Lily Potter-Livet bakom bröderna.
Forum > Fanfiction > Lily Potter-Livet bakom bröderna.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Majis
Elev |
Skrivet av Emma Granger: Skrivet av Majis: Alltså jättebra kapitel... Men... Jag blev extremt förrvirad efter att Harry hade gått ut ur huset... xD Hehe XD Ja, det var en mardröm. Det som Lily fruktade mest. Att deras familj skulle splittras. Jaha, okej! Nu hajar jag mer Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 21 apr, 2012 19:09 |
|
Emma Granger
Elev |
Skrivet av Majis: Skrivet av Emma Granger: Skrivet av Majis: Alltså jättebra kapitel... Men... Jag blev extremt förrvirad efter att Harry hade gått ut ur huset... xD Hehe XD Ja, det var en mardröm. Det som Lily fruktade mest. Att deras familj skulle splittras. Jaha, okej! Nu hajar jag mer Så bra! Trött tjej <333 21 apr, 2012 19:10 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av Emma Granger: Skrivet av Majis: Skrivet av Emma Granger: Skrivet av Majis: Alltså jättebra kapitel... Men... Jag blev extremt förrvirad efter att Harry hade gått ut ur huset... xD Hehe XD Ja, det var en mardröm. Det som Lily fruktade mest. Att deras familj skulle splittras. Jaha, okej! Nu hajar jag mer Så bra! Yes! Very good! Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 21 apr, 2012 19:11 |
|
Borttagen
|
Superb
21 apr, 2012 19:14 |
|
Emma Granger
Elev |
Tack! ♥ ♥
New Kapitel! Kapitel 13-Nästan Relegerad, Tack då Celine Madam Pomfrey kom. “Besökstiden är slut, Ms Potter måste vila”, Shasade Madam Pomfrey bort dem. Alla gick motvilligt ifrån sjukhusflygen. “Vi ses Lily”, sa pappa och pussade mig I pannan. Han lade en arm över mammas axlar. Hon tittade bak på mig innan hon försvann ut genom dörren. “Försök slappna av Potter, Du måste vila”, sa Madam Pomfrey med vass röst. Jag blundade och somnade efter ett tag. “Lily?”, mammas oroliga röst väckte mig. Hon andades ut när hon såg mina bruna ögon. Pappa satt brevid henne. “Hejsan Lily”, log han och hans gröna ögon bakom glasögon lyste av glädje. “Hej Pappa, Hej Mamma”, jag log åt dem där dem satt. Pappa hade armen om mamma som tur var. “Lily!”, sa Veronica, Sam, Eric, Fredric och Hugo, dem såg mig och rusade in, men stoppades av Madam Pomfrey och fick gå. “Hur mår du? Är du säker på att du mår bra? Har Madam Pomfrey varit snäll?”, det var massa frågor som strömmade runt I mitt huvud. Vi sprang ner till frukosten, när jag menar vi menar jag: Veronica, Sam, jag, Eric, Hugo och Fredric. Vi satte oss vid Gryffindor-bordet. “Hejsan Lily, Mår du bra nu?”, sa James med ett leende. “aa, Hejsan Al”, svarade jag James och vinkade till Albus. “Tjaba Syrran, Hur är det?” “Bara bra”, jag log. “Gröt, Lily?”, sa Veronica och visade gröt fatet. “Nej tack”, sa jag som typ en madam och vi fnissade. “Skynda dig Lily!”, ropade Wendy Finningan från trolldryckskonst-klassrummet och jag sprang dit. “Hejsan Elever”, Proffessor Emlet steg in I klassrummet. “Idag ska ni få göra en trolldryck” Jag lyssnade intensivt Emlet. Efter lektionen gick vi tjejer till bibloteket med Wendy Finningan och Emma Truscot. “Reglolido”, sa jag högt och tjocka damen flyttade sig. “Sanning eller Konka Lily?”, sa Emma och flinade. “Sanning”, svarade jag enkelt Emma. “Vem är du kär I?”, viskade Emma. “Eric”, viskade jag tillbaka och vi fnissade. Vi tog våra böcker från bibbloteket och satte oss vid ett bord med Sam och Wendy. Veronica var kvar med Emlet lite grann. “Ms Potter!”, sa Longbottom. “Jag förväntade mig mer av dig efter att ha jobbat med dina bröder, Kom med här”, Longbottom lät ganska arg och jag följde motvilligt med honom. “Varför har du gjort det här?”, Han pekade på en vägg där det stog: Hogwarts suger! Jag önskar jag skulle få åka här ifrån, alla dem där dumma kompisarna tar snart livet av mig. Alla lärare är dumma I huvudet, särskilt den där Longbottom. Blä vilken äckelpotta han är. Detta är skrivet av: Lily Luna Potter, Dotter till Harry och Ginny Potter, samt syster till Albus Serverus Potter och James Sirius Potter. Jag hade tårar I ögonen när Longbottom tittade på mig. “Nåå, Potter?” “Jag, Jag har inte gjort det hhär! Frråga miina vääännerrrr!”, grät jag. “Okej, Ta med dig Miss Davids och Miss Stone till mitt kontor imorgon efter första lektionen”, sa Longbotton och gick. Snart kom våran vaktmästare och började sudda bort det. Jag gick till tornet. “Lily!!!!”, sa Sam och kramade om mig. Men slutade när hon kände att hon blev våt. “Gråter du Lily?, Vad har hänt?”, sa Sam chockat när jag nickat till svar på hennes första fråga. Jag berättade allt om meddelandet på väggen som jag inte skrivigt och allt. “Hej....”, sa Veronica glatt med ett leende med hennes leende slocknade när hon såg mig. “Åhh, Lily! Jag vet vem det är!”, Hon kramade om mig. “Vem?”, snyftade jag. “Celine Malfoy, Dotter till Draco Malfoy och Astoria Greengrass. Syster till Scorpius Hyperion Malfoy.”, sa Veronica tyst. “Vaaa!?”, sa jag och spärrade upp ögonen. “Hänger ni med till uggleboet?” “Jaa, Det gör vi”, sa dem samtidigt och vi gick. 'Åhh Celine, Det här ska du få för!!!!', tänkte jag. Mer? Trött tjej <333 21 apr, 2012 19:17 |
|
Majis
Elev |
Bra! Men varför var hon på sjukhusflygen egentligen?
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 22 apr, 2012 18:13 |
|
Emma Granger
Elev |
Trött tjej <333 22 apr, 2012 18:16 |
|
Borttagen
|
Jättebra!!
22 apr, 2012 18:16 |
|
Emma Granger
Elev |
Tack!
Trött tjej <333 22 apr, 2012 18:21 |
|
Luna Chang
Elev |
Superbra!!!
Hej 22 apr, 2012 21:39 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen