Häxa?Trollkarl?
Forum > Harry Potter > Häxa?Trollkarl?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
vet inte
25 dec, 2010 20:15 |
|
Olwa
Elev |
Jag håller med alla som säger att Häxa låter elakt för att det gör det
Du behöver inte säga mer Granger, säg mig, vem av er ska dö i år? 25 dec, 2010 20:52 |
|
soratanaka
Elev |
Tänk engelska istället. Där låter allt tufft. (Witch and wizard! Yeah!)
"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 25 dec, 2010 23:39 |
|
Spock
Elev |
Skrivet av ikka: Trollmuppar! 8D Nej men... Det är väl ingen skillnad förutom kön? Undrar varifrån ordet "häxa" kommer ifrån... Vore det inte enklare om alla bara var magiker? Långt bak i tiden kallade man de som hållde på med magi för häxor. De var oftast kvinnor. Därifårn kommer det nog xD PARTYYY!
26 dec, 2010 08:11 |
|
Olwa
Elev |
Skrivet av soratanaka: Tänk engelska istället. Där låter allt tufft. (Witch and wizard! Yeah!) Ja, då är det ju lite mer lika och passar bättre! Du behöver inte säga mer Granger, säg mig, vem av er ska dö i år? 26 dec, 2010 09:26 |
|
.:HermioneGranger:.
Elev |
Skrivet av Olwa: mm Skrivet av soratanaka: Tänk engelska istället. Där låter allt tufft. (Witch and wizard! Yeah!) Ja, då är det ju lite mer lika och passar bättre! ♥ 26 dec, 2010 21:52 |
|
Dobby, a free elf
Elev |
Häxor har ju varit tjejer i evigheter.
Sedan typ medeltiden, så då behövdes det väl ett eget namn till magiska killar... Hellu på er jag är en tråkig ocg ganska konstig person man gärna får muggleposta får då blir jag glad. 5 okt, 2011 20:38 |
|
Borttagen
|
lite dumt för tjejer kan ju med vara trollkarar
8 dec, 2011 20:26 |
|
Borttagen
|
häxa lite som nått negativt typ, men trollkar är lixom "coolt"
8 dec, 2011 20:35 |
|
Borttagen
|
Varför har vi kille och tjej? Det är ju av samma anledning, dom säger ju inte " det var en tjej" dom säger ju " det var en häxa".
8 dec, 2011 20:42 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen