Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Har du använt magi?

Forum > Harry Potter > Har du använt magi?

1 2 3 ... 6 7 8
Användare Inlägg
half-blood princess
Elev

Avatar


nu orkade jag skriva om drömmen (men det e ju en dröm annars trollar man ju varje dag!)

jag var en häxa (eftersom jag liksom hade en trollstav xD) voldemort hade lagt nåt magnetiskt fält över hela landet men på nåt konstigt sätt så kom strålarna inte åt mig. Mamma blev förtrollad och två andra som var hemma hos oss då. Vi bodde fortfarande i våran lägemhet men bara att det va huset bredvid vårat hus irl. Mamma o de två andra personerna betedde sig som zombies o tänkte döda mig. jag hoppade ner från balkongen in i några buskar o gömde mig (när mamma o de andra blivit förtrollade verkade de ha blivit hjärndöda! xD) jag tog min trollstav och sammtidigt som jag svingade den skrek jag lamslå och den träffade....minns inte riktigt tror att det va mamma o sen vaknade jag.....

ⓕhermione granger. ¤ Pottermore: DreamSun277

10 feb, 2012 22:19

Luna.Lovegood
Elev

Avatar


Är det bara jag som inte har utövat magi i drömmar?
Men när jag var 11 var det faktiskt en uggla som såg sugen ut på att komma fram till mig. Tyvärr var han nog närsynt, för han ångrade sig och vände om.
Jag ska hoppas på en fin liten HP-dröm inatt, om jag bara lyckas tränga undan alla tankar på SO-läxan och koncentrera mig på något fint HP-ögonblick istället.
Antagligen blir det nog något med minnessållet, eftersom det är den skivan jag ska lyssna på ikväll, men jag vet inte. Några förslag som man borde försöka?

10 feb, 2012 22:49

Hermione Granger...
Elev

Avatar


Jag drömde en helknäpp dröm efter att jag sett en HP film för första gången. Jag sprang runt hos mina kusiner och hade en trollstav och så dök Voldemort upp och öh... Mins inge mer. Knäpp iaf.

Pottermore - NightWave16975 Gryffindor :3

10 feb, 2012 22:53

Långstrumpa
Elev

Avatar


har inte drömt om att jag använt magi, men har drömt om att en kom flygandes på en kvast och knackade på mitt fönster en gång xD

10 feb, 2012 22:56

Borttagen

Avatar


Har drömt att jag bara flög iväg.Hel kul känsla.

11 feb, 2012 10:15

Borttagen

Avatar


Jag går typ på Hogwarts i alla mina drömmar, så har använt magi många gånger.

11 feb, 2012 10:38

Luna.Lovegood
Elev

Avatar


Min dröm inatt var om Hogwarts, men jag gillade det inte. Det var sååå fejk och helfel.
Vi kom med en liten spårvagn spårvagn, till ett litet hus. När vi kom fick vi gå in en och en i ett litet rum och sitta med en psykolog (ja, en psykolog) som var helt tyst, och fylla i ett dokument om oss själva på fyra sidor. Kommer inte ihåg frågorna, men de var om elevhemmens egenskaper.
Efter det fick vi gå in i ett lite större rum, typ som ett standard klassrum, med ett och ett halvt bord. I tur och ordning fick vi prova en hatt som luktade gott. I den satt en radio, och de läste lite random av svaren i örat på en. Sedan sa de ens elevhem. Man fick på sig en stor krage och en massa med elevhemmets färger. Sedan satte man sig vid rätt bord. Det hela var Ravenclaw, och det halva var alla andra. Konstigt nog var jag sist. (hur gick det till? Mitt efternamn är på A.) Iaf, alla hamnade i Ravenclaw, utom två. En i Slyth, och en i Gryff.
Det värsta var att det var mina gamla kompisar som var där. Men andra ord hade jag ingen chans att få ngra vänner där. (jag var ovän med alla, i drömmen)
Och så var det hela bordet fullt när jag kom, och jag fick tränga mig in på kanten. Och slutligen, taket var vanligt, och magi verkade inte existera.
Så bra gick det...

18 feb, 2012 19:59

xXHalfbloodPrincessXx
Elev

Avatar


Absolut i en duell utomhus med en grupp kompisar och jag vann!! (okej det funkar inte men man kan ju fantisera)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fc781df05ffec19a61bacff725bafd76e%2F918de0ab59f50056-dc%2Fs500x750%2Ff31f8f0d522fa9399a710e53e55b13330a8b8a67.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fwww.sheknows.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F08%2Ftumblr_lk6fwnan7y1qaeet6o1_400_iid25z.gif

11 mar, 2012 23:07

Borttagen

Avatar


Ofc

12 mar, 2012 08:44

1 2 3 ... 6 7 8

Forum > Harry Potter > Har du använt magi?

Du får inte svara på den här tråden.