Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hermione's tvilling (SV)

Forum > Fanfiction > Hermione's tvilling (SV)

1 2 3 ... 7 8 9 ... 19 20 21
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Nu kommer det ett nytt kapitel ur Maddies perspektiv:
__________________________________________

Maddie:
Maddie undrade varför Harry hade gett sig av så plötsligt. Hade han inte orkat vara med henne längre?
Eller ännu värre, tyckte han att hon var jobbig?
Men om han tyckte att hon var jobbig, varför hade han då sagt att hon var duktig på Quidditch och allt sådant?
Det snurrade av tankar inne i Maddies huvud.
Nästan så att hon blev galen på sig själv.
Men hon kunde inte låta en kille gå över sina vänner, det förstod hon.
Så därför sprang hon ifatt sitt kompisgäng som gick lite längre bort. När hon äntligen var framme vid dem så sa hon andfått:
- Förlåt mig! Det var inte meningen att ge mig av sådär…
Ryse tittade ogillande på henne en stund, men till Maddies förvåning log hon sedan.
- Det är klart att det inte gör något att du gav dig av, sa hon. Men varför?
- Jag blev tvungen. Hermione behövde hjälp med att sätta på sitt armband, ljög Maddie.
Maddie insåg genast hur fånigt det där hade låtit.
Hermione hade förstås inte alls behövt hjälp med att sätta på sitt armband.
Det kunde ju vem som helst göra, möjligtvis inte en bebis.
- Och det kunde inte Harry eller Ron hjälpa henne med? Frågade Ryse skrattande.
- Jo, men….. Maddie drog ut på svaret.
Ryse log, de andra i gänget också.
- Ta det lugnt, vi förstår.
Du ville bara hänga med din syster en stund.
Visst, det är inte förbjudet, sa Ryse.
Maddie var lättad över att Ryse inte hade sagt något om Harry.
- Så ni är inte arga på mig? Frågade hon förvånat.
- Varför skulle vi vara det? frågade nu Moran.
Maddie log, det här hade ju gått jättebra.
Hon som hade förväntat sig utskällning.
- Jag vet inte, svarade hon på Morans fråga. Jag bara trodde det antar jag.
- Du bara ”trodde” det? Sa Ryse flinande.
Hon var verkligen en retsticka.
- Hörde ni? Fortsatte Ryse retsamt. Hon bara ”trodde” det.
Ryse var verkligen omöjlig, tänkte Maddie glatt.
När hon retades tog Maddie aldrig illa upp, Ryse ville inget illa. Det hade Maddie lärt sig efter alla år med henne som bästa kompis.
- Och ni bara ”trodde” att ni var bättre än mig på Quidditch, gav Maddie igen.
- Och du bara ”trodde” att hon kunde säga så mot Drottning Ryse, svarade Ryse flinande.

Och så höll de på tills de kom fram till Den stora salen.
__________________________________________
Hoppas kapitlet var bra! =)

18 mar, 2012 13:09

Detta inlägg ändrades senast 2012-03-18 kl. 13:37
Antal ändringar: 1

Professor McGonagall
Elev

Avatar


Super!
mer

Hufflepuff Regerar!!! Läs gärna min Fanfiction"Nu och för alltid" http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=12482&page=1#p615954

18 mar, 2012 13:25

Mintygirl89
Elev

Avatar


Mycket bra kapitel som vanligt. Det är ju bra att Maddie och hennes vänner kan skämta med varandra. Har lite kritik åt dig.

Grönt= som jag skulle gjort.
Rött=det som ser lite tokigt ut.


-Så ni är inte arga på mig? Frågade hon förvånat

- Du bara ”trodde” det? Sa Ryse flinande.


- Hörde ni? Fortsatte Ryse retsamt. Hon bara ”trodde” det.

Ser du de röda orden? Man bör helst inte skriva med stor bokstav efter ett samtal. Men du kan ha gjort det i brådskan. Se de gröna orden.


-Så ni är inte arga på mig? frågade hon förvånat

- Du bara ”trodde” det? sa Ryse flinande.


- Hörde ni? fortsatte Ryse retsamt. Hon bara ”trodde” det.

Hoppas du förstår vad jag menar. I övrigt mycket bra kapitel.


Läs gärna Tårar från himlen :D <3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FDKQUpv8FRXQAAAAM%2Fhuh-rex.gif

18 mar, 2012 15:25

Borttagen

Avatar


Skrivet av Mintygirl89:
Mycket bra kapitel som vanligt. Det är ju bra att Maddie och hennes vänner kan skämta med varandra. Har lite kritik åt dig.

Grönt= som jag skulle gjort.
Rött=det som ser lite tokigt ut.


-Så ni är inte arga på mig? Frågade hon förvånat

- Du bara ”trodde” det? Sa Ryse flinande.


- Hörde ni? Fortsatte Ryse retsamt. Hon bara ”trodde” det.

Ser du de röda orden? Man bör helst inte skriva med stor bokstav efter ett samtal. Men du kan ha gjort det i brådskan. Se de gröna orden.


-Så ni är inte arga på mig? frågade hon förvånat

- Du bara ”trodde” det? sa Ryse flinande.


- Hörde ni? fortsatte Ryse retsamt. Hon bara ”trodde” det.

Hoppas du förstår vad jag menar. I övrigt mycket bra kapitel.



Men jag vet att hon skrev kapitlet i word och då ändrades de små bokstäverna efter frågorna till stora bokstäver

18 mar, 2012 16:02

Borttagen

Avatar


Super! Du är tillbaka

18 mar, 2012 16:09

Mintygirl89
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Mintygirl89:
Mycket bra kapitel som vanligt. Det är ju bra att Maddie och hennes vänner kan skämta med varandra. Har lite kritik åt dig.

Grönt= som jag skulle gjort.
Rött=det som ser lite tokigt ut.


-Så ni är inte arga på mig? Frågade hon förvånat

- Du bara ”trodde” det? Sa Ryse flinande.


- Hörde ni? Fortsatte Ryse retsamt. Hon bara ”trodde” det.

Ser du de röda orden? Man bör helst inte skriva med stor bokstav efter ett samtal. Men du kan ha gjort det i brådskan. Se de gröna orden.


-Så ni är inte arga på mig? frågade hon förvånat

- Du bara ”trodde” det? sa Ryse flinande.


- Hörde ni? fortsatte Ryse retsamt. Hon bara ”trodde” det.

Hoppas du förstår vad jag menar. I övrigt mycket bra kapitel.



Men jag vet att hon skrev kapitlet i word och då ändrades de små bokstäverna efter frågorna till stora bokstäver


Ja, jag vet inte vilket program hon använder. Jag vill bara att hon ska tänka på det till nästa gång. Inget illa ment!

Läs gärna Tårar från himlen :D <3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FDKQUpv8FRXQAAAAM%2Fhuh-rex.gif

18 mar, 2012 16:15

Borttagen

Avatar


Skrivet av Mintygirl89:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Mintygirl89:
Mycket bra kapitel som vanligt. Det är ju bra att Maddie och hennes vänner kan skämta med varandra. Har lite kritik åt dig.

Grönt= som jag skulle gjort.
Rött=det som ser lite tokigt ut.


-Så ni är inte arga på mig? Frågade hon förvånat

- Du bara ”trodde” det? Sa Ryse flinande.


- Hörde ni? Fortsatte Ryse retsamt. Hon bara ”trodde” det.

Ser du de röda orden? Man bör helst inte skriva med stor bokstav efter ett samtal. Men du kan ha gjort det i brådskan. Se de gröna orden.


-Så ni är inte arga på mig? frågade hon förvånat

- Du bara ”trodde” det? sa Ryse flinande.


- Hörde ni? fortsatte Ryse retsamt. Hon bara ”trodde” det.

Hoppas du förstår vad jag menar. I övrigt mycket bra kapitel.



Men jag vet att hon skrev kapitlet i word och då ändrades de små bokstäverna efter frågorna till stora bokstäver


Ja, jag vet inte vilket program hon använder. Jag vill bara att hon ska tänka på det till nästa gång. Inget illa ment!

Jag använder Microsoft word, men det är väl uppenbarligen ett ganska dåligt program eftersom att det ändrar fel saker.
Men är du säker på att det är så att man inte kan skriva stor bokstav efter en fråga sådär?
För Microsoft word brukar ju användas i skolor och så.

Men det gör absolut inget att du påpekade det, det var bara bra.
Jag och min kusin ville bara säga att det var Microsoft word som ändrar sånt där, och det blev på min kusins användare då vi var inne på hennes och inte orkade byta. =)

EllenMai: Here I am!

18 mar, 2012 17:57

Borttagen

Avatar


Great!!♥
Mer när du har tid.

18 mar, 2012 18:43

Mintygirl89
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Mintygirl89:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Mintygirl89:
Mycket bra kapitel som vanligt. Det är ju bra att Maddie och hennes vänner kan skämta med varandra. Har lite kritik åt dig.

Grönt= som jag skulle gjort.
Rött=det som ser lite tokigt ut.


-Så ni är inte arga på mig? Frågade hon förvånat

- Du bara ”trodde” det? Sa Ryse flinande.


- Hörde ni? Fortsatte Ryse retsamt. Hon bara ”trodde” det.

Ser du de röda orden? Man bör helst inte skriva med stor bokstav efter ett samtal. Men du kan ha gjort det i brådskan. Se de gröna orden.


-Så ni är inte arga på mig? frågade hon förvånat

- Du bara ”trodde” det? sa Ryse flinande.


- Hörde ni? fortsatte Ryse retsamt. Hon bara ”trodde” det.

Hoppas du förstår vad jag menar. I övrigt mycket bra kapitel.



Men jag vet att hon skrev kapitlet i word och då ändrades de små bokstäverna efter frågorna till stora bokstäver


Ja, jag vet inte vilket program hon använder. Jag vill bara att hon ska tänka på det till nästa gång. Inget illa ment!

Jag använder Microsoft word, men det är väl uppenbarligen ett ganska dåligt program eftersom att det ändrar fel saker.
Men är du säker på att det är så att man inte kan skriva stor bokstav efter en fråga sådär?
För Microsoft word brukar ju användas i skolor och så.

Men det gör absolut inget att du påpekade det, det var bara bra.
Jag och min kusin ville bara säga att det var Microsoft word som ändrar sånt där, och det blev på min kusins användare då vi var inne på hennes och inte orkade byta. =)

EllenMai: Here I am!



Alldeles säker! Mitt tips är att du kollar i någon bok, för jag är inte så där superduktig på att förklara! Men jag är ganska så säker. Microsoft Word är ett bra program, men ibland ska man strunta i den. Jag skrev till exempel Hermione och då kom ett rött streck under namnet. Men jag ignorerade det hela. Så Microsoft har inte alltid rätt.

Läs gärna Tårar från himlen :D <3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FDKQUpv8FRXQAAAAM%2Fhuh-rex.gif

18 mar, 2012 19:00

Borttagen

Avatar


Mintygirl89: Men namn är ju lätta att få ett streck under på i Word-program.
Hermione är ju till exempel ett ganska ovanligt namn och med utländskt ursprung.
Så det är ju inte jättekonstigt att det kom ett rött streck under namnet.

Och ja, Microsoft har inte alltid rätt.
Men jag tycker att det är rätt så dåligt att man använder ett program som inte har rätt i skolor och så.
Men det är ju vad jag tycker. =)

18 mar, 2012 19:10

1 2 3 ... 7 8 9 ... 19 20 21

Forum > Fanfiction > Hermione's tvilling (SV)

Du får inte svara på den här tråden.