Finns det någon ond häxa/trollkarl som INTE varit i Slytherin?
Forum > Harry Potter > Finns det någon ond häxa/trollkarl som INTE varit i Slytherin?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LaylaCatcher
Elev |
mmm jag skulle nog offra sånt om det handlade om familjen & friendsen
Imagination and dreaming is my life 20 dec, 2011 17:43 |
|
amie
Elev |
jag tror nog att sirius va i slytherin är inte helt säker
stolt medlem i TGL 2 jan, 2012 03:58 |
|
Draken Norbert
Elev |
Skrivet av amie: jag tror nog att sirius va i slytherin är inte helt säker Nej, han var Gryffindorare.
2 jan, 2012 12:38 |
|
Lills
Elev |
Skrivet av Draken Norbert: Skrivet av amie: jag tror nog att sirius va i slytherin är inte helt säker Nej, han var Gryffindorare. Fast han är ju inte ond! Eller har jjag missat nått? ![]()
2 jan, 2012 12:59 |
|
Tonkss
Elev |
Skrivet av Lills: Skrivet av Draken Norbert: Skrivet av amie: jag tror nog att sirius va i slytherin är inte helt säker Nej, han var Gryffindorare. Fast han är ju inte ond! Eller har jjag missat nått? ^Nej, han var inte ond!
2 jan, 2012 13:05 |
|
Borttagen
|
Slingersvans är bara en motbjudande fegis...
2 jan, 2012 13:46 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Okej alla "onda" dödsätare kommer förmodligen från Slytherin. Det var någon som sa det i böckerna men person kan ha haft fel. Slingersvans var inte ond, han var feg. Quirell var inte heller ond, han var för lättpåverkad. Men allt hänger ihop med Sirius citat om att alla har ondska i sig osv. Jag förstår inte varför så många livligt försvarar dem. Om de nu inte är onda utan bara "fega" och "lättpåverkade" vad är det då som säger att Slytherinare som senare blivit dödsätare inte ockå är det? 2 jan, 2012 14:31 |
|
J-star Black
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Okej alla "onda" dödsätare kommer förmodligen från Slytherin. Det var någon som sa det i böckerna men person kan ha haft fel. Slingersvans var inte ond, han var feg. Quirell var inte heller ond, han var för lättpåverkad. Men allt hänger ihop med Sirius citat om att alla har ondska i sig osv. Jag håller med, Hagrid säger i första boken att vissa av Voldemorts anhängare (Dödsätare) bara följde honom för att få makt, vem säger att någon av de där inte inte föll för grupptryck av vännerna, eller för att göra föräldrarna stolta. Jag vet inte ved ni tycker, men Regulus verkar inte ha varit ond, utan han verkar ha blivit Dödsätare för sina föräldrars skull Jag förstår inte varför så många livligt försvarar dem. Om de nu inte är onda utan bara "fega" och "lättpåverkade" vad är det då som säger att Slytherinare som senare blivit dödsätare inte ockå är det? ![]() ![]()
2 jan, 2012 16:36 |
|
Lupins
Elev |
2 jan, 2012 16:57 |
|
Borttagen
|
2 jan, 2012 17:04 |
Forum > Harry Potter > Finns det någon ond häxa/trollkarl som INTE varit i Slytherin?
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen