Leandra Glacier och spelet om liv och död~ [THG-fanfic]
Forum > Fanfiction > Leandra Glacier och spelet om liv och död~ [THG-fanfic]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Victoire Weasly
Elev |
24 maj, 2012 21:15 |
|
Miss Black
Elev |
25 maj, 2012 15:17 |
|
Tegelsten
Elev |
Kapitel 13
Det är nu som det är meningen att ens familj ska få säga ett par ord till en för sista gången, men jag har ju ingen familj här. Ingen som har någon anledning till att säga hejdå till mig. Möjligtvis så skulle Tanu ha gjort det, om inte den idioten anmält sig som frivillig. Jag kommer aldrig förlåta honom för det. Men det kanske inte spelar någon roll för honom, alla i hans familj har dött, vad jag har hört. Inte från honom, men jag hörde några av hans bekanta prata om det. Men ändå. Jag fattar fortfarande inte. Plötsligt börjar dörren gnissla och jag får nästan en hjärtattack, känns det som. En ung flicka och en äldre dam kommer in genom dörren. Vid första anblick känner jag inte igen någon av dem, men sedan går det upp för mig att flickan är Nina Harbor, flickan vars plats jag tog. Hennes flätor är lite rufsiga och tårar hotar att flamma upp i hennes ögon. Det ser ut som om hon försöker säga något, men hon stänger snabbt munnen igen och istället tar det äldre damen till orda. "Tack," säger hon, "tack, jag vet inte varför du gör det, men du har räddat mitt barnbarns liv..." Ninas ögon fylls nu med tårar som sakta börjar rinna ner längs kinderna. "Förlåt," snyftar hon och tar tar i mina händer, "förlåt..." Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. "Du..." säger jag tyst, "du har inget att säga förlåt för. Det var inte ditt fel att Ju- hon drog ditt namn..." Åter igen tar den äldre damen ordet. "Men du hade aldrig behövt anmäla dig," säger hon, "vi är båda mycket, mycket tacksamma, men vi..." "Det spelar ingen roll," avbryter jag henne, "det spelar ingen roll." Och så var tiden ute och de var tvungna att gå ut. Det där samtalet gjorde mig både glad och ledsen. Men också förvirrad, och rädd. Rädd för att jag verkligen börjar sätta mig in i vad som är mitt öde. Att bli slaktad på min fars arena. Plötsligt slår det mig att min familj kommer att se mig. Juna är en sak, men om far... Jag slår handen för munnen. Det här kommer att gå åt helvete. Att klicka både här och där. 28 maj, 2012 20:12 |
|
Nelly1513
Elev |
Oh... My... Fucking... God.
DU SKRIVER JU HELT JÄVLA BÄST, JUH!!!♥ AlexZz and I are friends 4 ever <3
28 maj, 2012 20:17 |
|
Victoire Weasly
Elev |
28 maj, 2012 20:18 |
|
Borttagen
|
BRA!
28 maj, 2012 20:39 |
|
Borttagen
|
Super!
28 maj, 2012 20:51 |
|
Borttagen
|
Skriv mer!
9 jun, 2012 15:36 |
|
Borttagen
|
Awzome kapitel
9 jun, 2012 15:38 |
|
Miss Black
Elev |
Oooooooj!! Jag har inte komenterat!!! O______O
\_____/ det var jättebraaaa! Skriv MEEEEER! Min bokblogg
9 jun, 2012 20:37 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen