De börja långsamt gå. Dom gick efter beskrivningen dom hade fått av Oliver och Sofia.

Nu såg de ett stort skyltfönster där det stod en massa soffor och andra saker som man kunde ha i ett vardags rum. Stora ljus-röda skyltar hängde överallt i skylt fönstret. På dom stod det 50% rea.
”Vilken tur vi hade”, sa Harry och pekade på en av skyltarna.
”Ja, verkligen!” sa Ginny. Dom gick fram mot dörren och öppnade den. Ett klingnde ljud hördes och dom steg in. De stod nog i den största affären någonsin (kändes det som). Soffor i alla möjliga modeler av soffor stod överallt i affären. Små ljus och fina lampor fanns det också. Nästan allt som man kan tänka sig tillhöra vardagsrummet. En bit fram stod kassan. Vid kassan satt en tjock dam. Hon räknade pengarna som samlats in under dagen. Harry slängde en blick mot sofforna och började gå. Ginny och Lily följde efter.
”Vad tycker ni om den där”, sa Harry och pekade på en vinröd soffa.
”Jag tänkte mig mer en sådan här”, sa Ginny och pekade på en mörkgrå soffa.
”Ja den tar vi”, sa Lily och sprang fram och satte sig i den. Ginny satte sig bredvid henne.
”Okej då” sa Harry och gick och satte sig med dom. Han tittade runt i affären. Sedan tittade han på den tjocka damen och sa:
”Ska vi betala?”
”Ja, det kan vi väl”, sa Ginny och började gå.


”Hej” sa den tjocka damen.
”Hej”, sa Lily och tittade storögd på den tjocka damen. ”Är det kul att jobba här?”
”Ja!” sa hon. ”Nå, vad vill ni ha?”
”Vi vill ha den grå soffan där borta”, sa Harry och pekade på den gråa soffan.
”Ja, okej det blir 2 000 kronor.” sa hon. ”Den blir levererade till er om cirka en vecka”.
”Okej” sa Harry och la två tusenlappar i den tjocka damens hand.
”Tackar, skriv på här”, sa hon och tog fram ett papper. ”Vi behöver er adress där ni bor och ert godkännande.”
Harry tog pappret och sedan fick han en penna av damen. Han skrev ner adress och namn sedan gav han pappret till tjocka damen.
”Tackar” sa hon och skrev under själv. ”Hoppas ni får för er att handla här någon annan gång också”, sa hon och sedan lämnade de tre affären.

”Och nu då?” frågade Ginny när de hade lämnat affären.
”Jag är hungrig!” sa Lily
”Då går vi och äter”, föreslog Harry. ”Killarna är nog klara, och klockan är 12”
”Vad bra, då går vi” sa Ginny
”Jaaa, mat!” ropade Lily.

Nu såg dom Felix, Albus och James stå och vänta otåligt på platsen där dom började i Himmels gallerian. Klockan var nu 12.06.
”Äntligen kommer ni!” sa James.
”Ja”, sa Albus.
”Vart ska vi äta?” frågade Felix.
”Vart vill ni äta?” sa Harry och tittade på dom alla.
”Jag vet inte” sa Albus och James i mun på varandra.
”Vart vill du äta, Felix?” sa Ginny
” Där” sa Felix och peka på en restaurang som hette ‘Matvrak’.
” Okej, där har vi aldrig varit...” sa Harry tveksamt...

I miss this place❤️

18 sep, 2012 16:33

Borttagen

Avatar


Awesome!
Vetnivetivetni? Jag var den första att läsa detta, och jag rättade typ tuuuuuuuusen stavfel...
Typ från "Dom" till "De".
Och satte dit ",". Och en massa andra fel
Spoiler:
Tryck här för att visa!Säg fy på Olivia för att hon skrev så många stavfel…!

18 sep, 2012 16:36

Olivia oooo
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Awesome!
Vetnivetivetni? Jag var den första att läsa detta, och jag rättade typ tuuuuuuuusen stavfel...
Typ från "Dom" till "De".
Och satte dit ",". Och en massa andra fel
Spoiler:
Tryck här för att visa!Säg fy på Olivia för att hon skrev så många stavfel…!


ÖÖÖÖÖÖ Tack då
Hehe

I miss this place❤️

18 sep, 2012 16:37

Borttagen

Avatar


Skrivet av Olivia oooo:
Skrivet av Borttagen:
Awesome!
Vetnivetivetni? Jag var den första att läsa detta, och jag rättade typ tuuuuuuuusen stavfel...
Typ från "Dom" till "De".
Och satte dit ",". Och en massa andra fel
Spoiler:
Tryck här för att visa!Säg fy på Olivia för att hon skrev så många stavfel…!


ÖÖÖÖÖÖ Tack då
Hehe
Varsågod

18 sep, 2012 16:38

Olivia oooo
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Olivia oooo:
Skrivet av Borttagen:
Awesome!
Vetnivetivetni? Jag var den första att läsa detta, och jag rättade typ tuuuuuuuusen stavfel...
Typ från "Dom" till "De".
Och satte dit ",". Och en massa andra fel
Spoiler:
Tryck här för att visa!Säg fy på Olivia för att hon skrev så många stavfel…!


ÖÖÖÖÖÖ Tack då
Hehe
Varsågod


Hallå

I miss this place❤️

18 sep, 2012 16:39

Borttagen

Avatar


^Tyst nu
Är Eira kvar där?
Hellu?

18 sep, 2012 16:40

Borttagen

Avatar


Super duper bra!!!!

18 sep, 2012 16:52

Borttagen

Avatar


jÄTTEjättebra!!

18 sep, 2012 17:21

Viethina
Elev

Avatar


18 sep, 2012 17:34

1 2 3 ... 7 8 9

Forum > Fanfiction > Livet på andra sidan

Du får inte svara på den här tråden.