Peeves
Forum > Harry Potter > Peeves
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Draken Norbert
Elev |
Skrivet av Lilyvickell: Är det någon som vet varför han inte är med? Jag tror det är för att det säkert är svårt att göra en poltergeist 'riktig'..
15 dec, 2011 20:40 |
|
Theabeanr1
Elev |
Skrivet av Draken Norbert: Skrivet av Lilyvickell: Är det någon som vet varför han inte är med? Jag tror det är för att det säkert är svårt att göra en poltergeist 'riktig'.. Jo, det kan ju vara svårt att få honom att se riktig ut... 15 dec, 2011 21:16 |
|
Borttagen
|
Ja, fast de har ju lyckats med rätt många andra varelser..
15 dec, 2011 21:20 |
|
Theabeanr1
Elev |
15 dec, 2011 21:26 |
|
blablablaa
Elev |
Haha, hade faktiskt varit sjukt awesome om han hade varit med!
Fast det är det ju redan, men ja, ni förstår.. Följ min tumblr: www.prettymilkshake.tumblr.com :D 15 dec, 2011 21:29 |
|
Abrakadabra
Elev |
15 dec, 2011 21:36 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Lilyvickell: Är det någon som vet varför han inte är med? Jag tror filmskaparna helt enkelt inte fick plats med honom i filmerna. Jag tror de hade planerat en scen med honom i De vises sten men sedan struntade de visst i den. Peeves är ju en person som gör böckerna ännu mer läsvärda, men han är ju inte egentligen så viktig. Missförstå mig inte, ta tex. Sirius motorcykel. Om den inte varit med i film1 hade ju inte Harry och Hagrid kunnat åka med den till Tonks hus i DH. De som bestämde det här ville säkert ha med Peeves, men han fick helt enkelt inte plats, för att filmen skulle bli lagom lång. De har klippt bort massa annat också. Det är väldigt synd, men gjort är gjort. 15 dec, 2011 21:43 |
|
Optic
Elev |
Peeves är bäst!
Det är dåligt att han inte är med. 15 dec, 2011 22:21 |
|
Borttagen
|
Jag saknar Peeves
15 dec, 2011 22:34 |
|
Lingonbean
Elev |
Jag minns att jag blev jättebesviken över att Peeves inte var med i första filmen när jag såg den på bio. Han var ju en av mina favoritkaraktärer och en av alla saker som gör Hogwarts till... ja, Hogwarts.
Dock förstår man ju varför man har valt att inte ta med honom i filmerna. Som flera redan har sagt så fyller han ingen större funktion vad gäller att föra berättelsen framåt. Han är ju bara ett komiskt inslag och blir därför bortprioriterad när man behöver skära ned på antalet filmminuter. Tråkigt men så är det. Okej, nu låter det som om jag tycker att det är lika bra att Peeves inte är med och så är det ju inte, det hade varit awesome om det hade gått att väva in honom i filmen utan att det skulle ta för många extra minuter i förhållande till vad det tillför berättelsen i helhet. Men jag blir ju mer upprörd över när regissörerna prioriterar bort detaljer som har betydelse för berättelsen och hur allting hänger ihop. Differences of habit and language are nothing at all if our aims are identical and our hearts are open 15 dec, 2011 22:39 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen